11 startupów z Europy w 4. edycji programu PwC Startup Collider

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

11 startupów z Europy w 4. edycji programu PwC Startup Collider

Udostępnij:

11 startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Wielkiej Brytanii, wybranych spośród ponad 250 zgłoszeń z całego świata, rozpoczęło skalowanie w ramach czwartej edycji programu Startup Collider prowadzonego przez PwC w Polsce. Wybrane startupy, w tym 7 z Polski, otrzymają wsparcie ekspertów w rozwoju usług i produktów oraz międzynarodowej ekspansji.

Celem programu skalowania PwC Startup Collider jest wspieranie i promowanie innowacyjnych startupów technologicznych oraz pomoc w ich rozwoju na nowych rynkach, przede wszystkim z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Udział w programie zapewnia młodym wynalazcom i przedsiębiorcom możliwość nawiązania bezpośredniej współpracy z ekspertami i mentorami PwC, a także partnerami i klientami firmy w regionie i poza nim.

– PwC Startup Collider jest częścią programu Innovation@Poland w PwC, którego celem jest tworzenie innowacyjnych usług doradczych z wykorzystaniem nowych technologii. Pod koniec zeszłego roku po raz czwarty zwróciliśmy się do startupów z ofertą skalowania w ramach naszego autorskiego programu. Ponieważ jesteśmy stale bardzo blisko ekosystemu innowacji, znamy potrzeby innowatorów i widzimy, na jakie rozwiązania jest obecnie największe zapotrzebowanie na rynku. Naszym zadaniem jest pomóc startupom wejść na następny poziom i dokonać ekspansji do nowych branż i na nowe rynki, z naciskiem na rynki Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Jolanta Kokosińska, PwC Startup Collider Leader.

Ponad 250 zgłoszeń

Dwumiesięczna rekrutacja do 4. edycji programu PwC Startup Collider zakończyła się w drugiej połowie grudnia 2019 r. Była skierowana do startupów na wyższym etapie rozwoju, tzw. scaleupów, ze zweryfikowanymi przez rynek, skalowalnymi rozwiązaniami w postaci produktu lub usługi z obszarów: FinTech, Artificial Intelligence, automatyzacja i digitalizacja procesów, Blockchain, Customer Experience i lojalizacja, e-Commerce, InsurTech, RegTech oraz well-being pracowników.

W ciągu dwóch miesięcy rekrutacji wpłynęło 252 zgłoszeń, przede wszystkim z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Do analizy przeszło 119 startupów z 28 krajów, wśród nich także z USA, Szwajcarii czy Kaukazu. Na początku lutego na shortliście znalazły się 43 startupy z 16 krajów z CEE i Europy Zachodniej, spośród których eksperci i mentorzy PwC wybrali finałową jedenastkę.

– W tym roku wybór był trudny, ponieważ dostaliśmy bardzo dużo świetnych zgłoszeń. Teraz przed nami ponad pół roku intensywnej pracy z innowatorami, którzy mają wobec naszego programu bardzo wysokie oczekiwania. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy razem pracować nad ich rozwiązaniami, przygotowywać oferty dla naszych klientów, a także poszukiwać nowych zastosowań dla skalowanych rozwiązań. Nie mam wątpliwości, że młodzi przedsiębiorcy szybko staną się wiarygodnymi partnerami dla korporacji – dodaje Konrad Ozdowy, PwC Startup Collider Coordinator.

Od marca do września 2020 r. przedsiębiorcy-innowatorzy będą spotykać się z ekspertami i mentorami PwC, a także klientami biznesowymi PwC i inwestorami. Część spotkań i sesji mentoringowych będzie prowadzona zdalnie lub w postaci wideokonferencji, a program tradycyjnie zwieńczy Demo Day, w trakcie którego założyciele startupów zaprezentują się przed inwestorami i potencjalnymi klientami z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. To wydarzenie jednocześnie rozpocznie nowy etap współpracy, w którym startupy i PwC staną się partnerami biznesowymi.

Lista wybranych startupów w 4. edycji PwC Startup Collider

Applica (Polska) – globalny partner technologiczny najbardziej znanych dostawców RPA, m.in. Automation Anywhere, Blue Prism i UiPath. Ich rozwiązanie, Robotic Document Processing, automatyzuje procesy biznesowe wymagające analizy i zrozumienia dokumentów. Applica wyodrębnia niezbędne informacje z dowolnego nieustrukturyzowanego lub częściowo ustrukturyzowanego dokumentu, niezależnie od sformułowania treści i ich układu. Technologia płynnie integruje się z botami.

BankiFi Technologies (Wielka Brytania) – umożliwia połączenie rachunkowości i zarządzania pieniędzmi, a także posiada kompleksową usługę Request-to-Pay, która pozwala bankom działać jako zewnętrzny podmiot przetwarzający zgodnie z zasadami regulacji PSD2.

Billon Digital Services (Wielka Brytania/Polska) – uwalnia możliwości transformacyjne technologii blockchain dzięki nowemu systemowi zapewniającemu namacalne wyniki biznesowe w ramach istniejących ram regulacyjnych i instytucji. Ponadto posiada m.in. wysokowydajny system rozproszonej księgi rachunkowej (DLT), ujednolica transakcje w walucie krajowej, łańcuch dokumentów i zarządzanie tożsamością.

Fitqbe (Polska) – oferuje nowoczesne świadczenie pozapłacowe dla pracowników, zaprojektowane w celu zwiększenia ich zaangażowania w postaci platformy społecznościowej. Zapewnia dobre samopoczucie oraz integruje pracowników poprzez zabawę i rywalizację. Narzędzie można również wykorzystać do optymalizacji działań Employer Brandingowych i CSR.

LiveCall (Polska) – opracowało usługę Call-Tracking, która służy do optymalizacji budżetów marketingowych, aby osiągnąć jak najwięcej wysokiej jakości działań sprzedażowych.

Marketing Engineers (Polska) – twórcy usługi wykorzystują Google Cloud Platform i algorytmy uczenia maszynowego, aby dostarczać łatwe do wdrożenia, solidne i skalowalne rozwiązania, które znacznie podnoszą integrację danych i analizy marketingowe, dzięki czemu klienci mogą bardziej skoncentrować się na swoich strategicznych priorytetach.

Mostly AI (Austria) – ich rozwiązanie stanowi odpowiedź na jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją dziś organizacje: równoważąc potrzebę innowacji w zakresie Big Data i sztucznej inteligencji z ochroną prywatności.

nuChapter (Polska) – autorzy Lifestyle Assessment będącego kompleksowym narzędziem do analizy stylu życia i pracy serca, która może zmaksymalizować potencjał pracowników. Oprócz precyzyjnej identyfikacji codziennych czynników, które męczą lub odprężają personel, 24-godzinna analiza pulsu ujawnia, jak radzić sobie ze stresem, poprawiać jakość powrotu do zdrowia i osiągać lepsze wyniki.

Smabbler (Polska) – oferuje precyzyjne narzędzie kognitywne oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji do przetwarzania danych tekstowych nieustrukturyzowanych i rozszerzonej analizy.

Synerise (Polska) – posiada kompleksową platformę, która wykorzystuje możliwości Data Analytics i AI, by pomagać firmom lepiej reagować na potrzeby ich klientów za pomocą automatyzacji, raportowania Business Intelligence, narzędzi komunikacji i personalizacji, a także zarządzania polityką cenową.

Your pass (Czechy) – oferuje usługę w chmurze, która umożliwia tworzenie, dostosowywanie i zdalną aktualizację zawartości mobilnego portfela w formacie Pkpass i Google Pay. Została opracowana i ustrukturyzowana jako dodatek do innych systemów, takich jak POS, CRM, ERP, sprzedaż biletów, lub może być dodana do dowolnego systemu jako interfejs dla firm do wyświetlania treści i informacji klientom w najłatwiejszy, najszybszy i najbardziej ekonomiczny sposób.