fot. Magda Strzykalska, BiznesTuba
Gala konkursowa akcji „Zaprojektowane po ludzku” odbyła się 13 kwietnia br., a rozpoczęła ją debata z udziałem ekspertów. Gościem specjalnym był Piotr Voelkel, współzałożyciel School of Form (drugiego z partnerów akcji). – Rola projektanta-artysty będzie malała, bo przybywa wyzwań, którym sprosta jedynie projektant gotowy pochylić się nad potrzebami ludzi – stwierdził Voelkel. W dyskusji uczestniczyli między innymi naukowcy z akademii sztuk pięknych w Krakowie i Warszawie.
W imieniu kapituły konkursu jego uczestnikom gratulował Radosław Ratajczak. – Polscy twórcy są coraz bardziej świadomi – powiedział. – To widać po zgłoszeniach. Cieszę się, że firmy podejmują wyzwania. Design i myślenie to światowy trend – dodał.
W konkursie wzięło udział 66 produktów i usług, z których wyłonionych zostało aż dziesięć projektów:
- lustro ścienne, które można dopasowywać do różnego wzrostu,
- urządzenie do kompostowania odpadów biodegradowalnych w domu,
- meble, które można wizualnie dostosowywać do osobowości użytkownika,
- torbę wielokrotnego użytku z opcją dostosowania do różnych zakupów,
- szklane opakowania z funkcją łatwego identyfikowania zawartości przez osoby niepełnosprawne,
- lampę podłogowa o liniowym źródle światła,
- filtr antysmogowy i antyalergenowy do nawiewników okiennych,
- kolekcję plakatów ze zindywidualizowaną grafiką na poziomie każdego zestawu i egzemplarza,
- drzwi i ścianki szklane dopasowywane do wnętrza,
- rozwiązanie antysmogowe wykorzystujące właściwości roślin.
Wyróżnionym przez kapitułę producentom wręczono nagrody w postaci prawa do używania specjalnego znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku”.
Wyróżnienie i prawo do użytkowania znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku” uzyskała również Amica jako jeden z partnerów i inspiratorów akcji.