3 nowe startupy, 3 rundy finansowania dla spółek portfelowych oraz 2 nowe podmioty w strukturach grupy. Podsumowanie roku The Heart

Dodane:

Anna Nowacka Anna Nowacka

3 nowe startupy, 3 rundy finansowania dla spółek portfelowych oraz 2 nowe podmioty w strukturach grupy. Podsumowanie roku The Heart

Udostępnij:

The Heart skończył 2021 r. wzmocniony o nowe doświadczenia i zasoby, które niewątpliwie wpłyną na możliwość kontynuowania misji seryjnego budowania startupów na większą skalę i w zupełnie nowych obszarach. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku realizowano projekty nie tylko w obszarze FinTech, ale też takich segmentach, jak EdTech, PropTech i Mobility. Powołano do życia dodatkowe jednostki w strukturze organizacyjnej Grupy: The Heart R&D Lab oraz The Heart Investment Club. Pozyskano również finansowanie na dalszy rozwój spółek portfelowych.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Venture building

W The Heart specjalizujemy się w budowaniu biznesów, produktów i usług zarówno we współpracy z korporacjami (w szczególności z naszym Partnerem Strategicznym – Mastercard), jak i samodzielnie. W 2021 r. zrealizowaliśmy kolejne innowacyjne przedsięwzięcia w obszarze FinTech, który dotychczas był głównym obszarem naszej działalności.

Jednym z nich jest Digital Gateways. Projekt został uruchomiony we współpracy z Mastercard i dotyczy obszaru cyfrowego onboardingu klienta. Rozwiązanie zostało wdrożone w takich bankach, jak CreditAgricole, Banku Pocztowym oraz Banku Polskiej Spółdzielczości. Komercyjne wdrożenia pozwoliły na zwalidowanie pomysłu w praktyce biznesowej oraz potwierdziły, że projekt Digital Gateways idealnie wpisuje się w potrzeby i trendy rynkowe dotyczące zdalnej obsługi klienta.

Rozwiązanie umożliwia cyfrową weryfikację tożsamości klienta w kanałach www i mobile. Obejmuje przy tym cały proces: od identyfikacji klienta, oceny jego wiarygodności, aż po zdalne podpisanie umowy na trwałym nośniku. Sprawdzenie tożsamości odbywa się poprzez weryfikację danych biometrycznych i weryfikację bankową. Wykorzystywane są do tego biblioteki Identt i Autenti. Usługa jest wdrażana w modelu „plug&play”, dzięki czemu można ją łatwo zintegrować z infrastrukturą partnera. Spółka Digital Gateways zakończyła 2021 r. pozyskaniem funduszy na dalszy rozwój w wysokości 2 mln PLN.

– Dodatkowe środki pozwolą nam na rozwój produktu związanego z inicjowaniem relacji z klientami indywidualnymi czy biznesowymi, m.in. dodatkową weryfikację wiarygodności klienta. Zakładamy, że takie kompleksowe podejście do procesu inicjowania relacji z klientami, przełoży się na jeszcze większe zainteresowanie naszą unikalną na rynku ofertą – wskazuje Krzysztof Biernacki, CEO Digital Gateways.

Kolejnym projektem jest AIS Gateway – spółka, która oferuje zdalną weryfikację finansową. Jest to innowacyjna usługa, która adresuje potrzebę skrócenia czasu zbadania wiarygodności kredytowej klienta, a tym samym uproszczenia procesu sprzedaży produktów i usług w różnych sektorach. W 2021 r. spółka AIS Gateway uzyskała licencję KNF. Obecnie rozwiązanie jest w trakcie pilotażowego wdrożenia i będzie rozwijane w 2022 r. w oparciu o informacje zebrane z rynku.

– To kluczowa usługa przy sprzedaży wielu produktów, nie tylko bankowych czy telekomunikacyjnych, w których weryfikacja wiarygodności kredytowej klienta pozwala obniżyć ryzyko instytucji lub usprawnić proces weryfikacji z perspektywy dostawcy usługi  – uważa Krzysztof Biernacki, CEO AIS Gateway.

We współpracy z naszym partnerem strategicznym – firmą Mastercard, uruchomiliśmy również platformę z benefitami cyfrowymi (VAS), która pozwala w prosty, szybki i bezpieczny sposób wdrażać usługi dodane (np. usługi subskrypcyjne, kody zniżkowe, abonamenty cyfrowe), stanowiące dodatkowe korzyści i podnoszące wartość użytkową produktów finansowych. Usługi te są dedykowane bankom i innym wydawcom kart. Mogą być wykorzystywane w działaniach wspierających sprzedaż, np. jako nagrody dla klientów indywidualnych i biznesowych lub jako dodatkowe oferty zwiększające satysfakcję klientów ze współpracy z daną instytucją. Rozwiązanie jest udostępniane w bankowości internetowej oraz mobilnej. Może być również dostosowane do wspierania kanałów tradycyjnych takich, jak sieć placówek czy contact centre.

– Nowe usługi cyfrowe są koniecznym uzupełnieniem i wyróżnikiem oferty dla każdego biznesu z uwagi na rosnący popyt wśród konsumentów. Są ważne i użyteczne zwłaszcza wtedy, gdy rynek – tak jak w przypadku usług finansowych – jest wysoko konkurencyjny, a produkty podobne do siebie. Wierzymy, że produkt stanowi wartość dla naszych partnerów biznesowych, gdyż – z uwagi na mnogość i dostępność wartościowych cyfrowych usług i wysoką dynamikę rozwoju tego rynku – duże instytucje finansowe potrzebują zwinnego i efektywnego rozwiązania do pozyskiwania oraz dostarczania VASów – uważa Bartosz Sawicki, Dyrektor Zarządzający pionem Bankowości i Fintech w The Heart.

Nie tylko FinTech

Od początku naszej działalności związanej z budowaniem startupów, koncentrowaliśmy się na obszarze FinTech. Wsłuchując się uważnie w potrzeby naszych partnerów, jak również obserwując trendy rynkowe, które zmieniają się bardzo dynamicznie (m.in. na skutek pandemii), zdecydowaliśmy się wyjść poza „strefę komfortu”. W  2021 r. po raz pierwszy realizowaliśmy przedsięwzięcia w zupełnie nowych obszarach: EdTech, PropTech oraz Mobility.

Przykładem projektu zrealizowanego w obszarze Edtech jest Tandu – platforma edukacyjna online, która łączy uczniów i nauczycieli w zakresie grupowych zajęć on-line. Pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem nie tylko uczniów i nauczycieli, ale i inwestorów. Spółka pozyskała finansowanie w fazie seed w wysokości równowartości złotowej 200 tys. EUR od Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

– Platforma internetowa Tandu łączy uczniów i nauczycieli w zakresie grupowych zajęć on-line. Nauczyciel, który ma pomysł na zajęcia pozalekcyjne może zgłosić się do nas i jeśli pomysł zostanie pozytywnie zweryfikowany, to otrzyma możliwość opublikowania ogłoszenia o zajęciach – sam decyduje, kiedy będą się odbywać, ile kosztować i jaka grupa uczniów może w nich uczestniczyć. Nasza infrastruktura umożliwia sprawne zapisy, płatności i przeprowadzenie spotkania online.  Co więcej, dla naszych partnerów instytucjonalnych, dostęp do platformy Tandu może stanowić świetny benefit, który mogą oferować swoim klientom indywidualnym, np. jako element edukacji dla ich dzieci – wskazuje Jan Rudziński, CEO Tandu.

Tandu idealnie wpisuje się w potrzebę upowszechniania edukacji online. Uczniowie – bez względu na to gdzie mieszkają i jak są mobilni – zyskują dostęp do dobrej jakości zajęć edukacyjnych, jak również możliwość rozwijania swoich indywidualnych zainteresowań. Nauczyciele zaś zyskują możliwość rozszerzenia oferty zajęć wykraczających poza podstawy programowe dla uczniów z całej Polski.

W obszarze MOBILITY, wraz z Auto Fus Group, stworzyliśmy Car Platform – multibrandowy wirtualny salon samochodowy. Salon tworzony jest we współpracy z najlepszymi dealerami w Polsce. Na platformie znaleźć można ponad 30 marek aut dostępnych w różnych formach finansowania (np. kredyt, najem. leasing), które zapewniają największe instytucje finansujące na polskim rynku motoryzacyjnym.

Idea Car Platform sprowadza się do uczynienia samochodu benefitem pracowniczym. Obecnie z platformą współpracuje 15 korporacji, których pracownicy mogą korzystać z preferencyjnych warunków dostępu do aut w postaci zniżek korporacyjnych. Projekt jest w fazie rozwoju w oparciu o doświadczenia zbierane z rynku. W najbliższych miesiącach zostanie wzbogacony o nowe udogodnienia dla użytkowników.

– Chcemy zmienić postrzeganie samochodu jako dobra niedostępnego dla większości pracowników, żeby Ci spośród nich, którzy nie mają dostępu do aut na użytek prywatny, w maksymalnie prosty sposób mogli skorzystać z tego pożądanego benefitu. W skrócie: naszym celem jest, żeby samochód był nowym „Multisportem”, który niemal każdy ma – mówi Paweł Jaczynowski, założyciel i prezes Car Platform.

Nowe struktury, nowe możliwości

2021 r. pokazał nam, że popyt na budowanie dedykowanych stratupów nie słabnie. Aby być przygotowanym na rosnące zapotrzebowania ze strony naszych partnerów biznesowych, powołaliśmy nowe struktury.

Przede wszystkim zdecydowaliśmy się na utworzenie The Heart R&D Lab. Jest to wyspecjalizowany software house, dzięki któremu w sprawny sposób możemy powoływać do życia nowe przedsięwzięcia. W samym tylko The Heart R&D Lab, na pokładzie mamy obecnie ponad 60 developerów. Uwzględniając pozostałe funkcje, zespół całej Grupy The Heart liczy już ponad 100 osób!

The Heart R&D Lab pozwoli nam sprawnie reagować na potrzeby rynku i budować startupy. O naszych przedsięwzięciach myślimy jednak holistycznie i perspektywicznie. Tym samym, aby zapewnić najszybszy i najbardziej stabilny wzrost spółek portfelowych, powołaliśmy do życia The Heart Investment Club. Jest to zalążkowy fundusz inwestycyjny, złożony z założycieli The Heart oraz grupy doświadczonych inwestorów indywidualnych, którzy chcą inwestować w projekty na etapach pre-seed i seed, jeszcze przed wejściem rund od funduszy VC. W 2022 r. The Heart Investment Club stanie się formalnym funduszem inwestycyjnym, który będzie inwestował i co-inwestował w projekty inicjowane lub współzarządzane przez zespół The HeartVentures.

Gotowi na wyzwania 2022 r.!

2021 r. był przełomowy dla obranej strategii rozwoju na kolejne lata. Ugruntowaliśmy wizerunek lidera w zakresie budowania startupów, zwiększyliśmy skalę działalności, weszliśmy w zupełnie nowe obszary, powołaliśmy nowe struktury i wzmocniliśmy nasze moce wykonawcze. Kończymy 2021 r. z przeświadczeniem, że okres pandemii wykorzystaliśmy możliwe najlepiej, przygotowując firmę i zespół na realizację kolejnych ambitnych celów. Mamy precyzyjnie określone plany rozwojowe i zadbaliśmy o to, aby mieć wszelkie zasoby, które pozwolą nam je zrealizować. Niewątpliwie sprzyjać temu będzie nowoczesna infrastruktura nowego biura na 29 piętrze Warsaw Unit.

Autor: Anna Nowacka, dyrektor marketingu The Heart