Za każde oddane do sklepu 5 sztuk odzieży, klient otrzymywał e-bon na zakupy w dziale tekstylnym. Angażując się w akcję z obszaru gospodarki cyrkularnej, sieć przyczyniła się do zaoszczędzenia ponad 23,5 mln litrów wody i ograniczenia emisji ponad 48 ton CO2.
Od 25 września do 14 października w 50 sklepach Carrefour klienci mogli oddawać swoje używane ubrania w zamian za e-kupony o wartości 20 zł do wykorzystania w sklepach sieci. Aby otrzymać kupon, każdy klient musiał przynieść do sklepu minimum 5 sztuk zużytej odzieży, jednak przez cały okres trwania akcji, wygenerowanych zostało ponad 3000 kuponów na 785 paragonach. Oznacza to, że większość osób zostawiła w specjalnie przygotowanych boxach znacznie więcej niż 5 sztuk tekstyliów. Wśród miast z największą liczbą zrealizowanych e-kuponów na podium znalazł się Białystok, Wrocław i Łódź.
W przekazanych UdO (Ubrania do Oddania) 254 paczkach ze sklepów Carrefour z całej Polski było aż 3,9 tony używanych ubrań. Ten świetny wynik przełożył się na zaoszczędzenie ponad 23,5 mln litrów wody i ponad 48 ton CO2, które nie zostały wyemitowane do atmosfery. Wprowadzone do drugiego obiegu ubrania to także prawie 4 tys. zł, które sieć sklepów wraz z Ubrania do Oddania, przekazała na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja, wspierającej młode talenty.
– Działanie na rzecz gospodarki cyrkularnej, a tym samym troska o środowisko naturalne jest dla Carrefour priorytetem. Od wielu lat inicjujemy w naszych sklepach rozwiązania, które mają na celu wprowadzanie cennych surowców do ponownego obiegu jak np. plastik, szkło czy aluminium. Między innymi, jako jedna z pierwszych sieci w Polsce, jesteśmy gotowi na wprowadzenie systemu kaucyjnego, który od wielu miesięcy testujemy w naszych sklepach – mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska – Współpraca z Ubrania do Oddania pokazała nam, jak w łatwy sposób możemy wspólnie zadbać o kolejną frakcję odpadów, jaką są tekstylia. Cieszymy się, że w ten prosty sposób zwróciliśmy uwagę naszych klientów na problem, jakim jest nieodpowiednie utylizowanie ubrań. Ten niesamowity wynik przełożył się także na wsparcie finansowe, jakie wspólnie z UdO przekazaliśmy podopiecznym fundacji Świętego Mikołaja. Dziękujemy wszystkim, którzy dołożyli swoją cegiełkę do naszej akcji – podsumowuje Mroczek.
Z0bacz także
Carrefour przekaże 100 tys. euro na rozwój młodych liderów zmian