fot. unsplash.com
Notatnik w telefonie i Trello
Do zorganizowania zadań w ciągu dnia i monitorowania postępów nie potrzebujesz wielu aplikacji czy specjalnych programów. Czasami wystarczy prosty notatnik w telefonie, gdzie po prostu zapiszesz na liście czynności jakie masz do wykonania w ciągu dnia pracy. Tak przynajmniej robi Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly. Nie jest to jednak jedyne rozwiązanie, po które sięga. Jesteście ciekawi, co jeszcze ma w swoim „arsenale”? Trello.
– Gdzie w zależności od obszaru przechowujemy bardziej szczegółowe taski oraz dane z nimi powiązane. Schodząc niżej, każdy dział ma swoje narzędzia, które staram się śledzić na bieżąco. Główne to HubSpot, Intercom i Jira – mówi w rozmowie z nami.
Asana
Kolejnym powszechnym rozwiązaniem wśród polskich startupowców jest Asana, która poniekąd przypomina wspomniane wcześniej Trello. Służy bowiem także do zarządzania projektami, organizowania zadań, posiada listę to-do i wiele innych przydanych na codzień funkcji. Korzysta z niej m.in. Borys Musielak, twórca Filmastera i współzałożyciel Reaktora.
Do tego posługuje się plikiem TODO.txt, w którym ustal cele na dany dzień i odznacza skrupulatnie te, które udało mu się wykonać. – Zauważyłem, że realistyczna lista celów i zaznaczanie ich wykonania pozytywnie wpływa na poczucie, że danego dnia “dobrze pracowałem”. Dodatkowy efekt uboczny takiego trybu pracy to plik DONE.txt, w którym znajdują się wszystkie wykonane przeze mnie zadania od 2010 roku, kiedy wprowadziłem ten system – mówi.
Gmail i kalendarz
Dla Piotra Orzechowskiego, CEO Infermedica, fundamentem jest Gmail i kalendarz. – Korzystam też z CRM’a o nazwie Streak, który działa jako spójna nakładka na Gmaila. W Streak’u mam lejki na kluczowe procesy takie jak komunikacja z klientami, inwestorami, obieg umów i dokumentów. Komunikację z zespołem bardzo ułatwia Slack – mówi.
Chcąc skorzystać ze Streak należy pobrać wtyczkę, która będzie kompatybilna z posiadanym kontem, a potem ją zainstalować. Dzięki temu przy użyciu tego programu będziemy mogli zarządzać sprzedażą, prowadzić wsparcie dla klientów i organizować rekrutacje. Dodatkowo obsługa poczty wychodzącej staje się prostsza, ponieważ Streak umożliwia zdefiniowanie maili, które mają być wysyłane do grupy odbiorców o określonej porze.
Co więcej?
Narzędzia to jednak nie wszystko. Poza zestawem aplikacji, listami z zadaniami i organizacją poczty elektronicznej, ważne jest także, by wiedzieć, o której porze dnia lepiej się funkcjonuje i jak po męczącym dniu wrócić na właściwe tory. Dowiesz się tego od polskich startupowców – więcej informacji znajdziesz tutaj.