10 innowacyjnych projektów z nagrodami w finale akcji „Zaprojektowane po ludzku”

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

10 innowacyjnych projektów z nagrodami w finale akcji „Zaprojektowane po ludzku”

Udostępnij:

Lustro ścienne, które można dopasowywać do różnego wzrostu, torba wielokrotnego użytku z opcją dostosowania do różnych zakupów, meble, które można wizualnie dostosowywać do osobowości użytkownika – 10 innowacyjnych projektów zostało nagrodzonych w finale akcji „Zaprojektowane po ludzku”.

fot. Magda Strzykalska, BiznesTuba

Gala konkursowa akcji „Zaprojektowane po ludzku” odbyła się 13 kwietnia br., a rozpoczęła ją debata z udziałem ekspertów. Gościem specjalnym był Piotr Voelkel, współzałożyciel School of Form (drugiego z partnerów akcji). – Rola projektanta-artysty będzie malała, bo przybywa wyzwań, którym sprosta jedynie projektant gotowy pochylić się nad potrzebami ludzi – stwierdził Voelkel. W dyskusji uczestniczyli między innymi naukowcy z akademii sztuk pięknych w Krakowie i Warszawie.

W imieniu kapituły konkursu jego uczestnikom gratulował Radosław Ratajczak. – Polscy twórcy są coraz bardziej świadomi – powiedział. – To widać po zgłoszeniach. Cieszę się, że firmy podejmują wyzwania. Design i myślenie to światowy trend – dodał.

W konkursie wzięło udział 66 produktów i usług, z których wyłonionych zostało aż dziesięć projektów:

  • lustro ścienne, które można dopasowywać do różnego wzrostu,
  • urządzenie do kompostowania odpadów biodegradowalnych w domu,
  • meble, które można wizualnie dostosowywać do osobowości użytkownika,
  • torbę wielokrotnego użytku z opcją dostosowania do różnych zakupów,
  • szklane opakowania z funkcją łatwego identyfikowania zawartości przez osoby niepełnosprawne,
  • lampę podłogowa o liniowym źródle światła,
  • filtr antysmogowy i antyalergenowy do nawiewników okiennych,
  • kolekcję plakatów ze zindywidualizowaną grafiką na poziomie każdego zestawu i egzemplarza,
  • drzwi i ścianki szklane dopasowywane do wnętrza,
  • rozwiązanie antysmogowe wykorzystujące właściwości roślin.

Wyróżnionym przez kapitułę producentom wręczono nagrody w postaci prawa do używania specjalnego znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku”.

Wyróżnienie i prawo do użytkowania znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku” uzyskała również Amica jako jeden z partnerów i inspiratorów akcji.