1. Netwizor
Pod koniec minionego roku Grupa Wirtualna Polska przejęła za 549 tysięcy złotych warszawską spółkę Netwizor i tym samym stała się nowym właścicielem platformy do odbioru telewizji Videostar. Za jej pośrednictwem można oglądać bezpłatnie 31 stacji TV i za opłatą uzyskać dostęp do ponad 80 kanałów. Każdy z nich można odbierać za pośrednictwem urządzeń mobilnych i stacjonarnych, między innymi smartfonów i PC.
Kilka miesięcy po przejęciu spółki, gigant medialny zmienił nazwę platformy z Videostar na WP Pilot. – Zmiana brandu była tylko kwestią czasu – powiedział przy tej okazji Jerzy Dąbrówka, VP Communication Product w Grupie Wirtualna Polska. Wyjaśnił, że podstawą do podjęcia tej decyzji jest silna marka jaką WP stało się na przestrzeni lat. Jego zdaniem, rozpoznaje ją blisko 80 procent Polaków.
2. Nocowanie.pl
Na początku czerwca 2016 roku Grupa Wirtualna Polska zrealizował drugą w minionym roku akwizycję. Kupiła za 22 miliony złotych 75 procentów udziałów w platformie turystycznej Nocowanie.pl służącej do rezerwowania wolnych miejsc w pokojach. Przy tej okazji przedstawiciele GWP powiedzieli, że przejęty właśnie serwis jest biznesem o solidnych fundamentach i dynamicznie rosnącej liczbie użytkowników.
Właściciele platformy zwrócili uwagę na co innego. – Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce’owymi GWP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty – powiedział prezes Nocowanie.pl Kamil Ruciński.
3. TotalMoney.pl
Pierwszą transakcję w 2016 roku Grupa Wirtualna Polska zrealizowała na początku marca. Przejęła wówczas za 14,5 miliona złotych porównywarkę finansową TotalMoney.pl.
– Segment usług finansowych online rozwija się dynamicznie i chcemy partycypować w tych wzrostach. Wiemy, że także w tym obszarze skala ma znaczenie, bowiem zwiększa siłę negocjacyjną i pozwala oferować lepsze warunki naszym partnerom. Widzimy to wyraźnie po ubiegłorocznych dwucyfrowych wzrostach przychodów naszej spółki Money.pl – powiedział wówczas Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska.
Przedstawiciel warszawskiego koncernu medialnego wyjaśnili także, że dzięki nowo nabytej platformie będą wspierać proces sprzedaży produktów finansowych oferowanych przez instytucje takie jak np. banki i ubezpieczyciele. Za pośrednictwem przejętej porównywarki będą bowiem generować leady, które trafią w ręce ich przedstawicieli. Obok samej porównywarki, zaoferują im także komercyjne narzędzia sprzedażowe.
4. Wakacje.pl
Pod koniec grudnia 2015 roku Grupa Wirtualna Polska zrealizował jedną z największych akwizycji w historii firmy. W ręce jej właścicieli trafiła spółka Enovatis, do której należą popularne portale turystyczne: Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl. Kosztowało to giganta z Warszawy 84 miliony złotych, ale było warto zapłacić tę kwotę, bo tym samym Grupa Wirtualna Polska weszła na dobrze rokujący rynek agencji turystycznych online.
Zdaniem przedstawicieli spółki, rynek OTA ma rosnąć w Polsce od 15 do 17 procent. – Inwestujemy w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości – powiedział przy tej okazji Grzegorz Czapski, VP Corporate Development w Grupie Wirtualna Polska.
5. Allani
Należący do Wirtualnej Polski Holding serwis modowy Domodi przejął w połowie 2015 roku swojego konkurenta. Za 11,3 miliona złotych spółka nabyła sto procent akcji Allani, platformy, która agreguje oferty sklepów modowych w tym między innymi Zalando i Eobuwie. Przedstawiciele Wirtualnej Polski Holding wyjaśniali wówczas, że nowy nabytek ma pomóc przedsiębiorstwu wzmocnić swoją pozycję na odzieżowym rynku e-commerce.
Przy tej okazji prezes zarządu WPH Jacek Świderski powiedział, że zawarta transakcja pozwoli jego spółce zwiększyć skalę działania w obszarze e-zakupów, a zespół Allani przyczyni się do wypełniania misji firmy. Jego zdaniem, jest nią inspirowanie i wpieranie Polaków w podejmowaniu codziennych decyzji zakupowych, a więc też tych dotyczących nabywania poszczególnych elementów garderoby.