>>> Sprawdź także, co czytają osoby związane z marketingiem. „Kreatywność SA”, „Wielka wojna o chipy”, „The Brand Flip” czy „Sztuka zwycięstwa” – jakie jeszcze tytuły pojawiły się na liście polecanych?
Paweł Ciesielski, CEO Mass Loop
Nie będę polecał książek biznesowych, bo są nudne i właściwie wszystko już zostało powiedziane 500 razy. „Najlepiej nie zakładaj startupu. Bądź skupiony/a, testuj, nie rozmyślaj, dbaj o kulturę organizacyjną, bo jest najważniejsza. Świętuj sukcesy. Doceniaj. Porażki się zdarzają, należy z nich wyciągać wnioski i iść dalej. Nie popełniaj tych samych błędów 2 razy. Medytuj. Nie medytuj. Zasuwaj, ale dbaj o równowagę.”
I inne złote rady. Dobrze je znasz. Natomiast oto pozycje, które chciałbym polecić.
„Trylogia Rzymska” Robert Harris
Świat się nie zmienił, a mechanizm władzy jest taki sam teraz, jak w starożytnym Rzymie. Jak być nikim, mieć ambicje, stać się najpotężniejszym i znowu być nikim. A przy okazji togi, przemówienia, sztylety, krew jak wino, wino jak krew.
„Rozmyślania” Marek Aureliusz
Krótki traktat (z 30 parę stron) o tym, co w życiu ważne, a co nie. Zamiast czytać coachów stoicyzmu, którzy książki piszą jednak dłuższe niż krótsze, to lepiej sięgnij do źródeł. Koniecznie po przeczytaniu, a jeszcze lepiej przed, zrób sobie zdjęcie z książką i wrzuć na LinkedIn. Patrz, jak zbierasz lajki.
„Paragraf 22” Joseph Heller
Przeczytaj tę książkę, bo jest szalona, niesprawiedliwa, a przy tym śmieszna, jak absurdalna maszyna, która, zamiast kawy, serwuje zupę z gwoździ. Plejada fantastycznie barwnych postaci. Heller, jak nikt inny, pokazuje, że system jest szalony, a my jesteśmy częścią tego cyrku.
„Rzeźnia numer 5” Kurt Vonnegut
Zdarza się. Mieszanka tragikomedii i science fiction, która przypomina, że życie to nie tylko trzeźwość umysłu, ale i zdolność do unikania szaleństwa. Wojna i czas jako zbiór punktów.
„Trylogia Ciągu” William Gibson
Gibson jest ciężki i nie bierze jeńców. Wrzuca czytelnika w świat i nie tłumaczy niczego. Strona po stronie sami musimy odkryć jakie reguły rządzą światem przyszłości. Klasyka cyberpunka. Warto spróbować, najwyżej pięknie się odbijesz. Za to potem będziesz mógł/mogła mówić, kiwając przy tym mądrze głową, że Dukaj i Gibson – pomysły super, ale ekspozycja fatalna.
„Sapiens. Od zwierząt do bogów” i „Homo Deus. Krótka historia jutra” Yuval Noah Harari
Harari robi coś, co przypomina pisanie listów do ludzkości z przyszłości. To książki, które sprawiają, że czujesz się mądrzejszy/a, a przynajmniej bardziej świadomy/a skąd przyszliśmy i dokąd zmierzamy.
Przemysław Drożdż, Co-founder & COO Liftero
„Sztuka wojny” Sun Tzu
Klasyka klasyków. Książka przekazuje ponadczasową wiedzę na temat strategii i planowania. Forma, w jakiej Sun Zi podaje nam wskazówki, sama w sobie zmusza do uruchamiania wyobraźni i przekładania taktyk oraz strategii wojennych na codzienne aspekty związane z prowadzeniem biznesu czy zarządzaniem zespołami. Pozycja, z którą na pewno warto się zmierzyć niczym starożytny chiński generał planujący swoje kolejne starcia bitewne.
„The 1-Page Marketing Plan: Get New Customers, Make More Money, And Stand Out From The Crowd” Allan Dib
Ta książka zrobiła na mnie duże wrażenie ze względu na swoje praktyczne podejście do marketingu, które można szybko wprowadzić w życie. Allan Dib skutecznie odczarowuje proces planowania marketingowego, czyniąc go dostępnym nawet dla najmniejszych firm. Dzięki tej książce można szybko opracować skuteczny plan marketingowy, co jest nieocenione w szybko rozwijającym się świecie startupów technologicznych, gdzie zasoby są ograniczone, a rynek bardzo konkurencyjny. Cenne lekcje zawarte w książce przydadzą się nie tylko właścicielom młodych, ale również tych bardziej dojrzałych firm, którzy mają problemy z wyskalowaniem swojego biznesu.
„Droga do zniewolenia” Friedrich August von Hayek
Pozycja, od której warto zacząć przygodę z Hayekiem. Pomimo jasnego przekazu autora dotyczącego zagrożeń związanych z interwencjonizmem państwa dla rozwoju gospodarki, jego twórczość można także traktować jako punkt wyjścia do krytyki współczesnego neoliberalizmu. Czy w obliczu rosnącej koncentracji kapitału, jego ostrzeżenia przed nadmiernym wpływem państwa można interpretować również jako przestrogę przed zagrożeniami, które mogą wynikać z nadmiernego korporacjonizmu gospodarki? Warto zadawać sobie te oraz inne pytania, a lektura Hayeka niewątpliwie do tego skłania. Dodatkowo zrozumienie przedstawionych w książce niektórych mechanizmów rynkowych pozwala na lepsze przewidywanie i adaptację do zmieniających się warunków ekonomicznych i politycznych, co jest kluczowe w surowym i niewybaczającym błędów świecie startupów.
Katarzyna Goch, CEO iYoni App
Wybór książek, które cenię, które przekładają się na rozwój biznesu czy mój własny, nie jest łatwy. Dużo czytam i wiele publikacji wydaje mi się wartych polecenia. Zdecydowałam się na kilka, które zrobiły na mnie wrażenie w ostatnich latach. Dlaczego właśnie te? W każdej znalazłam inną inspirację lub pociechę, każda zostawiła ślad.
„Czarny łabędź” Nassim Nicholas Taleb
Jak świadomie reagować na zmieniający się świat, jak oceniać wartość trendu i przygotowywać się na niespodziewane? Dr Taleb, opisując zjawisko Czarnych łabędzi (niezwykle rzadkich zdarzeń, które niosą wielkie skutki), uczy, jak zarządzać ryzykiem i nie wpadać w typowe pułapki myślenia. Znakomita lektura dla każdego przedsiębiorcy. Mi – podobnie jak inne publikacje tego autora – całkowicie zmieniła perspektywę.
„Payoff. Ukryta logika kształtująca naszą motywację” Dan Ariely
Piękna książka. Poruszająca i naukowa. Osobista i opisująca ogólne reguły. Krótka i głęboka. Dan Airly świetnie pisze i inspirująco mówi (widziałam jego występ kilka lat temu w Ruminii) o najważniejszych kwestiach kierujących naszym działaniem. O motywacji i sensie życia. Przesłanie warto wykorzystać w zarządzaniu zespołem, ale i w sferze prywatnej.
„Efekt wirusowy w biznesie” Jonah Berger
Bardzo praktyczna pozycja. Książka napisana z polotem, ale przede wszystkim oparta na case studies i wynikach badań. Dla mnie niemal gotowa instrukcja, jak tworzyć markę i rozwijać komunikację, by docierać do klientów i pobudzać ich do polecania produktu. Rekomenduję w szczególności wszystkim tym, którzy szukają inspiracji do działań marketingowych i wizerunkowych.
„Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania” Simon Sinek
Podejście Simona Sineka do kreowania idei, tworzenia organizacji i przywództwa jest mi bardzo bliskie. Książka stanowi podsumowanie jego przemyśleń z wielu prezentacji i wystąpień. Jak robić rzeczy z sensem, jak czerpać energię z własnego działania i inspirować innych – odpowiedź jest już w tytule, ale warto przeczytać jej pełne rozwinięcie.
„Subtelnie mówię F**k! Sprzeczna z logiką metoda na szczęśliwe życie” Mark Manson
Gdy pierwszy raz trzymałam w ręku tą książkę – miałam mieszane uczucia. Po przeczytaniu byłam zachwycona. Napisana ze swobodą, wciągająca opowieść o tym, jak uniknąć manipulacji i wziąć odpowiedzialność za własne życie. Dla mnie lektura odkrywcza i motywująca.
„Atomowe nawyki. Dobre zmiany, niezwykłe efekty” James Clear
Czasem (może często) chcesz coś zmienić w życiu. Ale nie robisz tego. Wiesz, że Twój nawyk Ci szkodzi. Ale wciąż go powielasz. James Clear bardzo celnie rozprawia się z przyczynami i daje receptę, jak w praktyce wpływać na własne zachowanie, by świadomie kształtować swoją codzienność, zdrowie, emocje. Można się wiele nauczyć i szybko wdrożyć w życie.
Katarzyna Gryzło, CEO HearMe i Emplomind
„Messy Middle” Scott Belsky
Wszyscy kojarzymy „nagłówki sukcesu” z pierwszych stron gazet. Jednak zanim podziwiani przez nas przedsiębiorcy doczłapią się do nieskończonej chwały, muszą przejść przez etap „messy middle”. Jest to moment, kiedy mamy już trakcję, coś tam udowodniliśmy, ale teraz z €10k MRR trzeba zrobić €1m MRR. Na przedsiębiorców czyhają wtedy różne pułapki płytkiej strategii, chybionej rekrutacji, próżności i zwątpienia. Ale na spokojnie, każdy z nas tak ma i ci z tych pierwszych stron gazet też tak mieli. Polecam tę książkę, bo zawiera wiele świetnych rad, drogowskazów i daje poczucie wspólnoty z innymi, którzy mocują się z messy middle.
„The Undoing Project” Michael Lewis
Większość z nas kojarzy „Thinking Fast, Thinking Slow” autorstwa zmarłego w tym roku noblisty Daniela Kahnemana. Jednak zanim udało mu się napisać jedną z ważniejszych książek popularno-naukowych XX wieku, musiał poznać partnera do rozmowy i nieskończonych rozmyślań. I właśnie o tym jest ta książka – o przyjaźni Kahnemana i Amosa Tversky’ego, którzy razem zapoczątkowali teorię ekonomii behawioralnej. Jest to inspirujący przykład współpracy, którą my, jako founderzy, też budujemy z naszymi CEO, CTO, COO. Ponadto, Michael Lewis – autor książki – popełnił też takie tytuły jak „Moneyball” i „The Big Short”. Na podstawie tej ostatniej powstał film o tym samym tytule, w którym Margot Robbie tłumaczy nam mechanizm kryzysu 2008 roku, pluskając się w wannie.
„Krótkie wywiady z paskudnymi ludźmi” David Foster Wallace
Nie wiem, jak Wy, ale ja kocham czytać i oglądać Amerykę obnażoną ze swojegu snu, świecącego plastiku i pastelowych garniturów chłopaków z Miami Vice. Jakoś zawsze raźniej mi się robi, mając świadomość, że wszędzie życie jest po prostu średnie. Uwielbiam to, jak David Foster Wallace w niepozornych opowiadaniach przemyca koncepty filozoficzne, które podane w jasny i zjadliwy sposób milej się konsumuje.
Jarosław Kaczmarczyk, CEO ZeroQs
„Sztuka Wojny” Sun Tzu
Jeden z moich faworytów. Choć książka, jak sugeruje sam tytuł, głównie koncentruje się na strategiach wojskowych, to przekazywane w niej zasady są dość uniwersalne i z powodzeniem można z nich czerpać w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Jest to tytuł, który miał duży wpływ na moją dotychczasową karierę.
„Wizjonerskie organizacje” Jim Collins, Jerry I. Porras
To wartościowa dla mnie książka z perspektywy biznesowej. Zawsze wychodzę z założenia, że jak się uczyć, to od najlepszych, a ta lektura ukazuje konkretne firmy i podejmowane przez nie działania, które przyczyniły się do ich sukcesu. Jest to zdecydowanie bardzo dobra pozycja, po którą warto sięgnąć już na samym początku przygody z własnym biznesem.
„Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć” Peter F. Drucker
Każda innowacja zaczyna się od jednej osoby – pomysłodawcy. Choć świetna idea stanowi początek, to aby przekształcić ją w działającą organizację, niezbędny jest skuteczny founder. Z tego względu polecam sięgnięcie po tę książkę jeszcze przed rozpoczęciem własnej działalności biznesowej.
Dorota Matuła, Co-founder & CMO Activy & Mindy
„Inspired: How to Create Tech Products Customers Love” Marty Cagan
Ważna pozycja dla wszystkich osób pracujących nad produktem cyfrowym. Pomaga zrozumieć, jak powinny funkcjonować zespoły produktowe i jaka jest rola product managera, business ownera oraz pozostałych osób w projekcie. Okazała się szczególnie przydatna przy tworzeniu naszej drugiej aplikacji, Mindy, gdzie w krótkim czasie musieliśmy zbadać potrzeby użytkowników i dostosować funkcjonalności do ich oczekiwań.
„Atomowe nawyki. Dobre zmiany, niezwykłe efekty” James Clear
Każdy nowy członek zespołu Activy otrzymuje tę książkę, ponieważ doskonale wyjaśnia, jak budować zdrowe nawyki, jak przezwyciężyć brak motywacji i krok po kroku tworzyć działania, które pozostają z nami na długo, takie jak codzienna aktywność fizyczna (nawet tak prosta jak 7500 kroków dziennie).
„The Subtle Art of Not Giving a F*ck” Mark Manson
Autor w bezpośredni sposób pokazuje, na czym należy skupiać uwagę, a co ignorować. Najbardziej zapadła mi w pamięć część o stawianiu granic i nie obawianiu się mówienia „nie”. Jest to bardzo zgodne z naszą kulturą bycia asertywnym podczas współpracy z wymagającymi klientami.
„Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less” Greg McKeown
Ta książka uświadomiła mi, jak niewiele potrzeba, aby być szczęśliwym i efektywnym. Kluczem jest priorytetyzacja i skupienie energii wyłącznie na najważniejszych aspektach zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie. Czasami konieczne jest stanowcze odcięcie się od mniej ważnych tematów, które rozpraszają naszą uwagę.
Piotr Sikorski, CEO SP Tech Solutions
„Steve Jobs” Walter Isaacson
Niesamowita i długa droga do sukcesu zawodowego i upadków osobistych, ukazująca miks charyzmy, szaleństwa, bólu i jego owoców. Poszerza perspektywę i inspiruje – właśnie dlatego warto sięgnąć po tę pozycję.
„Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli i SpaceX” Ashlee Vance
Sukces może pochodzić z Afryki. Sukces rodzi się z wiary, wizji, wytrwałości i pracy. Ludzie sukcesu rzadko pracują, a za możliwość realizacji własnych wizji, marzeń i celów byliby gotowi zapłacić. Historia, która przypomniała mi, że większość ograniczeń jest w naszej głowie i po prostu jesteśmy zdolni je pokonywać.
„Ziarna Wielkości: Dziesięć najlepiej strzeżonych tajemnic sukcesu” Denis Waitley
Autor porusza 10 pozornie oczywistych zagadnień istotnych w drodze do osiągania sukcesu zawodowego i osobistego. Na moment naszego spotkania, w okolicy dwudziestu kilku lat, szczególnie „odkrywcze” były rozdziały o entuzjazmie, odpowiedzialności i współpracy. Pozycja warta poznania niezależnie od wieku i zdobytych doświadczeń, gdzie każdy może odnaleźć co najmniej to jedno zdanie dla siebie. Wyjątkową, oklepaną i oczywistą myśl, która w danym momencie wywoła efekt „wow”.
Piotr Strychalski, CEO eGabinet
„Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie” Chris Voss
Negocjacje są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego. W swojej książce Chris Voss skupia się na szeroko rozumianej sztuce negocjacji, ukazując nam praktyczne wskazówki, strategie oraz techniki, które możemy stosować na wielu płaszczyznach naszego codziennego funkcjonowania.
„Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen” Donald Miller
Skuteczne dotarcie do klientów stanowi fundament działania każdego biznesu. Miller proponuje jasne narzędzia do budowania skutecznej narracji marki, które pomagają przedsiębiorcom przyciągnąć uwagę klientów i przekonująco komunikować swoją wartość.
„Invisible Selling Machine” Ryan Deiss
Autor tej pozycji skupia się na bardzo ważnym aspekcie, jakim jest automatyzacja procesów marketingowych. Wskazuje nam strategie wykorzystujące e-mail marketing, treści online i inne narzędzia do skutecznego pozyskiwania klientów oraz zwiększania konwersji.
Adam Weber, CEO pomelody
„Stulecie Chirurgów” Jürgen Thorwald
Fenomenalna książka, która może zmienić podejście do życia. Historia rozwoju medycyny, głównie znieczulenia i antyseptyki. Ludziom wydawało się, że wiedzą już wszystko, a wiedzieli niewiele. Zderzenie prawdy z pieniędzmi i ludzkim ego. Książka opisująca prawdziwą historię uczy, że, niezależnie od stanu wiedzy i czasów, pewne mechanizmy ludzkie nigdy się nie zmienią.
„Nazi Billionaires: The Dark History of Germany’s Wealthiest Dynasties” David de Jong
Doskonale pokazane jak marki, których dzisiaj używamy, nie tylko skalowały się dzięki wojnie, ale przede wszystkim ją finansowały. Logo Porsche już nigdy nie będzie dla mnie takie samo.
„Wojny wikingów” Bernard Cornwell
Opowieść o tym, jak powstawała Anglia. XIII tomów wspaniałej przygody dla wszystkich miłośników Wikingów i historii.
„Biblia”
Niekończące się źródło wiedzy i mądrości również dla przedsiębiorców. Dlaczego? „Przypowieści Salomona” są wypełnione mądrościami, które przydają się w biznesie. Paweł w „Liście do Efezjan” opisuje poszczególne obdarowania w Kościele, nazwane pięcioraką służbą. Z tego konceptu korzystają z ogromnymi sukcesami firmy na całym świecie. Armia USA na podstawie pięciorakiej służby przebudowała swoje struktury i np. zupełnie zmieniła sposób działania drużyn snajperskich, redukując ich wielkość z 7 do 5 i redefiniując poszczególne role.
„Gdy regułą jest brak reguł. Netflix i filozofia przemiany” Reed Hastings, Erin Meyer
Dowód dla każdego przedsiębiorcy, że można inaczej.
Damian Wielechowski, Head of Comms SpeedUp VC Group, Huge Thing Founder Commly
Prawdopodobnie powinienem zacząć od poleceń takich autorów, jak Eric Ries czy Simon Sinek, ale nie oszukujmy się – w świecie startupowo-biznesowym każdy już o nich słyszał i prawdopodobnie większość miała okazję sięgnąć po książkę ich autorstwa. Oczywiście słusznie, gdyż obaj panowie przygotowali bardzo wartościowe lektury z których sam wiele czerpałem, ale pozwólcie, że dzisiaj podzielę się kilkoma innymi tytułami, wartymi uwagi.
„Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” Daniel Kahneman
Szybkie, intuicyjne i emocjonalne, z drugiej strony logiczne, przeanalizowane i wyważone – czyli decyzje, jakich podejmujemy wiele w ciągu dnia, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Niezwykłą sztuką i wartością jest zrozumienie działania naszego mózgu, mechanizmów, jakie w nim zachodzą i w efekcie ich wpływu na sposób myślenia. Daniel Kahneman w swojej książce wskazuje właśnie tytułowe pułapki, w jakie nasz własny mózg potrafi nas łapać, a tym samym sprawiać, że nie potrafimy zawsze myśleć obiektywnie i zgodnie z logiką. Zrozumienie siebie, a także sposobu myślenia innych osób daje ogromną wartość, właśnie dlatego warto zagłębić się w tę niezbyt łatwą, ale potrzebną i ważną lekturę.
„Naród start-upów. Historia cudu gospodarczego Izraela” Dan Senor, Saul Singer
W ostatnim czasie nie sposób nie natrafić na informacje płynące z Izraela, głównie w kontekście militarnym. Jednak, książka, na którą chciałbym skierować Twoją uwagę, dotyczy głównie innowacji, ale też w pewien sposób tłumaczy skąd i dlaczego Izrael posiada dostęp do tak zaawansowanych i rozwiniętych technologicznie systemów oraz narzędzi. Autorzy „Naród start-upów” starają się ukazać nam na tyle, jak to możliwe, że kraj istniejący kilkadziesiąt lat, uwikłany w wiele konfliktów i nieposiadający zbyt wielu złóż naturalnych, jest w stanie tworzyć i rozwijać startupy o globalnym zasięgu. Ba! wywodzi się z niego więcej firm określanych mianem unicorna niż z np. Szwajcarii, Japonii, Australii czy Singapuru. Wspomniana książka ukazuje, jak kultura, polityka i trochę też historia wpływają na budowę kultury przedsiębiorczości i niesamowitej innowacyjności.
„Więźniowie geografii, czyli wszystko, co chciałbyś wiedzieć o globalnej polityce” Tim Marshall
Choć książka Tima Marshalla nie mieści się w typowej tematyce biznesowej, jestem przekonany, że nawet jeśli komuś z nas daleko do polityki i stosunków międzynarodowych, warto zgłębić podstawową wiedzę związaną z tym, jak kształtował się współczesny świat. Czasami zapominamy, że geografia miała ogromny wpływ na rozwój historycznych i współczesnych konfliktów zbrojnych, jak również na globalną politykę. Marshall w swojej książce analizuje wpływ m.in. gór, rzek i mórz na przebieg różnych wydarzeń, oferując nam nie tylko historyczne konteksty, ale także klucz do zrozumienia współczesnych relacji międzynarodowych.
Wiktoria Wójcik, Co-founder & CMO inStreamly
@vikivojcik A wy jakie książki polecacie dla startujacych przedsiebirocow? Lista z filmu: Zero to One Najtrudniejsze w tym co trudne Principles Dare to lead No Rules Rules The Culture Code #startuppolska #startuppoland #przedsiębiorczość #przedsiebiorca #startupy #startups #ksiazki #wlasnafirma #przedsiebiorczosc #inwestycje #wlasnafirma #founder ♬ dźwięk oryginalny – Wiktoria Wójcik
Dominik Zdybał, Founder/CEO Alpha Powders
„Tajemnice Sand Hill Road” Scott Kupor
Umiarkowanie pasjonująca, jednak treściwa i przeglądowa. Atlas anatomiczny amerykańskiego startupu. Większość wskazówek dotyczących budowy organizacji ma częściowe przełożenie na arenę europejską, stąd jest bardzo przydatnym podręcznikiem dla młodych przedsiębiorców.
„Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością” Carmine Gallo
Lektura obowiązkowa dla osób chcących doskonalić swoje umiejętności prezentacyjne. Jest raczej analizą najlepszych wystąpień oraz próbą wiwisekcji logiki Jobsa niż kolejną pozycją z radami dla początkujących prezentujących.
„Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie” Chris Voss
Książka jest interesującym zasobem, zdecydowanie nie dla każdego, ale z pewnością dla każdego, kto chce nauczyć się skutecznie negocjować, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Miejscami delikatnie kontrowersyjna. Opierając się na swoim doświadczeniu jako były negocjator zakładników dla FBI, Voss przedstawia praktyczne techniki, które mogą pomóc uzyskać przewagę w negocjacjach.
„Solaris” Stanisław Lem
Książka jest jedną z bardziej romantycznych i najsłynniejszą pozycją pióra krakowskiego pisarza. Niezwykła opowieść. Dobrze jest na nią spoglądać bardziej jak na dzieło filozoficzne niż science fiction, chociaż w tym drugim gatunku też świetnie się broni.
Podsumowanie
- „Trylogia Rzymska” Robert Harris
- „Rozmyślania” Marek Aureliusz
- „Paragraf 22” Joseph Heller
- „Rzeźnia numer 5” Kurt Vonnegut
- „Trylogia Ciągu” William Gibson
- „Sapiens. Od zwierząt do bogów” Yuval Noah Harari
- „Homo Deus. Krótka historia jutra” Yuval Noah Harari
- „Sztuka wojny” Sun Tzu
- „The 1-Page Marketing Plan: Get New Customers, Make More Money, And Stand Out From The Crowd” Allan Dib
- „Droga do zniewolenia” Friedrich August von Hayek
- „Czarny łabędź” Nassim Nicholas Taleb
- „Payoff. Ukryta logika kształtująca naszą motywację” Dan Ariely
- „Efekt wirusowy w biznesie” Jonah Berger
- „Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania” Simon Sinek
- „Subtelnie mówię F**k! Sprzeczna z logiką metoda na szczęśliwe życie” Mark Manson
- „Atomowe nawyki. Dobre zmiany, niezwykłe efekty” James Clear
- „Messy Middle” Scott Belsky
- „The Undoing Project” Michael Lewis
- „Krótkie wywiady z paskudnymi ludźmi”
- „Wizjonerskie organizacje” Jim Collins, Jerry I. Porras
- „Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć” Peter F. Drucker
- „Inspired: How to Create Tech Products Customers Love” Marty Cagan
- „The Subtle Art of Not Giving a F*ck” Mark Manson
- „Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less” Greg McKeown
- „Steve Jobs” Walter Isaacson
- „Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli i SpaceX” Ashlee Vance
- „Ziarna Wielkości: Dziesięć najlepiej strzeżonych tajemnic sukcesu” Denis Waitley
- „Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie” Chris Voss
- „Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen” Donald Miller
- „Invisible Selling Machine” Ryan Deiss
- „Stulecie Chirurgów” Jürgen Thorwald
- „Nazi Billionaires: The Dark History of Germany’s Wealthiest Dynasties” David de Jong
- „Wojny wikingów” Bernard Cornwell
- „Biblia”
- „Gdy regułą jest brak reguł. Netflix i filozofia przemiany” Reed Hastings, Erin Meyer
- „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” Daniel Kahneman
- „Naród start-upów. Historia cudu gospodarczego Izraela” Dan Senor, Saul Singer
- „Więźniowie geografii, czyli wszystko, co chciałbyś wiedzieć o globalnej polityce” Tim Marshall
- „Najtrudniejsze w tym co trudne. Prowadzenie biznesu gdy nie ma łatwych odpowiedzi” Ben Horowitz
- „Principles” Ray Dalio
- „Dare to Lead: Brave Work. Tough Conversations. Whole Hearts.” Brené Brown
- „The Culture Code” Daniel Coyle
- „Tajemnice Sand Hill Road” Scott Kupor
- „Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością” Carmine Gallo
- „Solaris” Stanisław Lem
Czytaj także:
- 18 książek polecanych przez polskich startupowców (cz. 1)
- 20 książek polecanych przez polskich startupowców (cz.2)