Czytasz właśnie kolejny tekst podsumowujący mijający rok. Poprosiliśmy w nim członków zespołów polskich startupów, by opowiedzieli, co udało im się osiągnąć w 2017 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne artykuły na ten temat, zajrzyj tutaj.
Na zdjęciu: Lucjan Kierczak, Head of Marketing w Survicate
Pierwsze półrocze upłynęło pod szyldem pozyskania rundy inwestycji. Pod koniec czerwca sfinalizowaliśmy rundę w wysokości 3,6 miliona złotych, w której wiodącym inwestorem była ARIA Nowych Technologii (o czym pisaliśmy tutaj). Dzięki tym środkom możemy szybciej rozwijać produkt, testować nowe kanały docierania do klientów oraz zapewniać im najwyższą jakość wsparcia.
W 2017 nasz miesięczny przychód (MRR) wzrósł z 12 do prawie 30 tysięcy dolarów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przebijemy tę granicę jeszcze przed końcem roku. Wpływ na to miało znalezienie, a następnie skupienie się na kilku kanałach pozyskiwania użytkowników oraz optymalizowanie komunikacji z nimi (od początku roku odbyliśmy z nimi prawie 1500 rozmów na czacie). Z ankiet Survicate zaczęły korzystać takie firmy jak Pipedrive, WeWork, PZU i Castorama. W tym momencie, mamy użytkowników w ponad 2000 miast na całym świecie.
2017 zaczynaliśmy w zespole liczącym 6 osób, obecnie mamy ich już 18 i dalej rekrutujemy. W związku z tym, po krótkim okresie pracy zdalnej, na początku maja wprowadziliśmy się do biura na warszawskim Nowym Mieście. Aby nadążyć za wzrostem i utrzymać kulturę organizacji, ustaliliśmy wartości, wizję i misję firmy. Zwracamy na nie uwagę nie tylko przy rekrutacji, ale też w codziennej działalności firmy.
Powiększenie zespołu programistów pozwoliło nam mocno rozwinąć produkt. Odpowiadając na zapotrzebowanie klientów, rozbudowaliśmy integracje z narzędziami takimi jak Intercom, HubSpot czy MailChimp, dzięki którym użytkownicy mogą wykorzystać odpowiedzi z ankiet Survicate do segmentacji klientów czy personalizowania komunikacji z nimi. Wprowadziliśmy też dużo zmian UXowych, aby ułatwić tworzenie ankiet i zarządzanie kontami.
Rozwój produktu i rosnąca baza klientów coraz częściej są zauważane w branżowych rankingach takich serwisów jak G2Crowd, Capterra i GetApp. W tym roku zdobyliśmy kilka wyróżnień w kategorii narzędzi ankietowych, włącznie z piątym miejscem w rankingu najbardziej przyjaznych użytkownikom narzędzi ankietowych według Capterra.
Plany na 2018 mamy jeszcze bardziej ambitne. Już w pierwszym kwartale można spodziewać się nowości w produkcie, zaczynając od możliwości zbierania opinii użytkowników w aplikacjach mobilnych, dodatkowego narzędzia do zarządzania feedbackiem klientów, integracji z kolejnymi narzędziami marketing automation, oraz przeniesienia infrastruktury na Amazon Web Services, aby zapewnić użytkownikom maksymalną wydajność i stabilność.
Dodatkowo, dalej będziemy powiększać zespół, rekrutując nie tylko programistów, ale też do zespołów customer success i marketingu. To pomoże nam zrealizować nadrzędny cel, jakim jest utrzymywanie co najmniej 10% miesięcznego wzrostu. Przyszłoroczne podsumowanie będzie jeszcze ciekawsze.
–
Autor tekstu: Lucjan Kierczak, Head of Marketing w Survicate