Przestrzenią dla startupów, które szukają weryfikacji swojego modelu biznesowego są konkursy, np. te planowane w ramach infoShare od 17 do 19 maja 2017. Tutaj zdobywa się ciekawe kontakty i buduje swoje kompetencje biznesowe wśród przedstawicieli około 3000 firm i organizacji.
Według Agnieszki Meller, Head of Startup Relations w Fundacji infoShare: – Podstawą jest dobre, merytoryczne przygotowanie. Są przynajmniej 4 rzeczy, o których należy bezwzględnie pamiętać, żeby zwiększyć swoje szanse na dojście do finału konkursów i zgarnięcie sensownej gotówki.
1. Bądź gotowy na WSZYSTKO
Zadaj sobie pytanie czy to jest moment, w którym jesteś gotowy/gotowa dać z siebie 1000%, żeby pchnąć startup na kolejny etap. Tylko wtedy warto poświęcić swój czas a później pokazać się przed publiką 5 tysięcy uczestników. Szkoda czasu na podejście „mam pitch deck, co mi szkodzi go wysłać”.
2. Ucz się od najlepszych!
Popatrz na dobre pitch decki – szczególnie z projektów, które pozyskały duże finansowania. Sieć jest pełna materiałów pokazujących najlepsze podejście do tematu. Znajdź te, które odniosły sukces, obejrzyj, przeanalizuj a potem zrób swój jeszcze lepiej.
3. Nie ściemniaj!
Grunt to pełna informacja. Pokaż co robisz, dla kogo i jak. Nie ściemniaj, że nie możesz ujawnić informacji, o które pyta zawsze każdy inwestor i zawiera każdy pitch deck. Pamiętaj, że nie musisz podawać od razu wszystkich szczegółów twojego biznesu.
4. Przetestuj pitch decka
Pokaż pitch decka trzem osobom – pierwszej, która zna twój projekt od podszewki, drugiej, która totalnie nic o nim nie wie oraz trzeciej, która słyszała o tego rodzaju problemie i interesuje ją jego rozwiązanie. Zapytaj każdą z nich o to, jaki problem rozwiązujesz, czym jest twój produkt, dla kogo go tworzysz – jeśli odpowiedzą zgodnie z oczekiwaniem, wyślij zgłoszenie. Jeśli nie, popracuj jeszcze nad prezentacją, bo w jury będą co najmniej dwa typy ludzi spośród tych opisanych wyżej.
–
Od 4 lat w ramach infoShare odbywa się Startup Contest współorganizowany z Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości STARTER, podczas którego można zawalczyć o 20 tysięcy euro przed najlepszymi międzynarodowymi inwestorami. Zgłoszenia razem z pitch deckami są zbierane do 31 marca. W tym roku po raz pierwszy odbędzie się też drugi konkurs dla startupów działających w branży mHealth – Digital Health Hackathon. Pula nagród wynosi 36 tysięcy euro a uczestnicy mają też szansę na udział w corporate matchmakingu. Zapisy trwają do 10 kwietnia. Nagrody gotówkowe i występy na scenie to jednak nie wszystko, startupy, które zakwalifikują się do konkursu czeka też współpraca z ekspertami.
Jeśli jesteś gotowy na pracę i przygodę zarejestruj się na stronie https://infoshare.pl/. Można zgłaszać się jednocześnie do obydwu konkursów. Sprzedaż wejściówek dla startupów i stoisk na expo trwa aż do samej konferencji.
–
Ewa Siekierska
Event manager w Fundacji infoShare
Fundacja infoShare organizuje największą konferencję technologiczną w Europie Środkowo-Wschodniej. Ewa zajmuje się głównie komunikacją oraz współpracą z przedstawicielami partnerskich środowisk i organizacji. Jest niezmiennie zafascynowana siłą rozwoju jaki generuje technologia.