Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
Od tego momentu rozwój stworzonego przez nas rozwiązania open banking kontynuujemy pod marką Banqware natomiast Banqup został wybrany, jako nazwa dla globalnego produktu belgijskiego właściciela.
Upraszczanie procesów administrowania biznesem
„Nowy” Banqup to wygodna platforma do rozliczeń firmowych, której zadaniem jest dostarczenie kompleksowych rozwiązań dla codziennych procesów biznesowych. Mijający rok upłynął nam na dostosowywaniu jej do obowiązujących w Polsce, ale również 15 innych krajach EU, regulacji prawnych i procedur ustawowych.
Mocno wierzymy w możliwość uproszczenia administrowania biznesem dla MŚP, samozatrudnionych oraz freelancerów. Staraliśmy się stworzyć dla tych grup wygodne i proste narzędzie, które ułatwi zarządzanie finansami i dokumentacją firmową – w tym swobodną wymianę dokumentów między biurem księgowym a przedsiębiorcą – w pełni cyfrowy sposób, bez marnowania papieru.
Banqup pozwala sporządzać i wysyłać faktury, przyjmować, przechowywać i udostępniać faktury przychodzące. To spore usprawnienie pracy nie tylko dla małych firm, JDG, freelancerów, ale też podmiotów z nimi współpracujących, jak biura księgowe. Część funkcji Banqup została przygotowana z myślą o nich.
Księgowi otrzymują dostęp do pełnej dokumentacji swoich klientów, zaprezentowanej w sposób ustrukturyzowany, bez konieczności ręcznego ich przepisywania. W ramach naszej platformy zapewnimy też m.in. usługę potwierdzenia tożsamości online oraz podpisu elektronicznego.
Płatności z poziomu panelu
Już w 2022 roku umożliwimy podpięcia dowolnego europejskiego rachunku bankowego lub założenie własnego konta płatniczego (z polskim nr IBAN) do rozliczeń firmowych na poziomie platformy.
Płatności będą mogły być wykonane z poziomu platformy, bez konieczności logowania się do banku. To wygodne rozwiązanie, które znacząco usprawni codziennie operacje związane z prowadzeniem biznesu przez przedsiębiorców.
Rozwiązanie na miarę nowych regulacji
Platforma od początku dostosowana jest do europejskich przepisów o e-fakturach (fakturach strukturyzowanych), w tym do planowanego w Polsce Krajowego Systemu e-Faktur.
Od stycznia 2022 roku e-fakturowanie będzie dobrowolne, obowiązkowe stanie się rok później. Upowszechnienie e-faktur może mieć pozytywny wpływ nie tylko na uszczelnienie systemów podatkowych. System ten niesie też szereg korzyści dla przedsiębiorców.
Eliminuje konieczność przygotowywania dokumentacji w przypadku kontroli skarbowej, ponieważ urzędnikom wystarczą dane z systemu, dokumenty są bezpiecznie przechowywane przez 10 lat i nie ma konieczności ich dodatkowej archiwizacji. System ułatwia też codzienne procesy księgowe, tym samym optymalizuje zarządzanie finansami i poprawia płynność finansową.
Paneuropejskie rozwiązanie dla MŚP
Przyłączenie do Grupy Unifiedpost dało nam zupełnie nowe możliwości rozwoju. Dzięki połączeniu naszego rozwiązania z usługami oferowanymi już wcześniej przez Unifiedpost w innych krajach, mogliśmy stworzyć kompleksową platformę z usługami dla sektora MŚP. Dostosowanie platformy do potrzeb poszczególnych krajów to było zdecydowanie największe wyzwanie tego roku.
Aktualnie Banqup jest już dostępne w Holandii, Belgii, Hiszpanii. W najbliższych tygodniach będzie dostępne także dla polskich przedsiębiorców.
2022 i kroki milowe
W 2022 jako spółka skupimy się na dwóch rzeczach. Przede wszystkim szerokim starcie z platformą Banqup i jak najbardziej kompletnym zestawem narzędzi dla SME. Cały czas również rozwijamy naszą platformę otwartej bankowości z planem na podłączenie 22 rynków EU na koniec 2022.
Będziemy także w dalszym ciągu, dynamicznie rozwijać platformy open banking. Staramy się, by dostarczane przez nas rozwiązania miały realny wpływ na komfort pracy przedsiębiorców i szeroko rozumianego biznesu.
–
Autor: Krzysztof Pulkiewicz, country manager Unifiedpost Group, odpowiedzialny za rozwój platformy Banqup w Polsce