4 pomysły na wykorzystanie landing page’a w promocji Twojego startupu

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

Podczas ustalania strategii działania powstaje wiele pomysłów na rozwój produktu, a także jego wypromowanie. W ich realizacji pomoże Ci landing page. To narzędzie daje Ci nieograniczone możliwości do stworzenia perfekcyjnej strony docelowej dla dowolnej kampanii. Dlaczego warto z niego skorzystać?

Podczas ustalania strategii działania powstaje wiele pomysłów na rozwój produktu, a także jego wypromowanie. W ich realizacji pomoże Ci landing page. To narzędzie daje Ci nieograniczone możliwości do stworzenia perfekcyjnej strony docelowej dla dowolnej kampanii. Dlaczego warto wykorzystać landing page do promocji startupu?


Przy użyciu landing page’a możesz zrealizować wiele celów takich jak sprzedaż, zebranie bazy danych potencjalnych klientów, czy też opinii na temat wersji beta Twojego produktu bądź usługi. Daje to doskonałe możliwości na to, aby włączyć odbiorców do Twojego przedsięwzięcia, zebrać ich opinie oraz zachęcić do śledzenia rozwoju Twojego pomysłu na biznes. Poniżej prezentujemy kilka koncepcji na wykorzystanie landing page’a w Twojej firmie:

1. Testowanie MVP

Landing page jest odpowiednim narzędziem do testowania MVP. Aby zbierać opinie na temat produktu wystarczy utworzyć landing page zachęcający do skorzystania z oferty. Nie warto tworzyć osobnej strony pod MVP, ponieważ jest to jedynie produkt w początkowej fazie, więc i tak w przyszłości prawdopodobnie stworzysz stronę z finalnym produktem. Landing page pomoże Ci łatwo zweryfikować Twój pomysł. Dzięki temu zdobędziesz ważną wiedzę, która pokaże Ci, jak jeszcze należy udoskonalić produkt i czy w ogóle ktoś się nim interesuje. Informacje zebrane za pośrednictwem landing page’a pozwolą na zbudowanie bazy opinii, a także wyciągnięcie wniosków na temat tego, czy Twój pomysł się sprzeda. Łatwo wyliczysz też ile kosztuje Cię np. pozyskanie jednego użytkownika.

2. Publikacja wartościowej treści

Decydując się na stworzenie startupu z pewnością czujesz się specjalistą w swojej dziedzinie. O tym, że warto budować wizerunek profesjonalisty i dzielić się swoją wiedzą z innymi, nie musimy nikogo przekonywać. Content marketing to sposób pozyskiwania i utrzymywania klientów, który polega na dzieleniu się wartościowymi i unikalnymi treściami. Dlatego też wydanie e-booka, który stanowiłby kompendium wiedzy dla Twojej grupy docelowej jest bardzo dobrym pomysłem. Możesz również przygotować raport branżowy, ciekawą prezentację, czy też nagranie. Ważne jest, aby treść była atrakcyjna dla Twojej grupy odbiorców. Idealnym narzędziem do dystrybucji tego typu publikacji jest właśnie landing page. Dostęp do Twojej wiedzy nie musi być zupełnie darmowy – w zamian możesz poprosić o dane, które zapiszesz w bazie CRM. Przy okazji będziesz miał szansę pozyskać kontakty do osób zainteresowanych tematem, czyli potencjalnych klientów.

Specjalnie przygotowana strona powinna więc być wyposażona w formularz, który dopiero po wypełnieniu niezbędnych pól zapewni dostęp do e-booka. Aby ułatwić wirusowe rozprzestrzenianie informacji warto dodać do landing page’a przyciski społecznościowe (Facebook, Twitter, Google+), które za pomocą jednego kliknięcia umożliwią dotarcie z informacją do grona znajomych danego użytkownika. To dodatkowy, darmowy ruch dla Twojego landing page’a. Jeśli zainteresujesz odbiorców treścią, możesz być pewien, że informacja rozejdzie się w sposób wirusowy. Więcej przeczytasz w artykule Jak dobrze sprzedać e-book na landing page’u”.

3. Ustalenie cen

Wprowadzając produkt/usługę na rynek zawsze powstaje problem, jak ją wycenić. Zbyt niska cena to niewystarczający zwrot z inwestycji, a zbyt wysoka – niedostateczna liczba zainteresowanych klientów. Dlatego stworzenie właściwego cennika jest bardzo ważne dla osiągnięcia sukcesu i opłacalności działalności. Do wyboru optymalnych cen możesz wykorzystać landing page. Wystarczy stworzyć kilka wariantów strony docelowej – każdą z innym cennikiem, a następnie uruchomić testy A/B, które pozwolą na wyświetlanie losowych wersji cenników różnym użytkownikom. To pozwoli sprawdzić, czy niższa cena wpływa na większą liczbę klientów, czy jednak odbiorcy są w stanie zapłacić za dostęp do produktu/usługi wyższą kwotę. Cennik warto także przetestować na różnych grupach klientów, np. inna oferta skierowana do B2B i B2C. Więcej o testach A/B przeczytacie w kolejnym artykule.

4. Value Proposition

Budując strategię swojego biznesu na pewno wiesz, jak wiele czasu zajmuje tworzenie Value Proposition, czyli obietnicy wartości, którą dostarczysz klientowi po skorzystaniu z Twojej oferty. Podczas ustalania VP powstaje wiele koncepcji, które odróżnią Twój produkt od innych, konkurencyjnych rozwiązań. Zamiast opierać się na domysłach, warto przetestować je na żywym organizmie, czyli grupie docelowej. W tym celu należy utworzyć landing page pod najlepsze koncepcje. Każda strona powinna zawierać inną wartość, która reprezentuje Twoją działalność. Dzięki temu sprawdzisz, jak zachowują się użytkownicy na danej stronie – z którego landing page’a jest najwięcej rejestracji i płatności. Dowiesz się, jakie doświadczenia najbardziej przekonają klientów, co jest dla nich najważniejsze. Niech odwiedzający stronę pomogą Ci ustalić najbardziej przekonujące VP, które zapewni Ci największy przyrost klientów, a tym samym zysk. Identyfikacja najsilniejszych propozycji wartości, za które Twoja grupa docelowa jest w stanie zapłacić, będzie dla Ciebie bardzo pomocna również przy dalszej komunikacji z klientami.

Zaproponowane przez nas pomysły pokazują, że landing page może dostarczyć Ci bogatą wiedzę na temat Twojego biznesu. Możesz zwiększyć jakość pozyskiwanych informacji, dokonując wcześniej segmentacji odbiorców. Pozwoli to na prowadzenie akcji dostosowanych do danej grupy, np. akcje aktywizującą dla “uśpionych” klientów, którzy korzystają z oferty nieregularnie, czy też akcje podtrzymujące kontakt z kluczowymi klientami. Podobnie jest z grupą potencjalnych klientowi – w zależności od charakteru prowadzonej działalności można podzielić odbiorców według konkretnych cech, np. branż i kierować do nich spersonalizowany landing page. Każda grupa docelowa ma inną motywację, która kieruje ich do podejmowania działań, dlatego dedykowana strona będzie bardziej przekonywująca.

Może się okazać, że w trakcie weryfikacji pomysłów i tworzenia kampanii będziesz potrzebować kilku landing page’y. Dlatego warto skorzystać z gotowych aplikacji do ich samodzielnego tworzenia, jak Landingi. Dzięki temu zmniejszysz koszt tworzenia stron i łatwo będziesz mógł wprowadzać zmiany, które zoptymalizują Twoją kampanię. Dlatego śmiało testuj różne rozwiązana i obserwuj wyniki. Może się okazać, że to właśnie landing page pomoże Ci znaleźć klucz do sukcesu Twojego biznesu. Jeśli zastanawiasz się, jak wykorzystać landing page w Twoim biznesie, skontaktuj się z nami na [email protected] lub telefonicznie: +48 510 132 150. Na hasło “MamStartup” pomożemy Ci w przygotowaniu strategii korzystania z landing page.