Zostaliśmy cyfrowymi nomadami i znaleźliśmy się w finale InCredibles powered by Sebastian Kulczyk. Podsumowanie roku Cux.io

Dodane: 28.12.2021

Paulina Walkowiak

Udostępnij:

Powiedzieć, że 2021 rok był rokiem niezwykle intensywnym, to jak nic nie powiedzieć! Zaczynaliśmy go w bardzo trudny dla nas sposób – na początek roku przypadły nasze pierwsze miesiące po zakończeniu R&D i po wydaniu rundy inwestycyjnej.
Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Wtedy też zdecydowaliśmy się na samodzielność i zderzenie dotychczasowej pracy i osiągnięć z oczekiwaniami i potrzebami rynkowymi. Na chwilę przed końcem 2020 roku zamknęliśmy kluczowe rekrutacje i zatrudniliśmy osoby, o których już wtedy wiedzieliśmy, że będą niezbędne na pokładzie w tej nowej dla nas sytuacji weryfikacji działań.

Przed nami jawiło się również widmo redukcji innych dotychczas obsadzonych stanowisk. Bardzo trudna i ważna lekcja dla founderów! Tak naprawdę po raz pierwszy, odkąd zainwestowaliśmy czas i energię w stworzenie CUX, poczuliśmy potrzebę spuszczenia pary i odsapnięcia po wyjątkowym 2020 roku – roku spędzonym z dziećmi w kolejnych odsłonach lockdownów i kwarantann domowych. Po zadbaniu o wszystko to, co dało się przewidzieć, zdecydowaliśmy się na miesiąc pracy jako Digital Nomads.

Postanowiliśmy zadbać o krótsze godziny pracy i więcej odpoczynku. Początki, jak to początki, były trudne, ale po miesiącu zaczęliśmy odnotowywać piękny wzrost wszystkich wskaźników. Okazało się więc, że czasem warto odpuścić – szczególnie wtedy, kiedy czujemy, że w danym momencie może to mieć sens!

Sprzedaż i marketing 

Pierwsze półrocze to ciężka praca nad sprzedażą i organicznym budowaniem marketingu. To też pasmo sukcesów i ustabilizowanie bieżącego biznesu na tyle, aby podjąć się starań o drugą rundą finansowania. W tak zwanym międzyczasie CUX został również mocno doceniony przez klientów i partnerów, czego efektem było otrzymanie tytułu pierwszego narzędzia do analityki produktowej w Europie (wg. Rankingu G2).

Kolejne miesiące 2021 roku stały się więc odskocznią od przykrego jego początku. Nawiązaliśmy strategiczną współpracę GroupM w ramach ich programu mSpark, co oznaczało dla nas wejście do grona zaufanych rozwiązań proponowanych klientom grupy. Weszliśmy też do programu grupy Publicis — NextTechNow acceleration program, którego celem jest wsparcie startupów w skalowaniu ich rozwiązań.

Nagrody i wyróżnienia

Trzeci i czwarty kwartał były czasem zbierania owoców prac sprzedażowych i marketingowych, na które postawiliśmy wyjątkowo mocno w tym roku:

  • CUX zwyciężył European Startup Challenge w kategorii Business Processes.
  • Nawiązaliśmy partnerstwo strategiczne z OVH Cloud.
  • Znaleźliśmy się w gronie finalistów tegorocznej edycji programu akceleracyjnego i mentorskiego InCredibles powered by Sebastian Kulczyk.
  • Zostaliśmy laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
  • CUX zdobył nagrodę specjalną TVN Media – partnera rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie – udział w programie Test&Learn with TVN Media, dającym możliwość weryfikacji i przetestowania potencjału startupu w realnym środowisku biznesowym TVN Grupa Discovery.
  • Wraz z Martą Lipka-Krawczyk zostałyśmy uwzględnione w tegorocznej edycji raportu Strong Women in IT 2021.

Nieustannie obserwujemy rynek i widzimy rosnące zapotrzebowanie na wdrożenia narzędzi analitycznych – takich jak nasze – a także budowanie kompetencji analitycznych. Rosnące potrzeby i świadomość konsumentów adresujemy, organizując, chociażby Challenge Analityczny – pierwsze w Polsce wyzwanie mające na celu zbudowanie umiejętności pracy z danymi wśród specjalistów na co dzień pracujących przy produktach cyfrowych.

Efektywny finisz

Oprócz rozwoju samego narzędzia SaaS z CUX w naturalny sposób wyrasta kolejna odnoga działalności – konsulting, szkolenia i kompleksowe wsparcie dla firm będących na początku drogi analitycznej. Pomagamy zarówno we wdrażaniu nowoczesnej analityki zorientowanej mocno na cele biznesowe, jak i w budowaniu strategicznego podejścia do zarządzania firmą. Jesteśmy wsparciem w dążeniu do przejścia nowoczesnych przedsiębiorstw z bazowania na analityce deskryptywnej, zamiast predyktywnej.

Rok 2021 – pomimo wyboistego startu – okazał się kończyć bardzo efektywnym finiszem. Stabilnie rośniemy (wciąż głównie organicznie) – na ten moment możemy się pochwalić ponad 340% wzrostem subskrypcji w ciągu ostatnich 12 miesięcy! Czekamy więc z niecierpliwością na to, co przyniesie rok 2022 i wiemy, że czas wystrzelić tę rakietę.

 

 

Autorka: Paulina Walkowiak, CEO & co-founderka cux.io

 

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem