10 pytań do… Arkadiusza Seńko i Michała Śliwińskiego

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

W tym odcinku na nasze pytania dotyczące startupów odpowiadają osoby, które rozwinęły swoje projekty na skalę globalną: Arkadiusz Seńko – prezes Red Sky, współwłaściciel FilesTube.com i Michał Śliwiński – twórca Nozbe, redaktor naczelny Productive! Magazine.

W tym odcinku na nasze pytania dotyczące startupów odpowiadają osoby, które rozwinęły swoje projekty na skalę globalną: Arkadiusz Seńko – prezes Red Sky, współwłaściciel FilesTube.com i Michał Śliwiński – twórca Nozbe, redaktor naczelny Productive! Magazine.

Arkadiusz Seńko, Red Sky

Dobry startup to taki, który… zaspokaja realne potrzeby, zmienia świat na lepsze – w im szerszym aspekcie tym lepiej.

Najważniejszą cechą startupowca jest… pasja.

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to… empatia oraz umiejętność uczenia się.

Polskie startupy różnią się od zagranicznych tym, że… są polskie? Podchwytliwe pytanie? 😉

Innowacyjność jest dla startupu, jak… nitro w aucie, bez tego też możesz dojechać do celu..

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się… na znalezienie dobrego inwestora – polecam Red Sky – zapewnimy nie tylko wkład finansowy a wsparcie marketingowe i merytoryczne 😉

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest… jego dobra promocja 🙂

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest… brak wcześniej wspominanych cech i umiejętności.

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest… wspomniane wcześniej cechy i umiejętności oraz.. po prostu szczęście.

Warto jest zrobić startup, ponieważ… no risk no fun 🙂

Michał Śliwiński, Nozbe

Dobry startup to taki, który… skutecznie, szybko i bezboleśnie rozwiązuje problem, który mają zarówno jego założyciele jak i bardzo dużo osób na całym świecie.

Najważniejszą cechą startupowca jest… wizja produktu, pilnowanie, aby świetnie rozwiązywał konkretny problem ludzi i nie próbował być „wszystkim dla wszystkich”

Najważniejsze umiejętności zespołu tworzącego startup to… ciągła chęć uczenia się i polepszania własnych umiejętności.

Polskie startupy różnią się od zagranicznych tym, że… niestety zamiast szukać swojej „globalnej” niszy ciągle wierzą, że nasz duży kraj to ogromny rynek.

Innowacyjność jest dla startupu… kluczem do rozwiązywania problemów klientów w lepszy i skuteczniejszy sposób.

Gdybym musiał skorzystać z finansowania swojego pomysłu, zdecydowałbym się… na tworzenie produktu „po godzinach” i uruchomienie go tak, aby trzeba było płacić za niego w jak najwcześniejszej fazie. Z czasem pieniądze będą takie, że będzie można „rzucić papierami”.

Najlepszym sposobem na promocję startupu jest… świetny produkt, który inni polecą swoim znajomym i za który chętnie wyłożą własne, ciężko zarobione pieniądze.

Najczęstszą przyczyną porażki startupu jest… brak pomysłu na zarabianie lub rozwiązywanie problemu, kórego nikt tak naprawdę nie ma.

Najczęstszą przyczyną sukcesu startupu jest… ciągłe uparte dążenie do celu przez ulepszanie produktu i powiększanie rzeszy zadowolonych klientów, którzy regularnie z niego korzystają.

Warto jest zrobić startup, ponieważ… nie ważne skąd jesteśmy, możemy zmieniać świat.