Dążąc do zmiany całej branży, Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane dotyczące zrównoważonego rozwoju od swoich marek partnerskich, aby zrozumieć wyzwania branży, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu. Dane Higg BRM pomogą Zalando zidentyfikować trendy i zbadać, w jaki sposób opracować rozwiązania sprzyjające istotnej i trwałej poprawie współpracy z markami partnerskimi.
Higg BRM to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich wyników pod kątem aspektów etycznych i środowiskowych, takich jak prawa człowieka, uczciwe płace lub emisja CO2. Jego użytkownicy mogą wyznaczać sobie cele związane ze zrównoważonym rozwojem na podstawie uzyskanych wyników. Wszyscy członkowie koalicji SAC, zarówno marki, jak i detaliści, będą w końcu używać narzędzia Higg BRM do mierzenia wyników i postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju, umożliwiając branży odzieżowej porównywanie zrównoważonego rozwoju pomiędzy markami.
– Jako wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, chcemy podnieść poprzeczkę i jako pierwsi wskazać naszym partnerom kierunek, w jakim powinni podążać, aby spróbować stawić czoła najważniejszym dziś problemom – zmianom klimatycznym, eksploatacji zasobów i łamaniu praw pracowników. W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE, wprowadziliśmy obowiązkowe oceny dotyczące aspektów etycznych i zrównoważonego rozwoju dla naszych marek partnerskich. Higg BRM pomoże nam osiągnąć cel polegający na ciągłym podnoszeniu standardów etycznych i do 2023 roku współpracować tylko z partnerami, którzy się z nimi zgadzają – powiedziała Kate Heiny, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w Zalando.
– Decyzja Zalando, aby wymagać od marek partnerskich korzystania z narzędzia Higg BRM, przyspieszy wprowadzenie w branży systemu ustandaryzowanej oceny zrównoważonego rozwoju. W ten sposób możemy wdrożyć i osiągnąć trwałą zmianę – powiedziała Amina Razvi, Dyrektor Wykonawczy SAC.
„Zrównoważony rozwój” to pojęcie o wielu znaczeniach. Trudno je jednoznacznie zdefiniować, a jeszcze trudniej zrozumieć. Na rynku istnieją setki certyfikatów, etykiet i inicjatyw, a ich podejście do zrównoważonego rozwoju bywa różne. Marki i detaliści mają własne oceny i różne cele. Branży brakuje wspólnej metody pomiaru zrównoważonego rozwoju. Higg Co, niezależna firma technologiczna, została wydzielona z SAC w 2019 r., aby wypełnić tę lukę i opracować technologię stojącą za indeksem Higg i jej pakietem narzędzi branżowych, w tym Higg BRM, w celu przyspieszenia zrównoważonego rozwoju globalnego łańcucha dostaw, poczynając od branży modowej. Higg Co współpracuje z Zalando, aby wspierać firmę i jej partnerów we wdrażaniu systemu Higg BRM.
– Higg BRM ustanowi globalny standard dla marek modowych i sprzedawców, aby oceniać poziom zrównoważonego rozwoju i mówić o nim – powiedziała dyrektor Heiny. – Po raz pierwszy będziemy mieć porównywalne dane dla poszczególnych marek, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy i wspólnie pracować nad rozwiązaniami. SAC jako niezależna organizacja o globalnej strukturze jest w stanie wprowadzić tę niezbędną zmianę w branży modowej.
SAC jest koalicją na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej, obuwniczej i tekstylnej. 250 globalnych członków koalicji współpracuje w celu opracowania Indeksu Higg, zestawu pięciu narzędzi oceny zrównoważonego rozwoju, które biorą pod uwagę wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju społecznego i środowiskowego, identyfikują obszary wymagające poprawy i umożliwiają przejrzystość środowiskową i społeczną, której oczekują konsumenci. Higg Co rozwija platformę technologiczną obsługującą Indeks Higg.
– Kryzys wywołany pandemią koronawirusa uzmysłowił nam bardziej niż kiedykolwiek wiele wyzwań, którym branża musi stawić czoła – powiedziała dyrektor Razvi. – Utrzymanie silnych relacji biznesowych, przywództwo z naciskiem na zrównoważony rozwój i poszanowanie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia pracowników na całym świecie, oraz wykorzystywanie zrównoważonego rozwoju jako elementu odbudowy branży będzie miało dla niej kluczowe znaczenie.