Wynikać ma on przede wszystkim z dużego popytu na dobra konsumenckie, dobrej sytuacji na rynku pracy, niskich cen energii oraz słabego kursu euro. Eksperci prognozują, że w 2015 r. powstanie ok. 300 tys. nowych miejsc pracy, w 2016 r. zostanie utworzonych kolejnych 200 tys.
Dla polskich start- upów to bardzo dobra wiadomość. Wraz z rozwojem gospodarki pojawia się zwiększony popyt na innowacyjne produkty i usługi. A polskie firmy doskonale konkurują na niemieckim rynku. Opinie o polskich dostawcach są coraz lepsze. Nie dość, że potrafimy dostarczać tańsze rozwiązania, mamy wykwalifikowaną kadrę to jeszcze jesteśmy innowacyjni i znajdujemy nowe rozwiązania starych problemów.
Właśnie dlatego Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) realizuje projekt wspierający polskie start-upy w ekspansji na rynek bawarski. Najbardziej innowacyjni młodzi przedsiębiorcy otrzymają pakiet szkoleń oraz udział w dedykowanych spotkaniach z bawarskimi przedsiębiorcami, inwestorami i aniołami biznesu.
Do wieloetapowego projektu ”Start to Bavaria” zaproszone są polskie start-upy ze skalowalnymi przedsięwzięciami. Aby wziąć udział w programie należy do 15. czerwca przysłać formularz zgłoszeniowy poprzez tę stronę.
Z nadesłanych zgłoszeń eksperci AHK Polska wybiorą 20 projektów, które zostaną zaprezentowane podczas Bavaria Demo Day w Warszawie. Prezentacje będą oceniać specjaliści bawarskiej sceny start upowej. Uczestnicy otrzymają wartościową informację zwrotną, która pomoże im w rozwoju i globalizacji ich przedsięwzięć.
Kolejnym etapem projektu „Start to Bavaria” będzie wizyta w Monachium. Jej celem będzie nawiązanie kontaktów biznesowych, które mają szanse zaowocować ciekawą współpracą. Polskie start-upy spotkają się z inwestorami, aniołami biznesu oraz przedstawicielami największych niemieckich przedsiębiorstw. AHK Polska zorganizuje także indywidualne prezentacje przed bawarskimi inwestorami i użytkownikami przemysłowymi. W trakcie trzydniowego pobytu w Monachium młodzi polscy przedsiębiorcy otrzymają szanse poznanie bawarskiej sceny start-upowej.
„Rynek bawarski potrzebuje nowych inteligentnych rozwiązań i jest otwarty na innowacyjne pomysły biznesowe z Polski. Wieloletnie doświadczenia płynące ze współpracy polsko–bawarskiej pokazują, że otwiera się nowa płaszczyzna dla przedsiębiorstw w początkowej fazie tworzenia. Dlatego też AHK Polska rozpoczyna program dedykowany start-upom aspirującym do ekspansji na rynek bawarski”- mówi Anna Chojnacka, dyrektor doradztwa rynkowego w AHK Polska.