Zwiększyliśmy liczbę klientów o 800%. Podsumowanie roku Rating Captain

Dodane: 29.12.2021

Rating Captain

Udostępnij:

Rok 2021 był dla nas bardzo dynamiczny. A jednym z naszych największych sukcesów jest zwiększenie o 800% liczby klientów w stosunku do poprzedniego roku, z czego klienci zagraniczni stanowią 20%.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Rating Captain to odpowiedź na potrzeby marek

Projektując aplikację, chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym firmy mają możliwość zarządzania wszystkimi opiniami z jednego punktu, co znacznie ułatwia i przyspiesza procesy z tym związane.

Z każdym miesiącem w Rating Captain pojawiają się nowe funkcjonalności, dzięki czemu aplikacja staje się rozbudowanym narzędziem do zarządzania reputacją marki. Oprócz pozyskiwania i monitorowania opinii wykorzystuje ona sztuczną inteligencję do analizowania sentymentu wypowiedzi każdej recenzji. Dzięki temu firma zna przyczyny (nie) zadowolenia klientów i może zareagować, naprawić proces obsługi klienta czy wyeliminować słaby jakościowo produkt.

Cała infrastruktura wraz z aplikacją i frameworkiem Machine Learning oparta jest o najnowsze rozwiązania programistyczne, chmurowe i Big Data, takie jak Kubernetes, Spark czy Laravel 8, dzięki czemu platforma jest bardzo łatwo skalowalna. Co więcej, zebraliśmy już kilkanaście miliardów wskaźników behawioralnych użytkowników odwiedzających sklepy naszych klientów, monitorujemy 5000 profili w platformach opiniotwórczych, wysyłamy blisko 300 tys. zaproszeń do wystawienia opinii miesięcznie, a także agregujemy opinie z 30 platform opiniotwórczych.

Nieustanny rozwój aplikacji – co wdrożyliśmy w 2021 roku?

Rok 2021 był dla nas bardzo dynamiczny, ponieważ wprowadziliśmy wiele nowych funkcjonalności. Jedną z najważniejszych jest możliwość zaimplementowania widgetów z opiniami zoptymalizowanych pod kątem SEO. Taka funkcjonalność znacząco zwiększa współczynnik CTR, co z kolei może pozytywnie wpływać na pozycjonowanie.

Rozszerzyliśmy możliwości pozyskiwania opinii o kolejne sposoby. Teraz przedsiębiorstwa mogą wysyłać zaproszenia do klientów nie tylko drogą mailową, ale również poprzez SMS-y oraz pop-upy. Wprowadziliśmy również możliwość wysyłania automatycznej odpowiedzi uzależnionej oczywiście od sentymentu opinii pozostawionej przez klienta. W takiej wiadomości można zamieścić kupon rabatowy, który będzie rekompensatą za nieprzyjemną sytuację bądź podziękowaniem za wystawienie pozytywnej opinii.

Naszą misją jest uświadamianie rynku na temat tego, jak ważne są opinie i jak dużą rolę odgrywają w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Dlatego jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że stworzyliśmy narzędzie ReviewsAudit do badania aktualnej sytuacji firm w obszarze opinii. ReviewsAudit jest próbą rozwiązania problemu, z którym mierzyliśmy się od początku pracy z opiniami i ocenami w Internecie. Przy określaniu, w jakiej aktualnie sytuacji znajduje się dana firma współpracująca z nami, brakowało nam rzetelnych danych. Zaczęliśmy więc pracować nad funkcjonalnością, która przerodziła się w osobny projekt. Dzięki ReviewsAudit każda firma może przeanalizować holistycznie swój wizerunek na wszystkich platformach opiniotwórczych, na których posiada profile. Audyt, bazując na realnych danych, ma na celu zidentyfikowanie i wskazanie przedsiębiorcy obszarów do poprawy. Staraliśmy się tu objąć analizą cały wachlarz możliwości – od liczby profili, przez stosunek oceny do liczby opinii, po jakość wystawianych recenzji przez klientów.

Nasze największe sukcesy

Jednym z naszych największych sukcesów jest zwiększenie o 800% liczby klientów w stosunku do poprzedniego roku, z czego klienci zagraniczni stanowią 20%. Rozpoczęliśmy też współpracę z jednym z największych sklepów sprzedających sprzęt RTV/AGD oraz z jednym z największych banków w Polsce.

Kolejnym sukcesem jest wyróżnienie w projekcie „Dolnośląskie Innovation Rocket” jako jedna z 36 najbardziej innowacyjnych firm na Dolnym Śląsku. Projekt umożliwił nam uczestnictwo w tegorocznej edycji Forum Ekonomicznego, a także promocję w polskich i zagranicznych mediach oraz na zagranicznych targach.

Dodatkowo jesteśmy aktualnie w momencie pozyskiwania drugiej rundy finansowania, która w całości będzie przeznaczona na rozbudowę zespołu oraz rozwój serwisu w Polsce i na rynkach zagranicznych. Widzimy również duży potencjał w naszej ofercie dla klientów enterprise, dla których jesteśmy w stanie tworzyć rozwiązania szyte na miarę. W 2021 roku zamknęliśmy także projekt B+R dofinansowany przez NCBR, w ramach którego powstała funkcjonalność już oferowana wybranym klientom.

W tym roku znacznie powiększyliśmy zespół. Aktualnie zatrudniamy 15 osób i stale poszukujemy kolejnych utalentowanych specjalistów. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że wszyscy pracownicy, którzy byli z nami na samym początku, wciąż są częścią naszego zespołu.

Cele na 2022 rok

Oczywiście nasze sukcesy nie spowodowały, że spoczęliśmy na laurach. Wręcz przeciwnie – motywują nas do dalszych działań. Do naszych większych celów na 2022 rok zaliczamy wzmocnienie pozycji na rynku polskim, ekspansję na rynek brytyjski oraz stworzenie funkcjonalności odpowiadającej za zaawansowaną automatyzację komunikacji w zakresie obsługi klienta opartej o sztuczną inteligencję.