Zonifero – aplikacja, która oszczędza czas i usprawnia pracę

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Polska firma IT stworzyła aplikację Zonifero, która za chwilę może okazać się absolutnym must have w każdej dużej firmie na świecie. To nowa klasa aplikacji typu Digital Office Management, usprawniająca i uprzyjemniająca codzienną pracę w biurze.

Wszystko zaczęło się od potrzeby nowych rozwiązań usprawniających codzienną pracę. W zaledwie dwa lata firma TenderHut zmieniła się w grupę firm, gdzie 4 spółki zależne stworzyły największe przedsiębiorstwo IT w regionie podlaskim. Prężnie rozwijająca się firma następnie rozszerzyła swój zasięg o nowe rynki, otwierając 7 zagranicznych oddziałów w Sztokholmie, Kopenhadze, Londynie, Zurichu, Berlinie, Dublinie i Nowym Jorku. Mogłoby się zdawać, że nic nie stanie na przeszkodzie w ekspansji na rynku informatycznym. Ale niekiedy najbardziej zaskakujące wyzwania przychodzą od wewnątrz. W ciągu 2 lat liczba pracowników w firmie wzrosła dwudziestokrotnie, a powierzchnia zajmowanego biura siedemnastokrotnie… i ten sukces zapoczątkował problemy.

Sukcesy, połączenia firm i … stopniowa dezorganizacja

W końcówce roku 2016 TenderHut wchłonął lokalne firmy IT QBurst Polska oraz LIT. Już pierwsza transakcja spowodowała, że w biurze TenderHut zjawiło się kilkudziesięciu nowych pracowników, którzy razem ze swoim sprzętem i narzędziami pracy próbowali znaleźć dla siebie miejsce w nowej rzeczywistości. Do codziennej pracy zespołu wkradły się chaos i dezorganizacja, utrudniając szybką komunikację i sprawną realizację zadań.

Brakowało narzędzia, które rozwiązałoby ten problem i pozwoliłoby iść naprzód. – Pamiętam, jak usiedliśmy do tego projektu po raz pierwszy. W pewnym momencie Mateusz Andrzejewski, CTO SoftwareHut zaproponował: „Chłopaki, spójrzcie na stół, my wszędzie chodzimy ze smartfonami. Zróbmy mobliną apkę, taki biurowy organizer.”. Kilka tygodni później zespół programistów z SoftwareHut, jednej ze spółek-córek grupy TenderHut stworzył nowatorską aplikację – Zonifero. Rozwiązanie, które choć uszyte na miarę TenderHut, okazało się uniwersalną odpowiedzią na problem dezorganizacji w średnich i dużych firmach.

Zonifero, czyli jak odnaleźć się w biurze i pracować szybciej

Jak działa to rozwiązanie? Jednym kliknięciem sprawdzamy, gdzie pracuje osoba, z którą mailujemy w związku z realizowanym projektem. Widzimy, gdzie znajduje się jej stanowisko pracy, na którym piętrze, w którym pokoju. Z łatwością, bez pytania o drogę, możemy ją znaleźć i nawiązać kontakt. Zonifero pokazuje też drukarki, sale konferencyjne, toalety czy miejsca rekreacyjne.

Aplikacja zawsze dostosowywana jest indywidualnie do potrzeb przedsiębiorstwa, które chce jej użyć. To rozwiązanie może przynieść świetne efekty interpersonalne, ośmielić tych, którzy mają problem z nawiązywaniem relacji z nieznajomymi w pracy, a przede wszystkim skrócić do minimum czas dostosowywania się nowych pracowników do sposobu pracy firmy, co przy dużych firmach ma ogromne przełożenie na oszczędności.

Ostateczny sprawdzian i ciekawe zastosowania

Wieści szybko się rozchodzą. Po ukończeniu Zonifero nie trzeba było długo czekać na zapytania ze strony zainteresowanych jej wykorzystaniem firm. To był prawdziwy sprawdzian dla tego rozwiązania. Mimo pozytywnych wewnętrznych recenzji z użytkowania aplikacji, SoftwareHut chciał się przekonać, czy aplikacja przyjmie się również w strukturach innych organizacji. Przyjęła się. I – może co najważniejsze – pozytywnie zaskoczyła użytkowników. Zonifero zostało wdrożone już u Thermo Fisher Scientific, międzynarodowego producenta sprzętu i oprogramowania laboratoryjnego, który zatrudnia ponad 50 000 pracowników w 50 krajach na całym świecie.

Czy twórcom aplikacji uda się zachęcić jeszcze więcej firm do skorzystania z niej? Produkt jest ciągle rozbudowywany o nowe funkcjonalności, łącząc w jednej prostej aplikacji funkcjonalności kilku dużych systemów informatycznych, posiada moduł do zarządzania projektami, zadaniami, czy problemami w ramach działów, umożliwia elektroniczne podpisywanie listy obecności, zastępuje firmowy komunikator, system do rezerwacji sal, oraz dzięki zbieranym statystykom pozwala na optymalizację wykorzystania przestrzeni biurowej. Obecnie aplikacja wdrażana jest w dużych międzynarodowych korporacjach i instytucjach publicznych w Polsce, trwają rozmowy z uczelniami oraz organizatorami festiwali muzycznych i targów, gdzie optymalizacja zarządzania przestrzenią jest również bardzo potrzebna.