Zamknęliśmy rundę finansowania i zwiększyliśmy zatrudnienie o 100%. Podsumowanie roku Dataplace.ai

Dodane: 29.12.2021

Mam Startup

Udostępnij:

Rok 2020 był dla nas przełomowy, jednak w 2021 poprzeczka została postawiona jeszcze wyżej. Rozbudowa bazy produktowej, ekspansja na nowe rynki oraz rebranding to tylko niektóre z zadań, jakie przed nami stały.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Placeme stało się częścią czegoś większego!

Rozszerzenie wykorzystania naszej technologii na nowe branże, takie jak FMCG, media oraz bankowość pozwoliło poznać szersze potrzeby rynku i pokazało, na jak wielu płaszczyznach możemy jeszcze wspomóc ich działania. Tak powstało 5 narzędzi przeznaczonych dla różnych działów firm.

Placeme to flagowy produkt, który wykorzystywany jest przez działy ekspansji i kierownictwo do analizy lokalizacji pod kątem jej atrakcyjności. Dzięki temu decyzja o wyborze miejsca pod inwestycję jest podejmowana strategicznie, na podstawie realnych danych lokalizacyjnych, rynkowych oraz traffikowych.

Target z kolei umożliwia działom sprzedaży i trade marketingu analizę sieci oraz niezależnych punktów handlowych pod kątem ich charakterystyki, odwiedzalności, profilu klientów, czy potencjału sprzedaży. Pozwala odpowiednio zaplanować aktywności przedstawicieli handlowych, wprowadzanie nowych produktów na rynek czy też działania trade marketingowe i kierować budżet tam, gdzie jest to potrzebne.

Persona przeznaczona jest dla działów marketingowych. Narzędzie dostarcza wiedzy na temat, gdzie i w jaki sposób poruszają się osoby, należące do grupy docelowej marki w realnym świecie. Taka wiedza przekłada się na prowadzenie efektywnych działań marketingowych.

Monitoring to narzędzie skierowane do osób zarządzających sieciami handlowymi. Z jego pomocą możliwe jest monitorowanie poczynań konkurencji, ale i własnej sieci, aby móc szybko reagować na zachodzące zmiany. Sprawdza się też, jako narzędzie mierzące efektywność kampanii marketingowych, poprzez możliwość obserwacji zmiany w natężeniu ruchu.

Source to rozwiązanie dla działów IT i analitycznych. Dzięki temu narzędziu klienci dostają dowolne dane, z których pomocą mogą wzbogacić swoje systemy oraz wyposażyć swój team w niezbędne, wartościowe i uporządkowane informacje z wielu źródeł.

Chociaż każdy z powyższych produktów przeznaczony jest do innych potrzeb, to nierzadko ich użycie uzupełnia całe procesy w firmach naszych klientów. Jest to więc kompletne narzędzie, do planowania, podejmowania, jak i mierzenia efektów decyzji.

Nowa era dataplace.ai i ekspansja na UE

Jako firma chcemy kompleksowo wspomagać potrzeby naszych klientów. W tym celu powstała gama rozwiązań, o których wspominaliśmy wyżej, a placeme stało się jednym z, a nie jedynym narzędziem, przez co nazwa firmy musiała ewoluować. Dataplace.ai, kojarzyło się ze słowami: „dane”, „miejsce” oraz „sztuczna inteligencja”, a więc opisywała nas w 100% i tak rozpoczęła się nowa era w naszej firmie.

Dodatkowo planowaliśmy ekspansję na rynki zagraniczne, której pierwszym celem były Niemcy i Francja. Czuliśmy, że potrzebujemy odświeżonego wyglądu, aby być spójnym z naszą komunikacją również na nowym terytorium. W tym celu przebudowaliśmy naszą platformę, aby móc tworzyć w niej dodatkowe narzędzia. Dzięki temu jest ona obecnie jeszcze bardziej przyjazna i przejrzysta dla użytkowników. Nasze produkty dostępne są teraz dla firm z krajów Europy, a my jesteśmy w stanie obsługiwać zagranicznych klientów. Wyróżnienia t.j. Orzeł Innowacji w kategorii firma z potencjałem Polska – świat utwierdza nas w przekonaniu, że to, co robimy ma globalny potencjał i jest zauważane.

Zespół dataplace.ai to małe przedsiębiorstwo

2021 rok to również zakończona sukcesem runda finansowania, która wzmogła nasz apetyt. Aby spełnić coraz wyżej stawiane cele, rozbudowaliśmy zespół. Na pokład przybyło 100% więcej osób. Tym samym obecnie zatrudniamy 24 osoby. Pod tym kątem dataplace.ai to już małe przedsiębiorstwo. Ułożenie procesów wewnętrznych, które pozwalają nam realizować działania, nie jest łatwe przy tak dynamicznych wzrostach, jednak czujemy, że nam się to udaje, a na potwierdzenie mamy zrealizowane plany na 2021 rok.

Plany na przyszłość

Z każdym rokiem stawiamy wyższe wyzwania. Stworzona infrastruktura umożliwiająca nam komunikację produktów na rynki zagraniczne będzie w 2022 roku wykorzystywana do skalowania. W UE chcemy stać się liderem w naszym obszarze.

Wspomoże nas w tym również dalsza rozbudowa platformy produktowej i ciągły rozwój naszej innowacyjnej technologii. Stawiamy przy tym na doświadczenia klienta (UX), aby jak najwygodniej korzystało mu się z naszych funkcjonalności.

Autor: Tomasz Władziński, CMO i współzałożyciel dataplace.ai