The Heart, korporacyjne centrum innowacji, wspólnie z partnerami Mastercard oraz Ghelamco po raz kolejny nagrodziło największe firmy, które najskuteczniej otwierają się na innowacje, budowanie partnerstw i wdrażanie nowych technologii. W czwartek, 24 stycznia 2019 roku, podczas uroczystej Gali Finałowej konkursu poznaliśmy zwycięzców w 5 kategoriach.
– Bliska współpraca z korporacjami umożliwia nam dokładną obserwację tego, jak cały ekosystem się zmienia i które projekty zasługują na wyróżnienie. Chcemy nagłośnić sukcesy korporebeliantów, którzy współpracują ze startupami, inwestują w nie lub budują własne spółki, a co najważniejsze transformują cały swój biznes i zmieniają kulturę swojej organizacji – podkreśla Tomasz Rudolf, CEO The Heart.
Grupa przedstawicieli korporacji, w skład której weszli członkowie zarządów oraz prezesi największych polskich i międzynarodowych korporacji, wybrała zwycięzców w 5 kategoriach:
- CEO Roku: Przemysław Gdański, prezes Banku BGŻ BNP Paribas. Pozostali finaliści w kategorii: Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium oraz Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empik.
- Zespół wprowadzający innowacje: NOW! – zespół cyfrowej transformacji PKO Banku Polskiego. Pozostali finaliści w kategorii: Unilever’s Food Inno Hub oraz PZU Innovation Lab.
- Współpraca Roku: PKO Bank Polski & Coinfirm. Pozostali finaliści w kategorii: Bank BGŻ BNP Paribas & Autenti oraz Aviva & Emplocit.
- Transakcja Roku: akwizycja Going. przez Empik. Pozostali finaliści w kategorii: inwestycja Agory w ROI Hunter oraz inwestycja Alior Banku w PayPo.
- Nowy Cyfrowy Biznes: Bancovo.pl stworzone przez Alior Bank. Pozostali finaliści w kategorii: goodie stworzone przez Bank Millennium oraz EmpikGO.
Jury, które uczestniczyło w wyborze finalistów zdecydowało również o przyznaniu nagrody specjalnej dla firmy Tauron. Doceniona została za odwagę do wdrażania zmian w tradycyjnej branży i kompleksowy program rozwoju innowacji m.in. poprzez współpracę ze startupami.
– Dziś fetujemy liderów korporacyjnej innowacyjności. Wyznaczają oni kierunek innym firmom, dzięki czemu konsumenci otrzymują jeszcze lepsze produkty i usługi oparte na cyfrowych rozwiązaniach, a polska gospodarka staje się bardziej konkurencyjna. W Mastercard wierzymy, że przełomowe innowacje rodzą się dzięki współpracy, znajdowaniu wspólnych celów i ich realizacji, czego najlepszym dowodem są nagrodzone projekty – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Organizatorem konkursu jest The Heart, znajdujące się na 38. piętrze Warsaw Spire.
– Tworząc biznesowe centrum na warszawskiej Woli przyciągamy regionalne centra R&D największych korporacji. Współtworząc The Heart chcieliśmy wspierać współpracę w tym ekosystemie, jednocześnie stymulując powstawanie nowych projektów. Cieszymy się, że w tak krótkim czasie udało się zaangażować w to przedsięwzięcie tak wiele korporacji – komentuje Jarosław Zagórski, dyrektor ds. rozwoju w Ghelamco Poland.