1. Dokonaj analizy wyjściowej
Pierwszym krokiem, od którego należy zacząć – to analiza Twojej obecnej sytuacji. Określ, jakie są Twoje mocne i słabe strony, gdzie widzisz szanse, a gdzie zagrożenia. Oprócz tego dokonaj analizy konkurencji – sprawdź, co i w jaki sposób inni mówią o sobie, z jakich kanałów korzystają oraz spróbuj znaleźć swoją niszę.
2. Określ swoje cele
Jeśli już wiesz, gdzie się obecnie znajdujesz, możesz spokojnie zająć się wyznaczaniem swoich kolejnych kroków. Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, jaki jest cel Twoich działań? Czy chcesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnego pracodawcy, czy może zależy Ci na zbudowaniu pozycji eksperta? Ustal szczegółowo, co chcesz osiągnąć, w jakim czasie oraz które narzędzia i kanały chcesz w tym celu wykorzystać. Ustal również styl komunikacji, aby zachować spójność przekazu.
3. Bądź widoczny
Cele już zostały ustalone – wiesz, co chcesz osiągnąć i co mówić. Czas więc na krok kolejny, czyli pokazanie siebie światu! Pamiętaj, że nikt nie będzie się domyślać, jaki potencjał w Tobie drzemie. Zdarza się, że pracownicy latami tkwią na znienawidzonych przez siebie stanowiskach, zajmując się rzeczami, które nie dają im satysfakcji, głównie dlatego, że bali się pokazać swoich mocnych stron. Mów o nich głośno! Media społecznościowe są do tego idealnym miejscem, tym bardziej, że znajdziesz tutaj kompleksowe narzędzia, które świetnie Ci w tym pomogą. Zadbaj o swoją obecność w portalach skierowanych do osób, które z jednej strony chcą budować swój profesjonalny wizerunek w sieci, a z drugiej zależy im na samokształceniu i osiąganiu zamierzonych celów. Dobrym miejscem do takich działań jest MySkills – portal, dzięki któremu nie tylko dodasz swoje internetowe CV, nawiążesz biznesowe relacje i dasz się odnaleźć rekruterom. MySkills podpowie Ci również, które szkolenia należałoby odbyć, aby podnieść swoje kompetencje w porównaniu z innymi osobami, pracującymi na stanowisku Twoich marzeń.
4. Dbaj o spójność
Bardzo ważne! Dbaj o spójność przekazywanych informacji. Pamiętaj, żeby były prawdziwe, zgodne z zaplanowaną strategią i budowały wiarygodny obraz Ciebie. Udawanie kogoś, kim się nie jest prędzej czy później wyjdzie na jaw. Zrób wszystko, by wydobyć swoje najlepsze atuty i właśnie nimi zainteresuj odbiorców.
5. Publikuj regularnie
Bardzo istotną kwestią w budowaniu swojego wizerunku w mediach społecznościowych jest regularne publikowanie treści. Stwórz harmonogram działania i przestrzegaj go. Dzięki temu dasz do zrozumienia, że poważnie podchodzisz do kwestii prowadzenia swojego profilu oraz przyzwyczaisz swoich odbiorców do tego, kiedy mogą spodziewać się nowych wpisów.
6. Buduj relacje
Dołączaj do internetowych społeczności, które pozwolą Ci poznać osoby podobne do siebie oraz takie, od których będziesz mógł wiele się nauczyć. Pamiętaj, że budowanie relacji trwa czasem latami – nie da się tego procesu przeskoczyć. Zbudowanie sieci wartościowych relacji to klucz do zbudowania pożądanego wizerunku w social media.
fot. pixabay.com