100 palców w biznesie

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

W pierwszych dniach października uruchomiono sklep internetowy, który powstał z myślą o kreatywnych i przedsiębiorczych pięćdziesięciolatkach. W procesie rekrutacji wyłoniono czternaście kreatywnych osób biorących udział w projekcie Pomorska Fabryka Designu. Uczestnicy stali się przedsiębiorcami.

W pierwszych dniach października uruchomiono sklep internetowy, który powstał z myślą o kreatywnych i przedsiębiorczych pięćdziesięciolatkach. W procesie rekrutacji wyłoniono czternaście kreatywnych osób biorących udział w projekcie Pomorska Fabryka Designu. Dzięki odbytym szkoleniom stali się przedsiębiorcami.

Inspiracją był szwajcarski Senior Design Factory, jak i globalny trend powrotu do rękodzieła – czytamy w informacji prasowej, rozsyłanej do mediów na kilka dni przed premierą dzieła Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości i Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku. Inicjatywa 100palców jest elementem szerszego projektu aktywizacji zawodowej pozostających bez zatrudniania osób o uzdolnieniach rękodzielniczych – przekonuje Magda Smolak, osoba odpowiedzialna za marketing i PR marki 100palców. Inicjatorkami całego projektu były Agnieszka Meller i Lucyna Formela.

Dzieła rąk

Do tego, aby zachęcić dojrzałe osoby do rozwijania i zarabiania na swoich pasjach, Katarzyna Kołakowska i Lucyna Formela, które prowadzą markę 100palców, poprosiły znane projektantki. Megi Malinowska (grupa projektowa Tabanda), Marta Flisykowska (ASP w Gdańsku) i Justyna Apolinarzak (ASP w Łodzi) przekazały podopiecznym niezbędną wiedzę z zakresu projektowania i udzieliły wsparcia w tworzeniu linii produktów. Pokazały też informacje dotyczące panujących trendów i skąd czerpać inspirację. Czego jeszcze zainteresowani programem nauczyli się podczas dwustu godzin warsztatów?

Uczestnicy przeszli cykl szkoleń oraz indywidualne doradztwo designerskie, biznesowe i marketingowe oraz szereg szkoleń biznesowo-kreatywnych – mówi Magda Smolak. Dodaje również, że członkowie na szkoleniach poznali m.in. zagadnienia e-commerce, niestandardowe działania marketingowe, szeroką tematykę związaną z designem oraz projektowaniem. Celem całego projektu jest wsparcie uzdolnionych i kreatywnych pięćdziesięciolatków w ich pierwszy krokach w biznesie i przygodzie z e-commerce. To dla nich opracowano model aktywizacji zawodowej.

fot. materiały prasowe 100palców.com

Dzianiny i biżuteria

Co tworzą uczestnicy projektu 100palców? Lucyna Madany, jedna z twórczyń produktów sprzedawanych na 100palców.pl, tworzy ubranka wydziergane na drutach i szydełkiem. Są one wygodne dla dzieci i praktyczne dla rodziców, a co najważniejsze uszyte ze świetnych materiałów. Jakich? Robię je z najszlachetniejszych włóczek tj. jedwabiu, kaszmiru, alpaki i merinosu – przekonuje Lucyna Madany, właścicielka sklepu z ręcznie szytą odzieżą dla najmłodszych Lumade. Dodaje też, że jej projekty są ładne, modne i niepowtarzalne. Co jeszcze tworzą uczestnicy 100palców?

Liść nasturcji, to unikatowa praca autorska Klee, która specjalizuje się w biżuterii i ceramice. Urszula Jagodzińska swoją pasję postanowiła przełożyć na biznes i kilka miesięcy temu zgłosiła się do udziału w programie Pomorska Fabryka Designu. Co jest najważniejsze w tworzeniu takich rękodzieł? Najważniejsza jest pasja stanowiąca motor i fundament pracy z materią, dbałość o każdy najmniejszy szczegół, ale także doza kreatywności i odwaga do eksperymentowania – przekonuje Magda Smolak, specjalistka ds. Produktu Finalnego w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości.

Bazar pomysłów

Warunkiem uczestnictwa w projekcie było założenie działalności gospodarczej przez osoby biorące w nim udział. Na ten cel uczestnicy otrzymali dotację, aby było im łatwiej rozpocząć działalność na własną rękę. Jak się dowiedzieliśmy, dochód ze sprzedaży rękodzieł spod szyldu 100palców w całości przypada Twórcom, a organizator projektu nie ma z tego tytułu żadnych przychodów. Czy Polacy chętnie kupują takie produkty? Jak dotąd sprzedaliśmy kilkanaście sztuk produktów w naszym Pop up store w Galerii Bałtyckiej (…) i pierwsze produkty za pośrednictwem platformy www.100palcow.com – mówi Magda Smolak.

Podobno widać już wzrastające zainteresowanie dziełami rąk uczestników inicjatywy 100palców. Coraz więcej osób ogląda produkty w sklepie internetowym. Przez pierwszy miesiąc stronę internetową odwiedzono blisko 30 tysięcy razy – tłumaczy Smolak. Po zakończeniu projektu pomysłodawczynie planują stworzyć możliwość przyłączenia do marki 100palców kolejnych Twórców. W połowie listopada ma zostać uruchomiona wersja anglojęzyczna strony. Chcemy wyjść z produktami również na rynek europejski – przekonuje Magda Smolak z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Czy kolejny polski produkt zauroczy świat? Miejmy nadzieję.