2,5 tys. użytkowników korzysta z naszych aplikacji. Podsumowanie roku DrOmnibus

Dodane:

Bogumiła Matuszewska-Wojtyła Bogumiła Matuszewska-Wojtyła

Udostępnij:

Mijający rok był dla DrOmnibusa naprawdę przełomowy. Zakwalifikowaliśmy się jako pierwszy startup z Polski do Google Developers Launchpad Accelerator, weszliśmy na rynek amerykański, a także znacznie rozwinęliśmy produkt i potwierdziliśmy jego skuteczność.

Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj.

Na zdjęciu (druga od lewej): Bogumiła Matuszewska-Wojtyła, CEO DrOmnibus | fot. Google Launchpad

DrOmnibus & Google

W lipcu wyjechaliśmy do Doliny Krzemowej na dwutygodniowy bootcamp, który rozpoczął naszą kilkumiesięczną współpracę z Google w ramach Launchpad Accelerator. To był bardzo intensywny czas: praca nad produktem i modelem biznesowym, poznawanie nowych metodologii, narzędzi, feedback oraz networking na nieosiągalnym dotychczas poziomie – rozmowy z wybitnymi specjalistami, z ekspertami branżowymi, ze startupami ze wszystkich kontynentów, uczestnictwo w wykładach światowych autorytetów.

Nasza współpraca z Google trwa, program ma charakter półroczny i stale jesteśmy w kontakcie, mamy wsparcie w postaci doradztwa, narzędzi, a także promocji. Współpraca rozpoczęta w ramach akceleratora tak naprawdę zaczęła wykraczać daleko poza niego. W tym momencie rozmawiamy z przedstawicielami różnych działów giganta Mountain View na temat dalszych kroków i wspólnych projektów, które mamy nadzieję realizować już od nowego roku! Co ważne dla nas, również nasze zaangażowanie zostało docenione przez firmę, co widać choćby w tym fragmencie przemówienia Jasona Titusa, VP Google podczas otwarcia konferencji Google Developer Days:

DrOmnibus w USA

Wizyta w Google to nie był nasz jedyny wyjazd do Stanów Zjednoczonych w tym roku. Odwiedziliśmy kilka konferencji, z których najważniejszą była ABA Convention – czyli doroczne spotkanie terapeutów związanych ze Stosowaną Analizą Zachowania (ang. ABA). Podejście to (w oparciu o nie zbudowana jest technologia DrOmnibus) uważana jest za najbardziej efektywne w terapii autyzmu, jest też najczęściej wykorzystywane w USA, a w większości stanów taką terapię refundują ubezpieczyciele. Spotkanie było źródłem nieocenionego feedbacku, wiedzy, a także kontaktów.

Otrzymaliśmy bardzo wiele bardzo pozytywnych opinii, które utwierdziły nas w przekonaniu, że to właśnie Stany Zjednoczone są dla nas idealnym rynkiem. Decyzję o wejściu na rynek amerykański i skupieniu się na profesjonalistach, tj. terapeutach behawioralnych w USA podjęliśmy oczywiście nie tylko w oparciu o ten feedback, ale przede wszystkim o głęboki research, na który przeznaczyliśmy praktycznie cały 2017 roku.

W efekcie jesienią oficjalnie rozpoczęliśmy działania na rynku amerykańskim na szerszą skalę. Mamy już pierwszych klientów i aktywnych użytkowników zza oceanu. Udało nam się pozyskać wartościowych partnerów, którzy testują i promują nasze rozwiązanie.

Rozpoczynamy badania z najbardziej znaczącymi ośrodkami behawioralnymi w USA. I co najważniejsze dla nas – regularnie otrzymujemy coraz więcej informacji na temat tego, jak nasze narzędzie skutecznie zmienia oblicze terapii dzieci z autyzmem. Jedna z takich historii została opublikowana na największym serwisie dedykowanym terapeutom behawioranym w USA.

ABA DrOmnibus

Ostatnie miesiące to także wiele nowości w naszym najnowszym produkcie. ABA DrOmnibus to obecnie kilkadziesiąt gier (a zatem kilka tysięcy zadań terapeutycznych), których poziom automatycznie dopasowuje się do umiejętności i postępów dziecka, system monitorowania postępów ze statystykami, a także – świeżutka funkcjonalność “Terapia Plus”, czyli możliwość łączenia zajęć prowadzonych w domu, z tymi w placówce w ramach naszego panelu. Nie ustajemy w naszych działaniach i pracujemy już nad kolejnymi funkcjonalnościami – opierając się głównie na feedbacku pozyskanym od najlepszych specjalistów z USA. Cenne dla nas są wszelkie sugestie od terapeutów, a równocześnie cieszą nas niezmiernie opinie samych dzieci (Chris, 5-letni chłopiec z autyzmem testuje naszą aplikację; link: https://www.youtube.com/watch?v=V8NBQJlappU).

“I really like the app! I am a BCBA in the US and have piloted it with several children. My first attempt saw the child correctly discriminating the number 1 within only a few minutes of using the app. I’ve worked with this child for some time and this was not something he was exposed to prior. Great work to you and your team!” – wiadomość otrzymana od terapeuty Craiga Marrera.

Bardzo ważne dla nas są także wyniki badań skuteczności ABA DrOmnibus przeprowadzone na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie – wykazały one zdecydowany i wieloaspektowy wzrost efektywności terapii z naszym produktem we wszystkich badanych obszarach! Badania przeprowadzone była na grupie 70 dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym z autyzmem.

Nasz kolejny krok to badania kliniczne, do których się już przygotowujemy, a następnie – FDA Approval. Cel na najbliższe lata? Produkt ABA DrOmnibus jako pierwszy na rynku tzw. software as a drug dla dzieci ze spektrum autyzmu.

DrOmnibus nadal na fali

Wszystkie rekomendacje, pozytywne opinie cieszą nas niezmiernie, zainteresowanie wśród branży przekłada się na naszą bazę użytkowników oraz sprzedaż. W tym momencie ponad 2500 dzieci ma dostęp do naszych narzędzi, głównie w wersji profesjonalnej – a więc na zajęciach terapeutycznych lub lekcjach w szkole. Niemal z tygodnia na tydzień rosną nam przychody i wszystko wskazuje na to, że do końca roku potroimy zeszłoroczny wynik.

Otrzymaliśmy także kilka bardzo prestiżowych wyróżnień, m.in.: zostaliśmy uznani za wschodzącą gwiazdę technologii, czyli umieszczeni na liście New Europe 100, jesteśmy jedną z 10 najbardziej obiecujących firm w największym na świecie konkursie dla startupów z branże EdTech GESA 2017 (The Global EdTech Startup Awards), a nasze rozwiązanie zostało nagrodzone jako najlepsza “Aplikacja bez barier”. Dodatkowo CEO DrOmnibus Bogumiła Matuszewska-Wojtyła została jedną z “30 przed 30” Forbesa.

Z dumą reprezentowaliśmy polskie startupy na spotkaniu z księżną Kate oraz księciem Wiliamem podczas ich wizyty w Polsce, jak i na prezentacji z udziałem Prezydenta RP podczas międzynarodowej edycji “Startupów w Pałacu”.

Rośniemy, intensyfikujemy działania i nie możemy się doczekać, co przyniesie nam nowy rok!

Autorką tekstu jest Bogumiła Matuszewska-Wojtyła, CEO DrOmnibus