Aktualnie ZEN opracowuje strategię marketingową produktu, w czym wspiera go Mastercard. Firmy wspólnie prowadzą przetarg na agencję kreatywną i mediową, które zrealizują kampanię wprowadzającą pakiet usług ZEN na rynek europejski. Agencje mają zostać wybrane do końca marca, a Mastercard wspiera fintech zarówno na etapie przetargu, jak i przyszłej współpracy z agencjami.
ZEN jest firmą z sektora fintech, a jej plany biznesowe, w tym m.in. strategiczne partnerstwo z Mastercard, zostały ogłoszone podczas ubiegłorocznego wydarzenia Impact Fintech w Katowicach. ZEN udostępni przedsiębiorcom kompleksowy pakiet usług, który umożliwi proste i wygodne zarządzanie finansami. Oferta ZEN obejmie m.in. konto bankowe IBAN umożliwiające obsługę przelewów krajowych i zagranicznych po korzystnych kursach walutowych, karty płatnicze dla właścicieli i pracowników firmy, a dla przedsiębiorstw z branży e-commerce – obsługę płatności online. Usługi będą oferowane wyłącznie online i za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Premiera pakietu usług ZEN zaplanowana jest na II kwartał tego roku.
– Przedsiębiorcy potrzebują prostych i wygodnych narzędzi, które umożliwią im błyskawiczne zarządzanie finansami, zachowując jednocześnie niskie koszty i bezpieczeństwo ich pieniędzy. Dzisiejsze rozwiązania fintechowe są skupione na konsumentach indywidualnych, a rynek rozwiązań dla firm jest rozproszony i mimo postępu technologicznego nadal często oparty na tradycyjnych systemach bankowych. ZEN udostępni wszechstronną platformę i umożliwi przedsiębiorcom, startupom czy freelancerom zarządzanie finansami organizacji w jednym miejscu. Wszystko po to, by oszczędzić im czas, formalności i pieniądze, tak aby skupili się na rozwijaniu działalności. Współpraca z firmą Mastercard od samego początku pozwala nam na korzystanie z najnowszych rozwiązań technologicznych oraz szerokiego doświadczenia w budowaniu globalnego narzędzia finansowego – mówi Michał Bogusławski, Commercial Director ZEN.
Mastercard pomaga ZEN rozwijać biznes w sposób uniwersalny. Z jednej strony zapewni technologię przetwarzania płatności, obsługę płatności w e-commerce oraz karty płatnicze. Dzięki temu ZEN zaoferuje pakiet usług finansowych dla przedsiębiorców działających w internecie, chcących w prosty i wygodny sposób zarządzać swoimi finansami, bez uciążliwych formalności. Z drugiej strony Mastercard chce się dzielić bogatym doświadczeniem w obszarze wprowadzania na rynek nowych produktów finansowych i płatniczych, ich odpowiedniego pozycjonowania, budowania świadomości marki oraz mierzenia efektów prowadzonych działań.
– Startupy dzięki swojej zwinności, kreatywności i elastyczności są w stanie zaoferować klientom nową jakość usług finansowych. Jednocześnie, dzięki współpracy z korporacjami, łatwiej jest im skalować cyfrowe innowacje. Chcemy być dla fintechów partnerem pierwszego wyboru, obecnym w całym cyklu życia ich produktu – od wsparcia przy projektowaniu produktu, poprzez komunikację i zwiększanie świadomości marki, aż po budowanie lojalności – mówi Jerzy Hołub, dyrektor ds. marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.