Źródła finansowania startupów

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Jest kilka źródeł pozyskiwania kapitału dostępnych dla początkującego przedsiębiorcy internetowego. 

Jest kilka źródeł pozyskiwania kapitału dostępnych dla początkującego przedsiębiorcy internetowego.

  • Pierwszym źródłem może być FFF (Fools, Friends & Family) czyli znajomi lub rodzina, którzy zaufali przedsiębiorcy i zdecydowali się mu pomóc. Zaletą takiego rozwiązania jest minimum lub brak formalności, ale musimy pamiętać, że na przedsiębiorcy ciąży wtedy odpowiedzialność przed ludźmi, którzy nierzadko są z nim blisko związani.
  • Drugim źródłem może być kredyt lub pożyczka, jednak bardzo często jest to źródło niedostępne dla młodych firm, bez historii działania i z produktami innowacyjnymi technologicznie, gdzie ryzyko powodzenia jest byt duże dla banku.
  • Trzecim źródłem kapitału mogą być aniołowie biznesu – prywatni ludzie, którzy odnieśli sukces i doszli do większych pieniędzy, a teraz są gotowi zaryzykować część swojego majątku pomagając startupom. Zaletą takiego rozwiązania jest szybki proces decyzyjny i minimum formalności, jednak często aniołowie dysponują relatywnie niewielkimi kwotami i nie chcą lub nie są w stanie merytorycznie wesprzeć przedsiębiorcę swoim doświadczeniem (zazwyczaj aniołowie zdobyli majątek i doświadczenia w branżach „tradycyjnych”).
  • Dla startupów, które potrzebują większych kwot rzędu kilkuset tysięcy i są gotowe zrezygnować z części udziałów w zamian za wsparcie pieniężne i merytoryczne najlepszym źródłem kapitału będą fundusze venture capital.
  • Ostatnie, ale nie najmniej ważne źródło finansowania projektu to sami pomysłodawcy i ich włożona praca, nierzadko wykonywana po godzinach. W startupie internetowym pomysłodawcy mogą zrobić bardzo wiele bez konieczności pozyskiwania finansowania zewnętrznego.

Masz pomysł na nowe rozwiązanie w branży marketingowej? Wiesz jak innowacyjnie wspierać sprzedaż? Weź udział w Digital Farm. Projekt skierowany jest do pomysłodawców z branży marketingowej, posiadających pomysł na innowacyjne przedsięwzięcie i chęć rozpoczęcia działalności gospodarczej. Koncentruje się na pomysłach opartych na nowoczesnych metodach marketingowych. Do branży tej kwalifikują się przedsięwzięcia wykorzystujące w sposób niestandardowy dostępną wiedzę i urządzenia marketingowe. Dla Wnioskodawcy najciekawszymi pomysłami na biznes będą te, które odznaczają się wysoką innowacyjnością i zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Celem projektu jest wybór pomysłów, w których decydującą rolę odgrywa technologia lub innowacyjny model wykorzystania istniejących rozwiązań, gdzie głównym trendem napędzającym rozwój jest konwergencja urządzeń i platform programistycznych. Szczegóły dostępne są na stronie www.lmsinvest.pl.

źródło: informacja prasowa