Grupa eBay ogłosiła decyzję o przejęciu firmy Magento, dzięki któremu cały proces sprzedaży online z punktu widzenia konsumentów stanie się płynniejszy, bo będzie odtąd pełniej wykorzystywać możliwości serwisu eBay, systemu płatności PayPal i rozwiązań indywidualnych sklepów. Ze względu na otwarte oprogramowanie i współpracę ze społecznością deweloperów rozwiązanie Magento będzie nieustannie wzbogacane o nowe funkcje.
— W polskim Internecie zauważamy widoczny trend wypierania narzędzi autorskich przez ich odpowiedniki open source, gdzie wiodącą role odgrywa Magento. Przewagi rynkowe w postaci możliwości dopasowania oprogramowania do specyficznych potrzeb biznesu B2C oraz B2B, decydują o wzroście zainteresowania tego typu technologią. Open source polecamy wszystkim tym, którzy uruchamiają duży e-sklep (np: marki mocne w handlu tradycyjnym) lub tym u których kanał eCommerce rozwinął się i wymaga indywidualnych usprawnień – mówi Marek Górecki New Business Developer w firmie Divante, specjalizującej się w kompleksowych wdrożeniach eCommerce.
Magento jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych i obsługuje dziesiątki tysięcy klientów biznesowych na całym świecie. Jest to jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań typu open source, czyli wspieranych przez społeczność deweloperów. Firma oferuje też rozwiązanie typu SaaS (ang. Software as a Service) zwane Magento Go, idealne dla małych, szybko rozwijających się sprzedawców.
— Innowacje technologiczne powodują zacieranie się granic pomiędzy handlem online i offline, zmieniają sposoby dokonywania zakupów przez konsumentów oraz pozwalają sklepom, niezależnie od ich skali, korzystać z najnowszych osiągnięć społeczności programistów — mówi John Donahoe, prezes firmy eBay. — Twórcy sklepów internetowych nie potrzebują samych płatności czy samej strony internetowej e-commerce, tylko dostępu do pełnego wachlarza komercyjnych funkcji, które pozwolą im opracowywać dla handlowców rozwiązania kompletne z punktu widzenia kupujących. Uważamy, że zakup Magento pozwoli nam spełnić oczekiwania deweloperów.
— Na przykładzie polskiego rynku e commerce widzimy, że dynamicznie rośnie popularność rozwiązań typu open source, takich jak Magento, szczególnie w kontekście sprzedaży za granicę. Cieszy nas, że coraz więcej lokalnych agencji specjalizuje się w tworzeniu sklepów bazujących na Magento i skupia swoje działania wokół tej właśnie platformy — mówi Mikołaj Zakrzewski, Business Development Manager w firmie PayPal, wchodzącej w skład grupy eBay.
źródło: informacja prasowa