Zdobycie pozycji lidera w zakresie umawiania wizyt online w Polsce i Czechach oraz rekordowe wzrosty serwisów w Rosji i Turcji przekonały inwestorów grupy DocPlanner.com do realizacji kolejnej transzy finansowania. W sumie spółka otrzymała 12 milionów złotych na dalszy rozwój grupy, która jest właścicielem m.in. serwisu ZnanyLekarz.pl. Pozyskane środki pieniężne zostaną wykorzystane na ekspansję i rozwój zagraniczny.
DocPlanner.com to grupa serwisów internetowych, które ułatwiają pacjentom znalezienie lekarza i umówienie wizyty lekarskiej online. Swoim zasięgiem obejmuje już 25 krajów na całym świecie, z czego aż 20 zostało uruchomionych w ciągu ostatniego roku. Dotychczasowi inwestorzy firmy, tj. Point Nine Capital, RTAventures oraz Piton Capital, potwierdzili zadowolenie z szybkiego rozwoju i wyników grupy DocPlanner.com, zwiększając swój wkład w firmę o 9 mln złotych, co daje łącznie 12 mln zł w dwóch transzach. Pierwsza, czyli 3 mln zł, została zrealizowana pod koniec 2012 roku. Środki pieniężne pozyskane w tej rundzie finansowania pozwolą firmie na znacznie szybszą ekspansję zagraniczną: wejście na nowe rynki oraz bardziej dynamiczny wzrost w wybranych krajach. Mariusz Gralewski, prezes DocPlanner.com, nie wyklucza, że firma zdecyduje się przejąć niektóre z zagranicznych podmiotów działających w tym obszarze:
Chcemy być największym miejscem w sieci, które łączy pacjentów szukających lekarza z lekarzami w ich okolicy. Ta wizja staje się coraz bardziej realna, także dzięki pozyskanym środkom pieniężnym. Planujemy zainwestować je w rozwój nowych rynków, w tym rozważamy przejęcie działających na tym rynku podmiotów. W pierwszej kolejności stawiamy na Turcję i Rosję. W Rosji pod względem ruchu jesteśmy już liderem sektora – mówi Gralewski.
Serwisy grupy DocPlanner.com odwiedza łącznie ponad 4,6 mln użytkowników miesięcznie, a w bazach DocPlanner.com znajdują się informacje o blisko 1,3 mln lekarzy. Portale pośredniczą w umawianiu prywatnych wizyt lekarskich, a co za tym idzie – nie pojawia się tu problem kolejek i długiego czasu oczekiwania na wizytę. W wielu przypadkach do lekarza można zapisać się z dnia na dzień. W styczniu br. miesięczna liczba wizyt umawianych przez serwis przekroczyła 20 tys., a w każdym kolejnym miesiącu firma zanotowała kilkunastoprocentowy wzrost. Łącznie przez internetowe kalendarze wizyt pacjenci zapisali się na ponad 200 tys. wizyt. Firma może pochwalić się już ponad 3 tysiącami klientów, którymi są lekarze korzystający z internetowego kalendarza wizyt. Z kolei blisko 20 tysięcy lekarzy korzysta z bezpłatnej formy obecności w serwisie, co ułatwia im monitorowanie opinii pacjentów i umożliwia odpowiadanie na te komentarze. Takie wyniki, efekt pracy prawie 100 – osobowego zespołu, stawiają grupę DocPlanner.com na pozycji niekwestionowanego lidera, jeżeli chodzi o pośrednictwo w zakresie internetowego umawiania wizyt i pozostawiają konkurencję daleko w tyle.
Nie mam wątpliwości, że w niedalekiej przyszłości będziemy umawiać się z lekarzami wyłącznie drogą elektroniczną. Dynamiczny i stały wzrost liczby wizyt zarezerwowanych przez nasz serwis oraz fakt, że większość pacjentów wraca do nas i ponownie korzysta z tej formy umawiania się do lekarza jest najlepszym potwierdzeniem tej tezy – dodaje Gralewski.
źródło: informacja prasowa