4FIZJO Group z nowym akcjonariuszem na pokładzie. W planach rozwój w krajach bałtyckich

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

4FIZJO

Udostępnij:

PortfoLion Capital Partners nabywa udziały mniejszościowe w 4FIZJO Group, firmie z branży e-commerce na rynku fitness i fizjoterapii. Firma działa w sześciu europejskich krajach, oprócz Polski także w Rumunii, Czechach, Słowacji, Ukrainie i na Węgrzech.

Najbliższe plany grupy

Dzięki zdobyciu nowego akcjonariusza, 4FIZJO planuje wzmocnić swoją obecność w Rumunii, na Węgrzech i w Bułgarii, jednocześnie – do 2026 roku – przygotować grunt pod rozwój w krajach bałtyckich.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z 4FIZJO, firmą zaangażowaną w dostarczanie usług wysokiej jakości. Ta inwestycja odzwierciedla nasze przekonanie o dużym potencjale rosnącego rynku fizjoterapii i sportu. Współpraca ta doskonale odzwierciedla naszą strategię wspierania wzrostu firm e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Zsolt Mihály, dyrektor w PortfoLion Capital Partners.
Doradztwo finansowe i prawne przy umowie zapewniły Vienna Capital Partners oraz Schoenherr dla sprzedających, a także EY i Deloitte Legal dla kupujących. Transakcja, w ramach której PortfoLion nabędzie mniejszościowych pakiet 40 proc. udziałów w 4FIZJO, czeka na zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i przewiduje się, że zostanie sfinalizowana w nadchodzących miesiącach.

Rozwój firmy

4FIZJO Group powstało w 2017 r. jako garażowy startup. Założyli go byli fizjoterapeuci, Mateusz Oniśk i Adam Grybalow, którzy chcieli tworzyć i popularyzować wysokiej jakości produkty fizjoterapeutyczne i fitness. Dzisiaj firma realizuje 100 tys. zamówień miesięcznie, zatrudnia 120 osób i dysponuje powierzchnią magazynową ok. 14 tys. m².
Na jej ofertę składają się w 60 proc. produkty fitness, a 40 proc. to produkty o przeznaczeniu medycznym. 4FIZJO Group skupia się na rozwoju produktów marek własnych. Oprócz marki 4FIZJO w portfolio spółki znajduje się marka Mountain Goat dla miłośników aktywności outdoorowych, czy Tsunami, stworzona z myślą o entuzjastach sportów wodnych.
4FIZJO zamierza zamknąć 2024 r. przychodami przewyższającymi 150 mln zł i ponad milionem zrealizowanych zamówień. W tym roku na platformie padł również rekord sprzedaży – 1 mln zł brutto z jednego produktu w ciągu jednego dnia.

Czytaj także: