Dwa zespoły zostały wyróżnione w pierwszej edycji programu BDSC i przeszły do ostatniego etapu – wdrożeń projektów z zakresu big data. Najlepsi uczestnicy: Beata Roś i Karol Sobczak, a także Remigiusz i Jarosław Siudzińscy, w rywalizacji zmierzyli się z kilkudziesięcioma innymi uczestnikami. Program, który jest platformą łączącą rynek i najlepszych specjalistów z zakresu big data, organizuje Research.NK, dział badań polskiego portalu społecznościowego nk.pl
Big Data Summer Camp jest projektem, którego pomysłodawcami są twórcy jednej z największych hurtowni danych w tej części Europy. Działając w ramach Research.NK, czyli działu badawczego nk.pl, dysponują wiedzą i doświadczeniem z zakresu big data. Inicjując program BDSC mieli na celu zarówno dzielenie się know-how, jak też wspieranie młodych badaczy w wejściu na rozwijający się rynek badawczy. Dzięki projektowi, najlepsi uczestnicy projektu, mają szansę wdrożenia swoich pomysłów dotyczących big data, a także do zapoznania się z metodami pracy, które cechują specjalistów z tej dziedziny.
Aby być dobrym data scientist, należy analizować i wdrażać jak najwięcej pomysłów. Dlatego realizujemy program, który otwiera tę szansę przed przyszłymi adeptami tego zawodu. Zależy nam na tym, aby coraz więcej młodych ludzi specjalizowało się w dziedzinie, która rozwija się coraz dynamiczniej – mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.
Projekt BDSC podzielony był na dwa etapy. W pierwszym uczestnicy, po zgłoszeniu się do programu, otrzymywali próbkę danych, którą poddawali analizie. Jej jakość była oceniana przez grono ekspertów. Natomiast 8 najlepszych zespołów spotkało się we Wrocławiu, podczas data pitch. Mieli tam okazję szczegółowego zaprezentowania projektów. Większość z nich dotyczyła optymalizacji monetyzacji, a także pomysłów na rozwój poprzez odpowiadanie na potrzeby użytkowników, płynące z danych.
Jury, w składzie dwóch przedstawicieli NK (w tej roli): Krzysztof Sobieszek i Edward Mężyk, a także zewnętrznego eksperta – tu reprezentację stanowił dr Olgierd Unold, profesor Politechniki Wrocławskiej, zadecydowali, że do kolejnego etapu przejdą zespoły Beaty Roś i Karola Sobczaka oraz Remigiusza i Jarosława Siudzińskich. Najlepsze zespoły zaproponowały wdrożenie analiz dotyczących m.in. modelowania trendsetterów, targetowania reklam na profilach popularnych osób zgodnie z zainteresowaniami oglądającego dany profil, a także stworzenie profili behawioralnych na bazie aktywności użytkowników na NK.
Wszyscy finaliści pierwszej edycji projektu BDSC przygodę z big data zaczęli kilka lat temu. Beata Roś aktualnie jest studentką studiów doktoranckich ze statystyki na VU University Amsterdam, gdzie bada interakcje pomiędzy różnymi obszarami mózgu na podstawie danych EEG oraz fMRI. Karol Sobczak jest absolwentem informatyki na UW oraz nowych technologii na VU University Amsterdam. Zainteresował się analizą danych podczas stażu w IBM Research, gdzie pracował nad optymalizacją procesów biznesowych. Remigiusz Siudziński to data scientist, który stworzył m.in. system anti-churn dla znanej firmy telekomunikacyjnej, obecnie zajmuje się business intelligence w pracuj.pl, a jego brat Jarosław jest specjalistą m.in. w zakresie dziedziny programowania sensorów i to on będzie odpowiedzialny za prace w kolejnym etapie.
Aktualnie na finalistów czeka okres 2 miesięcznych analiz oraz wdrożeń, które będą realizowane pod okiem specjalistów NK. Jeśli praca, wykonana w jednej z największych w Polsce hurtowni danych, okaże się skuteczna, oba zespoły otrzymają po 20 000 zł.
źródło: informacja prasowa