fot. Anna Liminowicz
Wydarzenie e-Commerce Day zorganizowane przez Zalando i Campus Warsaw, czyli miejsce Google dla młodych firm technologicznych, połączyło największych graczy e-handlu ze startupami. Specjaliści sektora e-commerce dyskutowali o przyszłości handlu w Polsce oraz podzielili się wiedzą i doświadczeniami z zaproszonymi na wydarzenie startupami. W spotkaniu, oprócz ekspertów Zalando i Google, udział wzięli również reprezentanci firm: Dotpay, Media Expert, Frisco.pl oraz pyszne.pl.
Polska to dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Europie, który cały czas posiada ogromny potencjał. Po czterech latach działalności Zalando w Polsce, widzimy zarówno zmiany w branży, jak i wśród samych konsumentów. Zakupy online stały się czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” już 72% internautów decyduje się na zakup odzieży i dodatków online – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando – Poprzez takie inicjatywy jak „e-Commerce Day” chcemy stworzyć miejsce do otwartej dyskusji i wymiany wiedzy z innymi graczami z branży, inspirując młode firmy, które dopiero są na początku swojej drogi.
– Misją Campus Warsaw jest wspieranie startupów, aby rosły i stawały się globalnymi firmami. Odpowiadamy na ich potrzeby poprzez edukowanie i łączenie z ekspertami z różnych dziedzin. Celem e-Commerce Day jest przekazanie wiedzy o tym jak zostać globalną firmą zajmującą się handlem online. Jest to szczególnie ważne przy rozwoju na innych rynkach tak, aby ustrzec się błędów – Magdalena Przelaskowska, Startup Program Manager w Google.
Spotkanie składało się z dwóch paneli dyskusyjnych. W pierwszym, przedstawiciele zaproszonych firm opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem biznesu w branży e-commerce. Eksperci omówili obecne trendy oraz dyskutowali o kanale mobile i jego roli w handlu. Uczestnicy przyjrzeli się wprowadzanym innowacjom, czego przykładem jest niedawna współpraca Zalando i Google przy Project Muze. Ten pionierski eksperyment, który zgormadzeni goście mieli okazję wypróbować, pozwala stworzyć indywidualny projekt modowy w 3D poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć prostych pytań i wykorzystanie sztucznej inteligencji. Kolejny panel dyskusyjny dotyczył płatności w e-commerce oraz różnic w systemach płatności w zależności od rynku i preferencji konsumenta.
Druga część spotkania składała się z indywidualnych rozmów zaproszonych ekspertów ze startupami, które mogły skorzystać z wiedzy doświadczonych graczy rynku e-commerce. Spotkanie poprowadził Kamil Brzeziński.