Na zdjęciu: David Grady, pisarz, mówca i specjalista ds. bezpieczeństwa informatycznego | fot. kadr z TED
1. Laura Vanderkam: How to gain control of your free time
Jak znaleźć czas na to co jest dla nas ważne? Laura Vanderkam od lat bada jak zapracowani ludzie gospodarują swoim czasem. W tym, niezwykle popularnym talku, dzieli się praktycznymi wskazówkami jak zarządzać swoim czasem, żeby żyć tak jak chcemy mając do dyspozycji tę samą ilość czasu.
2. Tim Urban: Inside the mind of the master procrastinator
Zjawisko odkładania spraw na później jest powszechne. Największy przyrost w projekcie jest w dniu poprzedzającym deadline, a większość studentów siada do książek czując na plecach oddech zbliżającego się egzaminu. Tim Urban, mistrz odsuwania zadań na kolejne dni, w zabawny sposób opisuje mechanizmy, które powodują, że odkładamy zadania, do momentu pojawienia się paniki. Odpowiedź na pytanie czy da się to przezwyciężyć, może Was zaskoczyć.
3. Yves Morieux: As work gets more complex, 6 rules to simplify
Yves Morieux pracując z 500 firmami przyglądał się jak umiera produktywność. Mimo podwyżek, inwestycji w wygodne biura i rozwój osobisty, pracownicy wydają się coraz mniej zaangażowani. W swoim wystąpieniu Morieux przedstawia odpowiedzi na pytania o przyczyny marnowania czasu w biurach i jak tego uniknąć. Dowiecie się czy pracownicy powinni się lubić i czy powinni prosić o pomoc, kiedy sobie nie radzą. Wystąpienie momentami kontrowersyjne, skłania do zastanowienia.
4. Yves Morieux: How too many rules at work keep you from getting things done
Drugie z wystąpień Morieux piętnuje złożone reguły, które rządzą firmami. Większość skomplikowanych procedur pojawią się pod szyldem uproszczenia bądź większej transparentności działań lecz przynosi odwrotny efekt. Autor dzieli się wieloma rewolucyjnymi spostrzeżeniami na temat braku efektywności i radzi od czego zacząć, żeby zmienić zarządzanie czasem w firmie.
5. David Grady: How to save the world (or at least yourself) from bad meetings
Nieefektywne, zbyt długie i źle zorganizowane spotkania to epidemia naszych czasów. Czy złe spotkania możemy odfiltrować już na etapie zaproszenia? Jaką przyjąć strategię, wiedząc że spotkanie będzie nieefektywne? Na te pytania odpowiada David Grady. Talk warty obejrzenia chociażby dla nagrania, w którym David pokazuje jak wygląda spotkanie w wielkiej korporacji.
6. Andy Puddicombe: All it takes is 10 mindful minutes
Czy zdarzyło się Wam ostatnio nie robić absolutnie nic? Nie czytać, nie oglądać telewizji, nie sprawdzać telefonu, nie planować zadań – słowem świadomie nie robić nic. Choć to z pozoru nielogiczne, 10 minut takiego “nicnierobienia” pomaga poprawić koncentrację i w rezultacie lepiej zarządzać naszym czasem. Ten rodzaj medytacji – mindfulness, nie jest prosty i wymaga ćwiczeń, ale jego rezultaty z pewnością wynagrodzą początkowe niepowodzenia w odsunięciu na bok wszystkich spraw.
7. Paolo Cardini: Forget multitasking, try monotasking
Designer, Paolo Cardini w ciągu niecałych trzech minut przekonuje do zrezygnowania z multitaskingu, na rzecz robienia jednej rzeczy na raz. Poleca zastosowania tego podejścia do projektowania produktów.
8. Jason Fried: Why work doesn’t happen at work
Jason Fried zaczyna swój talk od przedstawienia wyników krótkiej ankiety, na temat tego gdzie ludzie udają się, kiedy chcą coś zrobić. Te wyniki to wprowadzenie do socjologiczno-logicznego uzasadnienia dlaczego w pracy ciężko nam pracować. Czy blokowanie stron pomoże nam zwiększyć efektywność naszych pracowników? Czy managerowie ułatwiają nam pracę? Jak zmienić nasze biura, żeby pomagały nam pracować? Na te pytania odpowiada Jason Frieda.
9. David Pogue: 10 top time-saving tech tips
David Pogue, felietonista magazynów technologicznych, prezentuje dziesięć skrótów klawiszowych i ukrytych funkcjonalności naszego sprzętu, których używanie pomoże nam zaoszczędzić czas.
10. Nilofer Merchant: Got a meeting? Take a walk
Ostatnia prezentacja pokazuje jak niewielka zmiana wprowadzona w naszym kalendarzu, może wpłynąć na nasze zdrowie i produktywność spotkań.
–
Magdalena Grudzień
W Timepocie, startupie, który stworzył aplikację do monitorowania czasu i zysku z projektów, odpowiada przede wszystkim za marketing i kontakt z użytkownikami. Po godzinach zajmuje się kaletnictwem.