Na zdjęciu (od lewej): Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv, współtwórcy CallPage
Wehikułu bValue Unicorns powołany wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym zainwestował w CallPage cztery miliony złotych. To kolejna inwestycja w spółkę, która została założona w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva. O tej trójce założycieli pisaliśmy wiele razy na łamach naszego serwisu, a ostatnio pokazaliśmy pitch deck, który przedstawiają inwestorom.
Dziesięciokrotny zwrot
Choć prezentacja nie zawierała dokładnych danych finansowych, to wynikało z niej, że CallPage planuje w tym roku osiągnąć 100 tys. dolarów MMR (Month Over Month Revenue), czyli miesięcznego dochodu. Może ta liczba przekonała kolejnych inwestorów do wsparcia tego startupu? Wiemy na pewno, że informacja o wykupieniu udziałów pierwszego inwestora wskazuje, że od strony biznesowej firma radzi sobie dobrze.
Zdaniem zespołu CallPage, pierwszy inwestor, który odsprzedał udziałowcom swoje prawa do firmy, osiągnął „dziesięciokrotny zwrot z inwestycji”. Dlaczego fundusz bValue zainwestował właśnie w ten startup? – Wspieramy CallPage od jakiegoś czasu, dostrzegliśmy ogromny potencjał w produkcie, jak i w zespole założycielskim – mówi Maciej Balsewicz, CEO bValue.
Na zdjęciu: zespół CallPage
Inwestycja częścią strategii
Dodaje, że dotychczasowa współpraca z zespołem pokazała, że wspólnie mogą stworzyć firmę o globalnych aspiracjach. A tych nie braknie, bo już dzisiaj z tej wtyczki do analizowania zachowań użytkowników na stronie korzysta ponad dwa tysiące przedsiębiorstw z Polski i z zagranicy. CEO CallPage mówi, że firma musiała osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, by doszło do kolejnej inwestycji od funduszu bValue.
– Od samego początku współpracy z funduszem bValue mieliśmy określony plan, który zakładał, że nasza współpraca będzie się rozwijała, jeśli firma będzie osiągać określone KPI. Ta inwestycja nie jest więc niespodzianką, a tylko częścią strategii rozwoju spółki – mówi Ross Knap, prezes CallPage. Pozyskane pieniądze firma przeznaczy na rozwój firmy na rynkach zagranicznych i na umacnianie jej pozycji w Polsce.
Konsultacja pomysłu
Historia CallPage rozpoczęła się w kwietniu 2015 roku. Po targach branżowych w Katowicach, na które wybrali się Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv, by porozmawiać z właścicielami firm na temat pomysłu, trójka znajomych postanowiła otworzyć firmę i dalej pracować nad CallPage. Na początku swoje działania finansowała z własnej kieszeni.
Po półtora miesiąca pracy CallPage pozyskał pierwszą inwestycję: 180 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital oraz anioła biznesu. Później do grona inwestorów, w sierpniu 2016 roku, dołączył fundusz bValue (w którym działają m.in. Marian Owerko z Bakalland, Tomasz Misiak z WorkService i Rafał Brzoska z InPost). Ten fundusz właśnie zwiększył liczbę udziałów w spółce i ponownie wsparł ją finansowo i merytorycznie.