Zowie to polski startup, który ułatwia sklepom internetowym personalizację obsługi klienta, oferując inteligentne narzędzia do automatyzacji komunikacji z konsumentami.
Dzięki temu Zowie automatyzuje od 60 do 95% wszystkich zapytań klientów i łatwo integruje się z platformami takimi jak Zendesk, Shopify, czy Gorgias. Klienci Zowie oszczędzają średnio 2 godziny dziennie pracy swoich agentów, którzy mogą w ten sposób lepiej pomagać i doradzać w wyborach konsumentom, zwiększając przy tym sprzedaż w sklepach internetowych. Klienci Zowie notują średnio 12-procentowy wzrost satysfakcji konsumentów (CSAT).
Startup został założony w roku 2019 przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka. W ciągu nieco ponad 2 lat działalności Zowie pozyskało klientów z całego świata, w tym znane i popularne wśród konsumentów marki jak Avon, Empik, Giesswein, InPost, czy L’Oreal. Zowie jest jedną z pierwszych firm na świecie, która umożliwiła markom automatyzację obsługi klienta przez Instagram dzięki Messenger API. Firma zatrudnia dziś ponad 40 osób, w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku, a także zdalnie.
– Kiedy wchodzisz do kawiarni na rogu, barista zna twoje imię i wie, co chcesz zamówić. Zakupy online nie zapewniają tej samej atmosfery i tego samego poziomu personalizacji. Automatyzacja powtarzalnej pracy w obsłudze klienta pozwala sklepom zapewnić lepsze doświadczenie zakupowe dla wszystkich. Proste problemy rozwiązywane są automatycznie i od ręki, a agenci obsługi klienta mają więcej czasu, by pochylić się nad bardziej złożonymi pytaniami i zaoferować najlepsze rozwiązanie. Zowie odpowiada na potrzeby konsumentów i sprzedawców, poprawiając doświadczenia wszystkich stron – mówi Maja Schaefer, CEO i współzałożycielka Zowie.
Na realizację wizji Zowie pozyskało 20 mln zł (5 mln dolarów) w rundzie finansowania, której przewodziły kalifornijski Gradient Ventures oraz niemiecki 10x. W rundzie udział wzięli także aniołowie biznesu – Jack Altman (CEO Lattice) i Markus Giesswein (CEO Giesswein) oraz fundusz Inovo Venture Partners, dotychczasowy inwestor. Gradient Ventures to fundusz VC należący do Google, który inwestuje w startupy budujące produkty wykorzystujące sztuczną inteligencję.
– W sklepie internetowym Giesswein, w którym zakupy robią klienci z 17 rynków, którzy zadają kontaktują się z obsługą klienta się w 13 językach. Dzięki Zowie odnotowaliśmy 45‑procentowy wzrost sprzedaży netto bez zatrudniania dodatkowych pracowników. Zdecydowałem się dołączyć do Zowie jako inwestor, bo wierzę, że ma potencjał, by wprowadzić w sklepach internetowych na całym świecie poziom obsługi klienta, który wszyscy znamy ze stacjonarnych sklepów i butików – mówi Markus Giesswein, CEO Giesswein i inwestor w Zowie.
Dzięki pozyskanym środkom Zowie planuje rozwinąć nowe produkty i narzędzia dla e‑commerce, a także przyspieszyć swoją ekspansję w Stanach Zjednoczonych. Startup planuje powiększyć swój zespół dwukrotnie do końca 2022 roku, zatrudniając m.in. deweloperów, product managerów i specjalistów od AI, a także specjalistów od sprzedaży. W ostatnich miesiącach Zowie wprowadziło też ESOP – program akcji pracowniczych, dzięki któremu członkowie zespołu stają się udziałowcami firmy.
– Wszyscy kupujemy dziś online, a sprzedawcy muszą spełniać wymagania i oczekiwania rosnącej liczbie klientów. Zowie pomaga sklepom nadążyć za rosnącym popytem, ulepszyć ogólne doświadczenie klienta i pomaga w sprawnym rozwiązywaniu bardziej złożonych problemów, z którymi zgłaszają się konsumenci. Klienci uwielbiają i widzą olbrzymią wartość w Zowie. To zasługa między innymi niesłychanie ambitnego zespołu z kompetencjami technologicznymi, który jest skoncentrowany na dostarczaniu wartości dla klientów, a przy tym nie boi się poszukiwać nowych dróg, by osiągać ten cel – mówi Darian Shirazi, General Partner w Gradient Ventures.
Przeczytaj również: Polska jest krajem intensywnie rozwijającym się, doskonałym do wdrażania innowacji – Maja Schaefer (Chatbotize)