4 miliony euro w rundzie zalążkowej dla Cardino: wśród inwestorów m.in. Point Nine czy Rosberg Ventures

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

4 miliony euro w rundzie zalążkowej dla Cardino: wśród inwestorów m.in. Point Nine czy Rosberg Ventures

Udostępnij:

Cardino, startup działający na rynku używanych pojazdów elektrycznych (EV), swoją rundę finansowania zalążkowego zamknął w wysokości 4 milionów euro. Rundzie przewodził Point Nine przy wsparciu aniołów biznesu oraz inwestorów reprezentujących takie platformy jak Rosberg Ventures, Vinted.com, Bolt, HomeToGo, Dance i HeyJobs.

Inwestycja poprzedzona rynkową analizą

W komunikacie prasowym przedstawiciele Cardino wyrażają opinię, że zrealizowana inwestycja jest „świadectwem zaufania rynku do innowacyjnego modelu biznesowego Cardino i jego niezwykłej trajektorii wzrostu”: w I kwartale 2024 roku Cardino może wykazać się wzrostem w wysokości 50% kwartał do kwartału. Roczna wartość brutto towarów (GMV) wzrosła do 100 milionów euro.

– Przyszłość samochodów jest elektryczna. Do tego potrzebujemy zrównoważonego rynku samochodów używanych. Henrik, Łukasz i cały zespół Cardino wykonują pionierską pracę ze swoją platformą. Cardino jest zarówno wydajne, jak i przejrzyste, wyznaczając nowe standardy dla całej branży. Dlatego cieszę się, że mogę wspierać tę misję jako inwestor – powiedział Nico Rosberg z Rosberg Ventures.

Wygoda dla sprzedawców i kupujących

Głównym obszarem działalności Cardino jest sprzedaż używanych pojazdów elektrycznych za pośrednictwem platformy cyfrowej. Sprzedaż prowadzona jest w oparciu o sieć dealerów w całej Europie. Stosowany model – w opinii przedstawicieli spółki – promuje zrównoważoną gospodarkę o obiegu zamkniętym, ułatwiając przekazywanie używanych pojazdów elektrycznych nowym właścicielom.

– Dążymy do zrewolucjonizowania rynku używanych pojazdów elektrycznych poprzez swoje cyfrowe podejście, dzięki czemu proces jest wygodny i wydajny dla sprzedawców i dealerów – mówią Henrik Sachs i Łukasz Pająk, założyciele startupu.

Cardino wyposaża salony samochodowe w zestaw narzędzi do efektywnego pozyskiwania pojazdów elektrycznych. Startup również monitoruje sprzedawców i sprawdza stan pojazdów, historię i raporty dotyczące akumulatorów w celu zapewnienia jakości.

Firma została założona w 2022 roku w celu przekształcenia rynku używanych samochodów elektrycznych. Plany na 2024 r. obejmują rozszerzenie usług konsumenckich na Francję oraz ulepszenie platformy poprzez rozbudowę takich funkcji jak wprowadzenie zastrzeżonego internetowego sprawdzania zasięgu akumulatora.

Czytaj także: