Jak mówi Mateusz Semegen, pomysłodawca i twórca aplikacji: „Mamy XXI w., człowiek lata w kosmos, więc jak to możliwe, że nadal biega z kartką i ołówkiem po siłowni, licząc i zapisując każdy wykonany ruch?”.
SOLO to sensor montowany na urządzeniach do ćwiczeń, zarówno dużych maszynach, jak i mniejszym sprzęcie typu hantle. Czujnik przelicza wagę i powtórzenia, następnie wysyła dane do chmury. W chmurze odbywa się przetwarzanie i przygotowywanie danych, które następnie przekazywane są do aplikacji oraz za pomocą dedykowanego interfejsu API na siłowni do lokalnego systemu, dając ćwiczącemu oraz trenerowi pełen obraz zakresu wykonanego treningu bez konieczności tradycyjnego liczenia i zapisywania ilości powtórzeń.
Co jeszcze daje użytkownikom SOLO? Dane zebrane przez system SOLO umożliwiają tworzenie własnych planów treningowych, analizę wydajności, planowanie i monitorowanie postępów w trakcie treningu, dostęp do historii czy możliwość dzielenia się wynikami.
Heavy Kinematic Machines produkt kieruje do trzech różnych grup interesariuszy: właścicieli siłowni, którzy przez dostarczenie systemu swoim klientom dostarczają im niespotykaną wcześniej wartość dodaną w cyklu treningowym. Do producentów sprzętu, którzy mogą podnosić jego wartość przy implementacji systemu na etapie produkcji oraz do samych użytkowników, którzy chcą wnieść nową jakość do swojego treningu.
HYPE Sports Innovation to największy globalny ekosystem dla innowacji sportowych zrzeszający ponad 40 000 kluczowych partnerów branżowych. Dzięki aktywacji na całym świecie HYPE Sports Innovation zbudowało pierwszą globalną sieć akceleratorów innowacji w dziedzinie sportu, obsługiwaną przez instytucje akademickie i kluby sportowe. HYPE SPIN ACCELERATOR pomaga startupom z całego świata w dopracowaniu pomysłu, interakcji z liderami branży oraz zaprezentowaniu pomysłu na arenie międzynarodowej.
Zespół Heavy Kinematic Machines zakwalifikował się do ścisłej czołówki programu, pokonując ponad setkę startupów. Podczas warsztatów oraz sesji mentoringowych dopracowywali swój pomysł na Loughborough University London, aby w miniony weekend podczas Demo Day pokonać innych uczestników, stając się kluczowym rozwiązaniem dla rozwoju sport-techu na świecie.