Celem programu skalowania PwC Startup Collider jest wspieranie i promowanie innowacyjnych startupów technologicznych przede wszystkim z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz pomoc w ich rozwoju na nowych rynkach. Udział w programie zapewnia młodym wynalazcom i przedsiębiorcom możliwość nawiązania bezpośredniej współpracy z ekspertami i mentorami PwC, a także klientami firmy w regionie i poza nim.
– Już po raz trzeci zapraszamy innowacyjne startupy do akceleracji w ramach naszego programu Startup Collider. Dzięki naszej bliskiej współpracy ze środkowoeuropejskim ekosystemem startupowym, wiemy jakich rozwiązań technologicznych poszukują firmy w danych krajach. Uczestnictwo w programie PwC to dla startupów szansa na osiągnięcie międzynarodowego sukcesu i dopasowanie swojej oferty i modelu biznesowego do realnych potrzeb korporacji oraz dużych przedsiębiorstw – mówi Jolanta Kokosińska, partner w PwC odpowiedzialna za program Startup Collider
200 aplikacji z 23 krajów
Rekrutacja do 3. edycji programu PwC Startup Collider zakończyła się w drugiej połowie grudnia 2018 r. Mogły się do niej zgłaszać startupy, które posiadają już gotowy do wprowadzenia na rynek produkt lub usługę z obszarów: fintech, risk management, internet of things, data analytics, artificial intelligence, customer services, e-Commerce, cybersecurity, process automation, retail, tax&legal transformation i logistics.
Program PwC Startup Collider po raz pierwszy zwrócił się ze swoją ofertą do startupów na wyższym etapie rozwoju z rozwiązaniami zweryfikowanymi przez rynek. Do programu finalnie zgłosiło się prawie 200 startupów z 23 krajów Europy, zwłaszcza regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Do analizy przeszły 92 zgłoszenia z 20 krajów, a na shortlistę wraz z początkiem lutego trafiły 34 najbardziej perspektywiczne startupy, z których eksperci wybrali finałową 11-stkę.
– Zarówno przed wybranymi przez nas startupami, jak i przed nami ponad pół roku niezwykle intensywnej pracy. Będziemy pracować z ludźmi z ogromną wiedzą technologiczną, ale także doświadczeniem rynkowym, którzy przychodzą do nas z bardzo konkretnymi oczekiwaniami. Naszym wspólnym zadaniem i celem jest stworzenie takiej oferty, takiego biznes planu, takiego modelu operacyjnego, by startup stał się wiarygodnym partnerem dla PwC, jak i naszych klientów oraz partnerów – mówi Beata Cichocka-Tylman, dyrektor w zespole ds. innowacji oraz B+R w PwC Polska.
Od kwietnia do sierpnia 2019 r. innowacyjni przedsiębiorcy będą spotykać się z ekspertami i mentorami PwC, a także przedstawicielami jednostek biznesu. Część spotkań i sesji mentoringowych będzie prowadzona zdalnie lub w postaci wideo-konferencji, a zwieńczeniem procesu skalowania będzie zaplanowany na wrzesień br. Demo Day przed inwestorami i potencjalnymi klientami z regionu CEE.
– Demo Day jest oficjalnym podsumowaniem programu Startup Collider w formie pitchu przed przedstawicielami świata korporacji, funduszy, naszymi klientami i partnerami. Jednocześnie jest to początek nowego etapu, w którym PwC i akcelerowane startupy stają się partnerami. W ten sposób, z jednej strony kontynuujemy budowanie relacji biznesowych, a z drugiej na bieżąco analizujemy potrzeby rynku i wyzwania – mówi Magdalena Kwoska, PwC Startup Collider project manager.
PwC Startup Collider jest częścią programu Innovation@Poland w PwC, którego celem jest tworzenie innowacyjnych usług doradczych z wykorzystaniem nowych technologii.
Lista wybranych startupów w III edycji PwC Startup Collider
- 1000 Realities – polski startup specjalizujący się w interaktywnych aplikacjach wykorzystujących AR i VR, czyli rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną. Mogą to być m.in. szkolenia BHP: od pożaru na stanowisku pracy po atak terrorystycznego, obsługę ciężkich maszyn przemysłowych lub wykonywanie skomplikowanych zadań konserwacyjnych, użytkownik interfejsu stworzonego przez 1000 Realities może bezstresowo uczyć się, jak radzić sobie z każdą stresującą sytuacją w przyjaznym dla niego wirtualnym świecie. Mogą to również być działania marketingowe lub employer brandingowe, a nawet wirtualne wizyty.
- Behavera – założyciele tego czeskiego startupu opracowali Talent Decision Cloud – narzędzie, które za pomocą oceny behawioralnej pomaga dowolnej wielkości firmie dostrzec talent i go rozwinąć. W oparciu o naukową metodologię wykorzystuje specjalnie zaprojektowane przez psychologów gry, które eliminują uprzedzenia i zniekształcenia procesu decyzyjnego, jednocześnie dbając o doświadczenie kandydata lub pracownika.
- DynamicPricing AI – bułgarski startup, który stworzył unikalne narzędzie do porównywania cen detalicznych, dynamicznego śledzenia konkurencji i analizy strategii celem zwiększenie udziału w rynku, a także przychodów i zysków.
- Family Finances – startup z siedzibą na Węgrzech oferujący instytucjom finansowym skierowane do młodych konsumentów rozwiązania w branży bankowości internetowej, w tym kompleksowe usługi R&D oraz gotowe, łatwe do wdrożenia niestandardowe i szyte na miarę rozwiązania cyfrowe i mobilne.
- Investsuite NV – startup z Belgii, który konsekwentnie rozwija dwa produkty: zautomatyzowanego doradcę „roboadvisor” i internetową platformę handlu detalicznego nowej generacji. Oba oferowane są jako rozwiązania SaaS dla B2B. Szczegółowo dopracowane API pozwala na integrację z usługami bankowymi.
- Piwik PRO – polski startup reprezentujący obszar innowacji omnichannel. Rozwiązania proponowane przez jego założycieli, czyli kompleksowy Analytics Suite, to zestaw zintegrowanych produktów do pomiaru i optymalizacji działań marketingowych w pełnej zgodności z surowymi przepisami dotyczącymi ochrony prywatności. Oferowane rozwiązania dla firm, także chmurowe, gwarantują pełną własność i bezpieczeństwo wrażliwych danych.
- Pricing Tags – startup pochodzący z Polski, który stworzył oprogramowanie do automatyzacji procesów biznesowych, oparte na algorytmach uczenia maszynowego dla handlu detalicznego i e-commerce. Oferowane rozwiązanie obejmuje moduły optymalizacji cen, a także narzędzia do zarządzania cenami i zaawansowaną analitykę.
- Sotrender – polski startup specjalizujący się w automatyzacji i analizie zadań wykonywanych przez marketingowców w mediach społecznościowych, pracujących zarówno w agencjach, jak i bezpośrednio w firmach. Ich produkt to SaaS oparty na rozwiązaniach sztucznej inteligencji (AI) będący w stanie mierzyć, analizować i prognozować wydajność, dostarczać rekomendacje oraz oferować benchmarki.
- TensorFlight – startup z Polski, który specjalizuje się w dostarczaniu szczegółowych, dokładnych i niemal natychmiastowych danych z sektora nieruchomości komercyjnych. Rozwiązanie opiera się na możliwościach, jakie dają uczenie maszynowe i AI. Ponadto startup, analizując wiele typów obrazu, buduje bazę danych wszystkich budynków na całym świecie.
- Ufleet – startup z Bułgarii, który stworzył platformę zarządzania usługami, wykorzystującą najnowsze osiągnięcia w dziedzinie AI, uczenia maszynowego i komputerów mobilnych do automatyzacji procesów celem optymalizacji kosztów i ogólnej poprawa obsługi klienta dzięki uwzględnieniu wielu parametrów w czasie rzeczywistym, takich jak: lokalizacja, ruch, umiejętności i kwalifikacje ludzi, godziny pracy, dni wolne, priorytet zadania itp.
- Zonifero – polski startup odpowiedzialny za stworzenie systemu Digital Office Management, czyli zestawu rozwiązań wspierających codzienne prace biurowe i funkcjonowanie wewnątrz budynków. Wszystkie aplikacje wchodzące w skład systemu są zintegrowane w jednym ekosystemie, który pomaga użytkownikom usprawnić zarządzanie biurem i zaangażować pracowników, poprawiając w ten sposób ich doświadczenie związane z pracą.