Rozwiązanie tworzone przez Esports Lab, poza wsparciem szkolenia techniki gry, obejmuje monitoring zachowań żywieniowych, sprawności fizycznej, jakości snu, ryzyka kontuzji przeciążeniowych i samopoczucia. Wymienione czynniki składają się na Model Kompetencji Esportowych, który pozwala określić potencjał rozwojowy zawodników oraz umożliwia zrozumienie co i w jakim stopniu wpływa na ich poziom gry z dnia na dzień. Tworzony system będzie w dużej mierze zautomatyzowany, oparty na algorytmach sztucznej inteligencji, które zostaną wyuczone na danych pochodzących z badań naukowych nad czynnikami determinującymi poziom formy esportowej.
Produkty spółki mają być skierowane zarówno do grupy użytkowników indywidualnych, graczy wiodących esportowych gier komputerowych PC (ok. 150 mln graczy), jak i profesjonalnych organizacji związanych z esportem.
Globalny rynek gier komputerowych PC będzie wart 36,9 mld USD w 2020 roku. Spółka planuję osiągnięcie swoich celów biznesowych przez realizację projektów badawczo-rozwojowych w branży gier komputerowych. Czynnikiem wzrostu, w którym spółka upatruję szansę na szybki rozwój, jest wysoka dynamika wzrostu wartości rynku esportowego.
Rynek profesjonalnych graczy esportowych, turniejów, widzów, sponsorów, praw medialnych oraz reklamy, w roku 2019 osiągnął wartość szacowaną na ponad 1,1 mld USD (wzrost o 26,7% w stosunku do roku poprzedniego). Globalna widownia esportu osiągnęła w zeszłym roku poziom 443 mln osób (wzrost o 12,3% r/r).
– Istotą projektu Esports Lab jest profesjonalizacja treningu esportowego oraz stworzenie metod identyfikacji i zrównoważonego rozwoju talentów esportowych. Naszym głównym celem jest rozwijanie samoświadomości zawodników, podnoszenia jakości warsztatu trenerów oraz dostarczenie organizacjom esportowym rzetelnych, potwierdzonych w faktach informacji dzięki którm będą mogły podejmować bardziej świadome decyzje – komentuje Jakub Szumielewicz, CEO Esports Lab.
4 miliony złotych zostaną przeznaczone na rozwój spółki, w szczególności na przyspieszenie prac i zwiększenie funkcjonalności oprogramowania dla graczy indywidulanych oraz zwiększenie skali działalności promocyjno-marketingowej.
– Zdecydowaliśmy się zainwestować w ten projekt, ponieważ stoi za nim bardzo dobry i komplementarny zespół zarządzający, dietetycy, trenerzy wywodzący się z profesjonalnego sportu tradycyjnego (piłka nożna), psycholodzy badający wpływ gier na neuroplastyczność mózgu, a także analitycy danych i programiści z uznanych uczelni. Esports Lab ma wszystkie atuty, żeby stać się światowym liderem dynamicznie rosnącego rynku rozwiązań analitycznych dla esportu – wyjaśnia Partner Funduszu Satus Starter, Stanisław Rogoziński.
Esports Lab został już doceniony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, od którego otrzymał dofinansowanie w wysokości 7,6 mln zł na realizowane prace badawczo-rozwojowe.
Równolegle z Satus Starter VC w spółkę zainwestował również Michał Pazdan, reprezentant Polski w piłce nożnej. Ponadto Maciej Wandzel i Bogusław Leśnodorski, byli współwłaściciele Legii Warszawa i dotychczasowi wspólnicy, również zwiększyli swoje zaangażowanie udziałowe.