Założycielka Huffington Post kupuje Boundless Mind. Stworzą aplikację do relaksu w miejscu pracy

Dodane: 17.10.2019

Kasia Krogulec

Udostępnij:

Arianna Huffington, założycielka Huffington Post, zrezygnowała z przewodzenia we wpływowym medium i założyła Thrive Global. Jej firma zajmuje się szerzeniem filozofii mindfulness oraz radzi, jak dbać o zdrowie.Teraz dodaje do swojego arsenału behawioralnych terapii nowe narzędzie technologiczne – Thrive Global kupuje Boundless Mind.

Boundless Mind, znane wcześniej jako Dopamine Labs, tworzy technologię, która przewiduje i kształtuje ludzkie zachowanie. Korzysta z neuronauki i sztucznej inteligencji, aby pomóc użytkownikom smartfonów w zmianie niezdrowych nawyków.

Wyjaśniając powody przejęcia Boundless Mind, Arianna Huffington wspomniała, że jest pod wrażeniem sztucznej inteligencji opartej na neuronauce – narzędzia stworzonego przez Boundless Mind. Uważa, że technologia opracowana przez startup może pomóc ludziom uwolnić się od niezdrowych zachowań. Dlatego misją jej firmy jest pokazanie pracownikom, że dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne może przyczynić się do zwiększenia wydajności w miejscu pracy.

Thrive Global będzie walczyć z niezdrowymi nawykami

Według Huffington przyczyną większości kłopotów zdrowotnych w Stanach Zjednoczonych są problemy behawioralne, a nie biologicznych. Dodaje, że obecnie większość ludzi umiera z powodu swoich niezdrowych nawyków.

Twierdzi też, że około 70% wydatków na opiekę zdrowotną w USA przeznacza się na zmianę zachowania i warunków związanych ze stylem życia. Thrive Global rozwiązuje ten problem poprzez połączenie wydarzeń na żywo z platformami cyfrowymi udzielającymi porad psychologicznych i rad celebrytów.  Natomiast Boundless wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.

Jak Boundless zachęca do dbania o siebie?

Technologia Boundless działa w oparciu o monitorowanie tego, co dzieje się na ekranie dotykowego telefonu. Analizuje zebrane dane i podpowiada, jak zmienić niezdrowe zachowanie.

Zespół Boundless ma nadzieję, że wykorzysta więcej informacji pochodzących z rosnącej liczby czujników w telefonach, aby lepiej dopasowywać powiadomienia do potrzeb użytkowników. Dane, które firma gromadzi i analizuje, obejmują informacje o zdrowiu, kondycji, produktywności, finansach i handlu elektronicznym.

Przedstawiciele startupu wyjaśniają, że aż 60% wskazówek, które przekazują użytkownikom, dotyczy tego, by więcej ruszali się pieszo. Z kolei następne 30% odnosi się do wzrostu wydajności, a  21% do zmiany nawyków żywieniowych.

Thrive Global ma trzy filary swojej działalności: warsztaty na żywo, cyfrowy program zdrowotny i narzędzia zmiany zachowania (takie jak Boundless).

Jednym z miejsc, w których Thrive Global testuje swój system, są centra telefoniczne w Ameryce Środkowej.W call center takie przypomnienia mogą skłonić pracownika do przerwy po długim lub stresującym połączeniu telefonicznym.

Do tej pory Thrive Global zebrał ponad 65 milionów dolarów od inwestorów, w tym JAZZ Venture Partners, IVP, Marc Benioff, Ray Dalio i Kevin Durant.

Na zdjęciu: Arianna Huffington| fot. by Joe Corrigan/Getty Images for AOL/TechCrunch | flickr.com | CC by 2.0

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem