Dlatego w ramach programów wspierających rozwój startupów w Polsce i regionie Google chce pomóc młodym firmom z branży mobile gaming – budować swoją strategię rozwoju, wdrażać niezbędne technologie oraz zwiększać ich atrakcyjność w oczach potencjalnych inwestorów. Tylko w ostatnim czasie Google zapoczątkowało GameCamp, cykliczną konferencję poświęconą rozwojowi gier mobilnych i ich monetyzacji – w jej dotychczasowych 4 edycjach udział wzięło 500 uczestników z branży gier mobilnych z regionu.
Kolejnym wydarzeniem był pięciotygodniowy program szkoleniowy Mobile Academy – skierowany do firm tworzących gry mobilne, organizowany wraz z Huuuge Games, jednym z czołowych wydawców gier mobilnych w Polsce. Google finansuje również stypendium Gaming Scholarship dla młodych talentów z branży gier, wybranych przez Indie Games Poland Foundation. Stypendium pozwala m.in. na udział w GDC, czyli największej konferencji gier na świecie, pozwalający na zdobycie wiedzy i rozbudowanie sieci kontaktów.
21 lutego 2019 roku natomiast Google ogłosiło listę startupów z sektora gier mobilnych, które zakwalifikowały się do trzeciej już edycji Google for Startups Residency – najdłuższego (trwa 5 miesięcy) i najbardziej intensywnego programu dla startupów w fazie wzrostu. Poza przestrzenią do pracy, firmy otrzymują także wsparcie zespołu ekspertów Google for Startups z całego świata oraz udział w szeregu inicjatyw mających na celu m.in. ułatwienie pozyskania finansowania, rozwijanie produktu czy ekspansję na rynki zagraniczne.
12 startupów z 4 krajów na warszawskiej Pradze
Do programu – spośród wielu zgłoszeń – wybrano 12 firm, które wykorzystują granie i grywalizację do rozwiązywania rozmaitych problemów społecznych, takich jak m.in. wspieranie zdrowych i odpowiedzialnych zachowań, zachęcanie kobiet do przykładania większej uwagi do swojego zdrowia, czy tworzą wysokiej jakości gry, które pozwolą ludziom doskonalić swoje umiejętności w różnych dziedzinach. Oprócz wspólnego sektora łączy je jeszcze coś – potencjał na globalny rozwój.
Startupy z Polski, Słowacji, Izraela i Serbii wprowadziły się do kampusu Google na warszawskiej Pradze, gdzie spędzą najbliższe miesiące korzystając z narzędzi, sieci kontaktów oraz unikalnego know-how Google.
Poznajcie 12 wyjątkowych startupów z sektora mobile gaming:
1. Nazwa firmy: Activy Bike to Work
Kraj: Polska
Gra mobilna, która pomaga mało aktywnym osobom budować zdrowe nawyki i świetnie się przy tym bawić. Pracodawcy wykorzystują ją również jako narzędzie do tworzenia angażującego i odpowiedzialnego środowiska pracy. Aplikacja Activy to więcej ludzi na rowerach – dla lepszego zdrowia, czystszego środowiska i przyjaznych ludziom miast.
2. Nazwa firmy: BEEN THERE TOGETHER
Kraj: Słowacja
Gra karciana, przeznaczona do rozgrywek w przestrzeni publicznej. Zaprojektowana jako alternatywa dla gier, które wciągają gracza do wirtualnej rzeczywistości, aplikacja BEEN THERE TOGETHER zachęca graczy do zwrócenia uwagi na najbliższe otoczenie oraz szerzej – na społeczeństwo.
3. Nazwa firmy: Crimson Pine Games
Kraj: Polska
Polskie studio tworzące gry i aplikacje lifestylowe. Kierują się miłością do cyfrowej rozrywki, która pozwala odnaleźć radość w codziennej pracy, lojalnością zbudowana na szacunku i wzajemnym zaufaniem, które pobudza kreatywność i motywuje do działania. Studio ma na swoim koncie już 10 stworzonych gier.
4. Nazwa firmy: ECC GAMES
Kraj: Polska
Studio deweloperskie dostarczające najwyższej jakości gry i aplikacje, zarówno na urządzenia mobilne, jak i konsole. Zgrany zespół pasjonatów – łączy miłość do motoryzacji oraz gier wideo. Ich najnowszy projekt – Drift19 jest pierwszym symulatorem kierowcy driftowego.
5. Nazwa firmy: Fuero Games
Kraj: Polska
Warszawskie studio składające się z ponad 30 profesjonalistów z branży, których najważniejszą misją jest dostarczanie swoim odbiorcom najwyższej jakości rozrywki. Fuero ma doświadczenie w pracy nad dużymi tytułami z milionami odbiorców takich jak marka „Wiedźmin”, a także produkcji własnych gier.
6. Nazwa firmy: Funstudio.io
Kraj: Izrael
Studio tworzenia gier – jako fani gier słownych i krzyżówek zidentyfikowali rosnącą popularność tego typu rozrywki na urządzeniach mobilnych. Opracowali swoją grę, z naciskiem na wysoką jakość (zgodność ze słownikiem Oksfordzkim) i grywalność.
7. Nazwa firmy: Jet Toast
Kraj: Polska
Warszawski startup specjalizujący się w tworzeniu gier typu free-to-play, z jednym tytułem – “Blocky Farm” – na koncie. Ich misją jest tworzyć gry wysokiej jakości, które przywracają wspomnienia związane z rozrywką z przeszłości. Kochają silniki odrzutowe i oczywiście pyszne tosty.
8. Nazwa firmy: Mobile Arts
Kraj: Polska
Studiem tworzące przede wszystkim gry typu free-to-play. Jego najważniejszą misją jest stałe dostarczanie gier najwyższej jakości graczom na całym świecie. W najbliższym czasie chcą się skupić na stworzeniu systemów, które przyspieszą produkcję gier.
9. Nazwa firmy: MythicOwl
Kraj: Polska
Młoda firma, której misją jest tworzenie rozwijających gier mobilnych. Chcą, aby czas poświęcony grom nie był zmarnowany, a zapewniał zwiększenie umiejętności gracza, poprawę koncentracji, oraz wiedzy. Ich główną siłą jest połączenie doświadczenia w tworzeniu gier i zarządzania, a także zmotywowany zespół ludzi z pasją. Gry cechuje oryginalność, jakość i nastawienie na cel.
10. Nazwa firmy: Peaksel
Kraj: Serbia
Firma stworzona przez Marko Petkovica w maju 2012 roku. Wówczas cały zespół składał się z zaledwie 4 osób, pracujących w wynajętym lokalu. Dziś Peaksel liczy 38 pełnoetatowych pracowników, którzy specjalizują się w tworzeniu i promocji gier oraz aplikacji na urządzenia mobilne dla systemów Android, iOS i Windows.
11. Nazwa firmy: PelviFly Sp. z o.o.
Kraj: Polska
Startup oferuje kobietom cierpiących na nietrzymanie moczu ułatwiony dostęp do specjalistów i podpowiada jak ćwiczyć w domu. Tworzone przez deweloperów programy treningowe opierają się przede wszystkim na wykorzystaniu sondy dopochwowej kGoal. Wyniki dotychczasowych użytkowniczek aplikacji są niezwykle obiecujące.
12. Nazwa firmy: Vixa Games
Kraj: Polska
Gdańskie studio tworzące niezależne gry. Sześcioosobowa załoga firmy ceni sobie przede wszystkim nieszablonowe myślenie, a także ekspresję artystyczną i funkcjonalny design gier. Vixa Games stara się tworzyć jak najlepsze gry mobilne, a także odkrywać ich nowe gatunki i platformy, na których mogą być dostępne.