W czerwcu 2014 roku mija 25 lat od pierwszych wolnych wyborów w Polsce. Do roku 89. cały plan rozwoju gospodarki był podporządkowany ideologii dławiącej ducha przedsiębiorczości. Konsekwencją dominacji ZSRR było także ograniczenie kontaktów gospodarczych z innymi krajami kapitalistycznymi.
Z raportu Business Link, akceleratora biznesu i jednego z trzech filarów Polski Przedsiębiorczej wynika, że na początku ćwierćwiecza kapitalizmu w Polsce spotykamy się z wyraźnymi potrzebami, marzeniami i sukcesami pokolenia młodych przedsiębiorców. Blisko 100 aktywnych, młodych biznesmenów odpowiedziało na pytania dotyczące ich obecności na rynkach, chcąc pokazać, że po 25 latach nowej Polski bez kompleksów realizują pomysły biznesowe nie tylko w kraju, ale również globalnie.
Jeszcze 25 lat temu świat dla wielu młodych Polaków był zamknięty. W ludziach mogła się jedynie tlić potrzeba doświadczenia Zachodu i nowoczesności, a realia ograniczały ich marzenia. Przedstawione w przygotowanym przez Business Link raporcie wyniki potwierdzają, że w Polsce już na dobre rozpoczął się start-upowej rewolucji. Młodzi ludzie jako samodzielni i niezależni przedsiębiorcy chcą zmieniać świat na lepsze. Z entuzjazmem patrzą na swój rozwój w Polsce i w Europie. Chcą swoimi pomysłem zdobyć pozycję lidera na rynku i promować kraj na arenie międzynarodowej.
Środowisko, które tworzą to kreatywny ekosystem wzajemnego wsparcia i wymiany doświadczeń. Prawie wszyscy badanie zgodnie stwierdzili, że ten czas jest najlepszym momentem na prowadzenie własnego przedsięwzięcia. Są też przekonani, że jeżeli pierwszy biznes nie wyjdzie, należy myśleć o następnym. Nie mają oni także kompleksów przed obywatelami świata, bo wierzą w swój pomysł i myślą globalnie.
Raport „25 LAT WOLNOŚCI oczami ludzi biznesu” opracowany przez Business Link wyjaśnia m.in.
- Jakie zmiany w ciągu ostatnich 25 lat istotnie wpłynęły sytuację młodych ludzi – przyszłości polskiej gospodarki?
- Co dla młodych przedsiębiorców oznacza pojęcie „patriotyzmu gospodarczego”?
- Dlaczego aż 89% młodych Polaków uważa, że teraz jest najlepszy moment na zakładanie biznesu?
- Jaka jest sylwetka polskiego start-upowca, w co wierzy, jakie są jego ambicje, jaka jest jego pozycja na współczesnym rynku?
- Gdzie plasuje się Polska w oczach młodych ludzi, dla których nie ma granic?
- Jak uczą się biznesu młodzi Polacy i czy mają kompleksy w porównaniu do zachodnich kolegów/koleżanek-przedsiębiorców?
Więcej dowiesz się z raportu 25 lat wolności oczami ludzi biznesu
źródło: informacja prasowa