Zrozum sposób komunikacji przyszłych klientów. To musisz wiedzieć o Millenialsach

Dodane:

Adam Mrowiec Adam Mrowiec

Udostępnij:

Coraz częściej słyszymy o „Millenialsiach”. Kim są i czym się charakteryzują? Jest to pokolenie młodych ludzi nastawionych na ciągły rozwój, szukających nowych wyzwań i przekonanych o tym, że są w stanie podbić cały świat. Jeśli chcesz, aby byli Twoimi klientami – przeczytaj ten tekst.

Zdjęcie główne artykułu pochodzi z pexels.com

Coraz częściej słyszymy o „Millenialsiach”. Kim są i czym się charakteryzują? Jest to pokolenie młodych ludzi nastawionych na ciągły rozwój, szukających nowych wyzwań i przekonanych o tym, że są w stanie podbić cały świat. Jeśli chcesz, aby byli Twoimi klientami – przeczytaj ten tekst.

Charakteryzują się również przystosowaniem i życiem z duchem postępu technologicznego. Nie wyobrażają sobie sprawnego funkcjonowania bez takich narzędzi, jak smartfon, komputer czy internet. Są one przez nich wykorzystywane w codziennym życiu praktycznie w każdym momencie.

Za każdym razem, gdy o tym mówię, przypomina mi się pewna zabawna historia, którą opowiedział mi kiedyś jeden z moich klientów. Otóż, pewnego pięknego dnia, podeszła do niego jego córka i zadała mu pytanie: „Tato, a jak byłeś w moim wieku, to kto był Twoim ulubionym YouTuberem?” Ton jej pytania wskazywał na to, jakby była to najoczywistsza rzecz na świecie, a YouTube to portal, który miał istnieć od zawsze. Ten przykład bardzo jasno i dobitnie pokazuje, że te rzeczy i zjawiska, które jeszcze kiedyś były nie do wyobrażenia, są w dzisiejszych czasach dla tego pokolenia zupełnie normalnie. Zupełnie tak, jakby istniały od zawsze.

Naucz się ich komunikacji

„Millenialsi” to pokolenie, które z każdym dniem bardziej rośnie w siłę. Według badaczy, do 2025 roku będą oni stanowić 75% światowej siły roboczej. To ważna informacja dla wszystkich przedsiębiorców, gdyż wraz z upływem czasu, klientami i odbiorcami naszych biznesów będą głównie osoby z tego pokolenia.

Chcąc efektywnie docierać do nich ze swoim produktem czy usługą, a nawet CHCĄC PRZETRWAĆ na rynku – trzeba zrozumieć i nauczyć się ich sposobu komunikacji. Nie ukrywajmy, „Millenialsi” i ich komunikacja zdecydowanie różni się od poprzednich pokoleń. Postęp technologiczny sprawia, że są przyzwyczajani do wysokiej jakości treści, produktów i usług. Potwierdzeń tej reguły nie trzeba wcale dalece szukać. Weźmy taki najprostszy z dnia codziennego.

Dla przykładu – smartfon. Coraz młodsze osoby wymagają nowocześniejszych urządzeń. Dotykowy i duży wyświetlacz, szybki i nielimitowany dostęp do internetu oraz możliwość zainstalowania szeregu różnych aplikacji – dla wielu to już podstawa, aby telefon mógł zostać uznany za wysokiej jakości. Zwykła opcja dzwonienia i smsowania to już zdecydowanie za mało. Często młode pokolenie nawet nie spojrzy na taki telefon.

I podobnie jest z komunikacją. „Millenialsi” wymagają, aby treści, które dostają marki, były na wysokim poziomie, odpowiadały na ich wszystkie problemy i były dostosowane do ich potrzeb. Oni żyją dynamicznie. Chcą, aby treści były przekazywane im szybko i konkretnie. Nie chcą czekać, gdyż czekanie ich niecierpliwi, zanudza i zniechęca.

To jeden z tych powodów, dlaczego np. większość osób z młodego pokolenia niechętnie sięga po książki. Szukanie tam rozwiązań i odpowiedzi jest dla nich zdecydowanie zbyt męczące i długie. Wolą skorzystać z internetu i znaleźć tam odpowiedź w sposób konkretny, szybki i prosty. Oni wprost kochają nieskomplikowane rozwiązania.

Co Twój biznes może zrobić?

Jeżeli teraz zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby wyjść im naprzeciw i dostarczyć treść dostosowany do ich sposobu komunikacji, to mam dla Ciebie świetną formę przekazywania informacji, dzięki której bez przeszkód zrozumiesz się z młodym pokoleniem.

„Millenialsi” pożądają krótkich form, które nieustannie będą podtrzymywały ich uwagę, angażowały różne zmysły, a także w szybki i prosty sposób przedstawiały skomplikowane idee. Do takich form m.in. należy video, a wśród niż doodle video. Doodle video to animacja, w której na białym (najczęściej) tle, ludzka dłoń rysuje szereg obrazów, tworząc interesującą historię, opowiadaną przez lektora.

Dzięki takiej formie video w prosty sposób można przekazać nawet najbardziej skomplikowane pomysły, z jednoczesną gwarancją tego, że całość trafi do umysłu odbiorcy wyjątkowo skutecznie. Jak myślisz? Dlaczego młode pokolenie decyduje się na video, rezygnując jednocześnie z książek? Takie rozwiązanie wymaga od nich zdecydowanie mniej wysiłku w odbiorze i przyswojeniu informacji, a poza tym pochłania mniej czasu.

Niesamowicie ważnym czynnikiem jest również postęp technologiczny, o którym wspominałem już wcześniej „Millenialsi” są do niego przyzwyczajeni, traktując go, jako coś normalnego, niezbędnego do przeżycia. I trend ten jest zauważalny również w sieci. Spekuluje się bowiem, że w 2018 roku nawet 80% ruchu w Internecie będzie związane z video!

Zrozumienie i dostosowanie się do komunikacji „Millenialsów” jest kluczowe, jeżeli chcemy, aby treści, które im przekazujemy, były przez nich właściwie zrozumiane. Zupełnie tak jak z językami obcymi: będąc w kraju, gdzie odbywa się komunikacja tylko w jednym języku, jesteśmy zmuszeni się go nauczyć, chcąc dogadać się z innymi. Dlatego – do dzieła!

Adam Mrowiec

Jako przedsiębiorca, marketer i szkoleniowiec, od 2007 roku pomaga budować zyskowne firmy poprzez udoskonalenie działań marketingowych oraz sprzedażowych. Jego celem jest pomagać przedsiębiorcom w osiąganiu życia ich marzeń w zgodzie z biblijnymi wartościami. W czasie swojej działalności pomógł m.in. firmie Intelektualnie.pl dotrzeć od lokalnej działalności do firmy działające w 12 krajach na świecie. Obecnie rozwija markę Doodle Wolf oferującą skuteczne video animacje.