Zoom odnotowuje rekordowe wyniki. Firma została wyceniona na ponad 127 mld dolarów 

zoom odnotowuje rekordowe wyniki firma zostala wyceniona na ponad 127 mld dolarow
Udostępnij:
Zoom został wyceniony na ponad 127 mld dolarów. Akcje wzrosły o 9,3 proc. do 355,30 dolarów, przychody o 355 proc do 663,5 mln dolarów, a zysk brutto o 71 proc. Wygląda na to, że pandemia koronawirusa przyczyniła się do prawdziwego rozkwitu firmy. Firma jest teraz wyceniana wyżej niż IBM (109,5 mld dolarów) i Sony (102 mld dolarów).

Jak czytamy w komunikacie prasowym firmy, Zoom na koniec drugiego kwartału tego roku miał ponad 370 tys. klientów, którzy zatrudniają więcej niż 10 pracowników, to 458 proc. więcej niż rok temu. Poza tym w tym okrersie miał również 988 klientów, którzy przynoszą spółce w ciągu roku ponad 100 tys. dolarów, w tym przypadku to wzrost o 112 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Firma w trzecim kwartale oczekuje przychodów w wysokości od 685 do 690 milionów dolarów.

Kiedy wybuchła pandemia Zoom był startupem, o którym jeszcze nie było głośno. Założył go był dyrektor Cisco. Przedsiębiorca przegrywał z konkurentami, ponieważ klienci woleli postawić na sprawdzonych dostawców tego typu rozwiązań. Jednak firma się nie poddawała i udoskonalać swoje systemy bezpieczeństwa. Poza tym przed wybuchem pandemii narzędzia do wideokonferencji owszem były znane, jednak nie były tak popularne jak dziś. 

Pandemia spowodowała, że wiele osób przeszło na tryb pracy zdalnej. Firmy zaczęły naprędce szukać dobrych rozwiązań, które umożliwiłyby im kontakt ze swoimi pracownikami, partnerami oraz przeprowadzanie zdalnych konferencji i spotkań. Jak się okazało Zoom zyskał niesamowita popularność, a z miesiąca na miesiąc przybywało mu klientów. Firma jeszcze nigdy nie odnotowała takich wzrostów. 

Rozwój w Indiach

Zoom posiada swoje biuro w Bombaju i centrum danych w Bombaju i Hyderabad, a niedawno ogłosiła planowane otwarcie Centrum Technologii Zoom w Bangalore. Firma obecnie rekrutuje w Indiach inżynierów DevOps oraz personel IT, Security i Business Operations. 

– Od stycznia do kwietnia 2020 roku odnotowaliśmy 6700 proc. wzrost liczby bezpłatnych rejestracji użytkowników w Indiach. Stanowi to cenną okazję do niezawodnego skalowania naszej usługi dla 1,3 miliarda ludzi w Indiach, do których możemy dotrzeć, udoskonalić naszą platformę i pomóc w tworzeniu nowych możliwości biznesowych dla mieszkańców Indii. A przy tak szybkim wzroście liczby nowych użytkowników w Indiach i na całym świecie, jesteśmy hiper-skoncentrowani na budowaniu i utrzymywaniu najbezpieczniejszej, bezproblemowej platformy komunikacji wideo – napisał w jednym z komunikatów Velchamy Sankarlingam.