65 procent zaangażowanych snapowiczów
Popularna szczególnie wśród młodzieży aplikacja mobilna Snapchat zrzesza coraz większą liczbę użytkowników. Wpływ na sukces komunikatora ma odmienny sposób nawiązywania relacji z użytkownikami. Internauci korzystający ze Snapchata tworzą sieć społecznościową, dzięki której mogą przesłać sobie zdjęcia i krótkie filmy. Te nie są zachowywane w pamięci urządzenia, a na dodatek po odczytaniu wiadomości przez odbiorcę automatycznie są kasowane.
Jak podaje serwis VentureBeat podczas konferencji Code młody właściciel Snapchata, Even Spiegel stwierdził, że codziennie z aplikacji korzysta już 100 milionów użytkowników. A 65 procent z nich używa komunikatora bardzo aktywnie tworząc każdego dnia nowe treści. Ponadto internauci oglądają za pomocą Snapchata aż 2 miliony filmów dziennie. Tak bardzo zaangażowani użytkownicy mogą być dla reklamodawców idealnymi odbiorcami komunikatów promocyjnych.
Reklamodawcy z ograniczonymi możliwościami
Niestety właściciele biznesów mogą poczuć się rozczarowani, ponieważ Spiegel stwierdził, że buduje sieć społecznościową, która ma być przyjazna internautom, a nie służyć tworzeniu wizerunku marki, czy być jednym z kanałów sprzedaży. Dlatego też komunikaty reklamowe nie będą pojawiać się prywatnych rozmowach, ale w zakładce „Stories” i to z pewnymi ograniczeniami. Okazuje się, że firmy nie będą mogły regularnie publikować tam treści.
Szacuje się, że wartość popularnego Snapchata sięga już 15 miliardów dolarów. A z liczbą 100 milionów codziennych odwiedzin, aplikacja znajduje się w gronie najchętniej korzystnych sieci społecznościowych. Warto zaznaczyć, że ze Snapchatu mogą korzystać jedynie użytkownicy posiadający smartfony z systemem iOS i Android. Dla porównania z facebookowej aplikacji Messenger w 2014 roku skorzystało ok. 200 milionów internautów.
fot. wikimedia.org