Zajęliśmy pierwsze miejsce w III edycji Szkoły Pionierów PFR. Podsumowanie roku Weregolf

Dodane: 14.12.2021

Justyna Bącela

Udostępnij:

Początek bieżącego roku wiązał się dla mnie z kontynuacją uczestnictwa w III edycji Szkoły Pionierów – międzynarodowego programu dla młodych przedsiębiorców organizowanego przez Polski Fundusz Rozwoju wraz z Allegro, jako partnerem strategicznym. W styczniu został opracowane pierwszy prototyp produktu Weregolf oraz przeprowadzone wstępne badania rynkowe dotyczące zainteresowania projektem.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok

Czym jest Weregolf? To inteligentny kombinezon do nauki i treningu swingu golfowego. Umożliwia bezprzewodową rejestrację ruchu użytkownika w czasie rzeczywistym oraz jego analizę, dzięki której następuje weryfikacja poprawności wykonania danego manewru. Na tej podstawie, w przypadku wystąpienie nieprawidłowości, wysyłany jest tzw. haptyczny feedback.

Podium i pierwsze miejsce

Miłą niespodzianką, a zarazem zwieńczeniem pracy naszego zespołu było docenienie przez jury Gali Finałowej III edycji Szkoły Pionierów PFR naszego pomysłu i zajęcie w niej I miejsca! Było to dla nas bardzo dużym bodźcem motywacyjnym. Dostrzeżenie przez jury wartości jaką niesie za sobą produkt hardware’owy w kontekście wykorzystania go w branży golfowej – nie ukrywajmy, dość mało popularnej w Polsce – jeszcze bardziej napędziło nas do działania. Dużą radość przyniosło nam również zainteresowanie mediów, chęć poznania naszego produktu i jego promocja.

Następnie przystąpiliśmy do kolejnego programu akceleracyjnego – Platform Startowych. Niestety, pierwsza platforma okazała się nietrafionym kierunkiem. Spowodowało to opóźnienia związane z poszukiwaniem innych akceleratorów i ponowną rekrutacją.

Akceleracja

Finalnie inkubację rozpoczęliśmy we Wschodnim Akceleratorze Biznesu. Okres ten związany był z intensywnym rozwojem projektu, opierał się na wstępnych badaniach produktu, pozyskiwaniu pierwszych jego interesariuszy, a także nawiązywaniu kontaktów z jego potencjalnymi użytkownikami – managerami pól golfowych, trenerami golfa, a także indywidualnymi golfistami.

Niestety pandemia i związane z nią ograniczenia nieco pokrzyżowały nam plany. Weregolf, jako ubieralny produkt – kombinezon, wymaga fizycznych testów. Musieliśmy odpowiednio dostosować się do aktualnej sytuacji epidemicznej.

Jednak mimo wspomnianych ograniczeń zakończyliśmy z sukcesem badania zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Z pewnością kontakt z większą liczbą międzynarodowych ośrodków golfowych, jaką zakładaliśmy, mógłby wpłynąć na strategię marketingową Weregolfa. Dodatkowo feedback golfistów z innych państw, gdzie golf jest sportem bardziej rozwiniętym i popularnym niż w Polsce, byłby dla nas cenną informacją, ale wszystko przed nami.

Dotychczas udało nam się nawiązać współpracę z kilkoma polami golfowymi, jak i trenerami golfa, co bardzo nas cieszy. Właśnie zakończyliśmy inkubację we Wschodnim Akceleratorze Biznesu i obecnie ubiegamy się o dofinansowanie w poddziałaniu 1.1.2 POPW.

Pandemia pomogła branży golfowej

Branża golfowa, jako jedna z nielicznych w okresie pandemii, znacznie się rozwinęła. Pola golfowe idealnie wpisują się w warunki zachowania dystansu społecznego, dlatego w ostatnim roku odnotowano gwałtowne zainteresowanie tym sportem i sprzedażą sprzętu golfowego. Wzrosła także liczba nowych pasjonatów golfa, co bardzo nas cieszy. Ponadto zainteresowanie nowymi technologiami, w tym także w sporcie rośnie w różnych grupach wiekowych, co budzi nadzieję na zainteresowanie naszym produktem.

W kolejnym roku pozyskamy inwestorów

W przyszłym roku planujemy pozyskać dofinansowanie w Platformach Startowych w podziałaniu 1.1.2 POPW, a także zainteresowanie inwestorów naszym projektem. Nasz produkt jest nadal w fazie rozwoju i musimy pokonać kilka wyzwań technologicznych, między innymi związanych z haptycznym feedbackiem w czasie rzeczywistym, jak i z optymalizacją algorytmów analizy danych, aby wyprodukować pierwszą wersję sprzedażową.

Dlatego w przyszłym roku stawiamy na intensywny rozwój. Na pewno skupimy się również na jak największej liczbie testów, gdyż zależy nam na produkcie jak najbardziej dostosowanym do potrzeb naszych klientów. Planujemy także powoli wychodzić na rynki europejskie. Chcielibyśmy, aby produkt ściśle związany z digitalizacją sportu wpłynął pozytywnie na wzrost zainteresowania golfem przez młodych ludzi.

Jesteśmy świadomi, że bez nowoczesnych technologii wiele dyscyplin sportowych może nie być konkurencyjnych dla rozwijających się e-sportów.

Autorka: Justyna Bącela, założycielka Weregolf