ZenCard to platforma do zarządzania programami aktywizacji klientów, która rozpoznaje konsumenta po numerze karty płatniczej i automatycznie przyznaje mu odpowiednią promocję. Sprzedawcy mogą za pośrednictwem ZenCard tworzyć programy lojalnościowe, którymi sami zarządzają i firmują własnym logo. System łączy dane o zakupach online i offline, dając sprzedawcom szerokie możliwości dopasowania promocji do zainteresowań klientów, przy zachowaniu troski o ich anonimowość. Pomysłodawcami rozwiązania są Jarek Sygitowicz, Krzysztof Klimczak i Marek Rogoziński.
W spółkę zainwestowały wspólnie fundusze Experior Venture Fund oraz SpeedUp Group, który zainwestował w ZenCard już w 2013 roku. Pozyskany kapitał spółka planuje przeznaczyć głównie na ekspansję zagraniczną, z naciskiem na rynek brytyjski, a także na zwiększenie sprzedaży w Polsce. „Zależy nam przede wszystkim na zwiększeniu liczby klientów, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Nasze rozwiązanie jest przyjazne dla sprzedawców, bo jego wdrożenie nie wymaga dużych nakładów pracy czy rozbudowanej infrastruktury informatycznej.” – mówi Jarek Sygitowicz, dyrektor marketingu ZenCard.
„ZenCard to jedno z najbardziej innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań, z jakimi ostatnio się spotkaliśmy. W prosty sposób łączy dane o transakcjach online i offline i świetnie odpowiada na potrzeby sprzedaży w modelu omnichannel. Jestem przekonana, że ZenCard zrewolucjonizuje globalny rynek programów lojalnościowych.” – mówi Kinga Stanisławska, Partner Zarządzający Experior Venture Fund.
„SpeedUp jest funduszem, który specjalizuje się inwestycjach wczesnego etapu. Naturalnym elementem naszych inwestycji jest ich dalsze finansowanie przez fundusze specjalizujkące się w finansowaniu inwestycji bardziej dojrzałych. Cieszymy się, że ZenCard znajduje uznanie w oczach tak poważanego inwestora jak Experior. Ta inwestycja jest ważna ale jeszcze ważniejszy jest potencjał i rozwój tej spółki, która dzięki przewadze technologicznej ma szanse zrewolucjonizować rynek budowania lojalności konsumentów.” – mówi Bartłomiej Gola, Partner Zarządzający SpeedUp Venture Capital Group.
Innowacyjność rozwiązania doceniło ostatnio jury konkursu Loyalty Awards, które nagrodziło ZenCard nagrodą Loyalty Innovation of the year. W kwietniu b.r. firma też zajęła pierwsze miejsce w konkursie V4Startups w Dolinie Krzemowej, a w maju 2015 roku zdobyła nagrodę jury oraz nagrodę publiczności w konkursie Best Startup 2015 na konferencji Innovation AD. ZenCard wdrożył swoją aplikację na terminalach płatniczych w sklepach Sport Guru oraz restauracji Varso Vie. Partnerzy już po kilku pierwszych tygodniach dostrzegają wyraźnie zalety „bezwysiłkowego” rozwiązania.