Na sprzedaż składa się wiele czynników. Wśród nich znajdziemy zdefiniowany produkt, który odpowiada na potrzeby klientów, ale również sylwetkę, jako handlowcy lub przedsiębiorcy. Liczy się to, co masz w głowie, jak merytorycznie jesteś przygotowany, jak mówisz, czy jesteś zadbany.

W poniższym artykule postaram się uświadomić, jak duży wpływ na sprzedaż ma postrzeganie Twojej osoby przez Klienta.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Często zapominamy o podstawowych elementach – zaczynając od braku przestrzegania zasad dobrego wychowania, aż po brak zachowania estetyki wyglądu. Idąc na spotkanie z Klientem w pogniecionej koszuli, z brudnymi butami i gniewną miną nie licz na to, że wiele osiągniesz. Chcąc nie chcąc, klient zanim kupi coś od Ciebie – musi kupić Ciebie. Oznacza to, że powinien Cię polubić, zaufać i traktować profesjonalnie, jak swojego partnera w interesach, który ma rozwiązywać jego problemy i być dla niego wsparciem.

Klient, szczególnie biznesowy, będzie przywiązywał ogromną wagę nie tylko do tego czy dbasz o siebie, ale również do Twojego myślenia. Po pierwsze do sposobu argumentacji. Po drugie, do sposobu rozwiązania jego problemów. Bez tego, nawet najlepiej wyglądając, ubrany w najlepszy garnitur lub nową sukienkę - nie będziesz w stanie zdobyć jego zaufania.

Bądź świadomy tego, jak ważnym narzędziem w pracy jest Twój głos. Kiedy mówisz przyjemnie, donośnie i wyraźnie – Twoje szanse rosną. Oczywiście, nie dopuszczaj do przesady i nadmiernej elokwencji, która dla każdego jest co najmniej drażniąca. Żeby mówić dobrze, trzeba dbać o swój głos. O głosie jako narzędziu w pracy sprzedawcy, o tym jak o niego dbać i mówić wyraźnie, napiszę więcej w następnym artykule z cyklu: Mistrz Sprzedaży.

Jeżeli ktoś ma ogromną wiedzę merytoryczną to mało estetyczny wygląd nie sprawi, że nie wejdzie z kimś we współpracę. I w drugą stronę – jeżeli ktoś nie wie nic o produkcie, nie jest w stanie myśleć analitycznie, słuchać klienta i odpowiadać na jego pytania, ale jest zadbany w każdym calu, nie znaczy, że odniesie sukces.

Często to właśnie nasze umiejętności i spryt przeważają nad wyglądem i pozwalają zdobyć zaufanie klienta, by wreszcie doprowadzić do zakończenia sprzedaży. Jednak we wszystkim należy zachować balans i równowagę – dbanie również o schludny wygląd to oznaka szacunku dla klienta, który zdecydowanie to doceni.

Martyna Broda

JellyCRM

Dba zarówno o pozyskiwanie, jak i obsługę klienta. To jej głos usłyszysz w telefonie i to ona pokaże, jak procesy sprzedażowe w Twojej firmie oprzeć o JellyCRM. Poza pracą aktywny członek Fundacji Studenckie Forum Business Centre Club i manager ogólnopolski jednego z projektów realizowanych w ramach Fundacji.

Zdjęcie główne artykułu by Michał Kulesza

Komentarze (0)