Zubr Capital wsparł platformę e-commerce Oro na 13 mln USD. To pierwsza inwestycja po uruchomieniu nowego funduszu firmy

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Konstantin Zapolyansky

Udostępnij:

Oro stało się pierwszą transakcją Zubr Capital Fund II. W ciągu najbliższych 5 lat fundusz zamierza inwestować w sektor IT i pomagać firmom z Europy Wschodniej w zdobywaniu kompetencji niezbędnych do wejścia na rynki europejskie i amerykańskie. Strategia funduszu koncentruje się na dostarczaniu kapitału na rozwój (udziały mniejszościowe), pozostawiając kontrolę nad biznesem obecnym założycielom

Transakcja, o której mówimy, jest pierwszą transakcją ogłoszoną przez Zubr Capital po uruchomieniu Zubr Capital Fund II w 2022 roku. Inwestycja w wysokości 13 milionów dolarów trafiła do Oro, twórcy oprogramowania i aplikacji dla e-commerce w domenie B2B. Highland Europe, obecny inwestor Oro, również wziął udział w tej ostatniej rundzie.

—  Spodobał nam się produkt OroCommerce, a także wartość, jaką przynosi grupie docelowej. Rozwiązania e-commerce B2B, które pozwalają uprościć i zdigitalizować sprzedaż B2B, rozwijają się na całym świecie, a Oro oferuje jedno z najlepszych rozwiązań na rynku, co potwierdzają Gartner i Forrester. W 2022 roku Gartner uznał OroCommerce za dostawcę rozwiązań wizjonerskich w dziedzinie e-commerce. Oprócz wyjątkowego produktu byliśmy pod wrażeniem doświadczonego międzynarodowego zespołu Oro i kultury firmy opartej na ciągłych innowacjach i skupieniu się na kliencie. Wierzymy, że są to kluczowe czynniki sukcesu firmy — powiedział Konstantin Zapolyansky, starszy dyrektor oddziału Zubr Capital w Polsce.

Inwestycje o wartości 13 milionów dolarów zostały pozyskane w szybki sposób: cały proces od negocjacji do podpisania umowy trwał nieco ponad 3 miesiące. Spółka przeszła standardowe procedury przeglądu i zatwierdzania inwestycji przez komisję ds. ryzyka oraz inwestorów w Zubr Capital Fund II.

Twórca Magento

Oro zostało założone w 2012 roku w USA przez Yoava Kutnera i jego wspólnika, Dimę Sorokę. Wcześniej Yoav i jego partnerzy kierowali rozwojem produktowym i technicznym Magento, jednej z pierwszych i wiodących platform e-commerce na rynku. W 2018 roku Adobe przejął Magento za 1,68 miliarda dolarów.

Obecnie Oro oferuje zestaw aplikacji do automatyzacji działań handlowych w firmach B2B, dedykowanych głównie producentom, dostawcom, dystrybutorom i hurtownikom. Oro wprowadziło już dla nich kilka rozwiązań, w tym uruchomione niedawno OroCommerce, OroCRM, OroPlatform i OroMarketplace.

B2B pięciokrotnością B2C

Po niedawnej inwestycji Zubr Capital jesteśmy zafascynowani perspektywami wzrostu i rozwoju Oro, Inc. To finansowanie pozwoli nam przyspieszyć ekspansję w Europie i umocnić naszą obecność na kluczowych rynkach. Dodatkowo pomoże nam umocnić naszą pozycję jako lidera branży na rynku e-commerce B2B, który od 2021 roku był już ponad pięciokrotnie większy niż rynek B2C – komentuje podpisanie umowy Yoav Kutner i dodaje: — Planujemy strategicznie wykorzystać tę inwestycję, aby ulepszyć naszą ofertę i rozszerzyć zasięg. Konkretnie, będziemy rozwijać nasze działania sprzedażowe i marketingowe przede wszystkim na naszych dwóch najsilniejszych rynkach, Ameryce Północnej i Europie. Pozwoli nam to lepiej obsługiwać naszych obecnych klientów i przyciągać nowych. Ponadto będziemy inwestować w ciągłe badania i rozwój technologii dla rynków e-commerce, obecnie najszybciej rozwijającego się kanału sprzedaży w handlu elektronicznym B2B, i chcemy zapewnić, że nasza platforma pozostanie konkurencyjna w tym dynamicznym środowisku.

Firma planuje również zintegrować zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby „zrewolucjonizować doświadczenie handlu elektronicznego B2B”. Wykorzystując sztuczną inteligencję, stworzymy spersonalizowane doświadczenia kupujących, zautomatyzujemy interakcje z klientami i zoptymalizujemy zarządzanie informacjami o produktach – komentuje Yoav Kutner. Nasze analizy oparte na sztucznej inteligencji umożliwią firmom podejmowanie decyzji opartych na danych, identyfikowanie trendów i odkrywanie nowych możliwości rozwoju. Algorytmy uczenia maszynowego umożliwią dynamiczne ustalanie cen, prognozowanie zapasów i zaawansowane rekomendacje produktów, wspierając wzrost wydajności i satysfakcję klientów.

Oro podwoi zatrudnienie w Polsce

Firma stwierdziła, że ​​otrzymane inwestycje będą miały pozytywny wpływ na jej oddział w Polsce, który odgrywa kluczową rolę w ogólnym sukcesie firmy. Nowe finansowanie umożliwia Oro aktywne zatrudnianie programistów, specjalistów operacyjnych i kierowników projektów. Firma planuje dalszy rozwój w regionie i planuje podwoić wielkość swojego zespołu w Polsce do końca tego roku.