Nie jest wymagane oznaczenie przesyłki etykietą adresową, wystarczy odręcznie napisać na paczce jej numer i pozostawić przesyłkę w wybranym sklepie Żabka, z którego odbierze ją inny klient. Paczkę można odebrać w dogodnych dla siebie godzinach, podobnie jak każdą inną przesyłkę, podając kod odbioru. Promocyjna cena usługi to tylko 0,99 zł. Żabka to pierwsza sieć sklepów w Polsce, która umożliwia taką usługę klientom indywidualnym.
Sieć Żabka cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, którzy odwiedzają jej sklepy już nie tylko po to, aby zrobić szybkie zakupy, ale także, aby załatwić codzienne sprawy – opłacić rachunki, nadać lub odebrać paczkę, skorzystać z usługi „Zamów i odbierz”, jak również zjeść coś smacznego czy napić się pysznej, świeżo parzonej kawy. „Zostaw paczkę w Żabce” to kolejna usługa mająca na celu ułatwienie klientom życia, zgodnie z założeniami modern convenience.
– Wszelkie dodatkowe usługi, ułatwiające klientom codzienne życie są bardzo popularne również w prowadzonej przeze mnie Żabce. Cieszę się zatem, że sieć wprowadza kolejne rozwiązanie, dzięki któremu, klienci przy okazji zakupów będą mogli zostawić lub odebrać paczkę z tego samego sklepu w ramach nowej usługi – komentuje Norbert Kruk, franczyzobiorca sieci Żabka z Poznania.
Założenia usługi „Zostaw paczkę w Żabce” są bardzo proste. Nie trzeba drukować etykiet, wystarczy oznaczyć odręcznie paczkę odpowiednim numerem przesyłki i pozostawić ją w wybranym sklepie. Odbiorca ma 2 dni na zgłoszenie się po przesyłkę, którą odbiera z tego samego sklepu, w którym została nadana, podając sprzedawcy kod odbioru. Istnieje również możliwość nadania przesyłki za pobraniem, w tym przypadku jej wartość nie może przekroczyć 1000 zł.
Operatorem technologicznym usługi jest Pointpack S.A., integrator sieci handlowych i firm kurierskich, który buduje rozwiązania IT, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
– „Zostaw paczkę w Żabce” to przykład kolejnej usługi, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, a także lokalnych mieszkańców, i małych okolicznych firm. Nowe rozwiązanie może okazać się bardzo korzystne dla osób korzystających z portali aukcyjnych lub platform zakupowych, w których następuje bezpośredni odbiór zakupów od sprzedawcy. Dzięki tej usłudze nie będzie już konieczności spotkania się osobiście i umawiania się w konkretnym terminie. W ten sposób łatwo przekazać sobie wzajemnie określone produkty – mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack S.A.