7 sposobów na wzrost sprzedaży w e-sklepie

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

E-handel, korzystając ze wzrostu i rozwoju telefonów komórkowych, stron typu Facebook czy Twitter, nabiera zupełnie innego znaczenia niż parę lat temu. Narzędzia te dają nam nowe możliwości pozyskania klienta. Poniżej przedstawiam siedem trendów, które są wstanie przynieść znaczące zmiany dla sklepó

E-handel, korzystając ze wzrostu i rozwoju telefonów komórkowych, stron typu Facebook czy Twitter, nabiera zupełnie innego znaczenia niż parę lat temu. Narzędzia te dają nam nowe możliwości pozyskania klienta. Poniżej przedstawiam siedem trendów, które są wstanie przynieść znaczące zmiany dla sklepów internetowych.

Polski handel elektroniczny już niedługo zostanie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu. Przy coraz większej liczbie sklepów internetowych, nie sposób nie zwrócić uwagi na nowe rozwiązania i trendy. Mogą one wygenerować większą sprzedaż i przynieść nam wiele innych korzyści.

fot. Fotolia | Autorką tekstu jest Karolina Kukielka z Evencki

1. Aplikacje mobilne

Fakt, że coraz więcej osób posiada smartfony i tablety to dla sklepów internetowych kolejna dobra wiadomość. Sama aplikacja mobilna to często za mało, aby wygenerować większą sprzedać. Niemniej integracja ze światem mobilnym pozwala klientom na optymalne zapoznanie się z ofertą danego sklepu. Idealnym przykładem jest firma Fab.com, która podążając za swoimi klientami zrobiła aplikacje mobilną, przez którą kupuje obecnie około 40%.

2. Media społecznościowe

Na chwilę obecną użytkownicy np. Facebook’a mają możliwość polubić dany sklep, produkt czy też markę. W przyszłości będziemy mogli zaobserwować trend, gdzie poza zwykłym 'lubię’, będzie można tworzyć listę życzeń opartą na naszych preferencjach. Właśnie do takich list będą mieć wgląd różne firmy reklamujące swoje produkty do coraz bardziej zawężonych grup docelowych.

3. Kupon

Pomimo, że jest w obiegu od wielu lat, wygoda posiadania go na telefonie sprawia, że coraz więcej osób z chęcią z niego korzysta. Sms albo email z zawartym kodem zwiększa prawdopodobieństwa, aby dany kupon został użyty. Ich popularność chwilowo załamana przez złą passę Groupona, na pewno odzyska swój poziom w następnych latach.

4. Film

Łatwy dostęp do internetu i zwiększona jego szybkość to zachęta dla firm do korzystania z filmu, który jest zdecydowanie najlepszym środkiem przekazu. Obecnie dość mało sklepów posiada filmy promocyjne, co na pewno ulegnie zmianie w najbliższych latach. Jednym z ciekawych przykładów jest tzw. vloger, może on służyć promocji, komunikacji jak i edukacji swoich klientów.

5. Personalizacja

Coraz większą popularnością cieszą się sklepy które potrafią podejść do klienta w sposób indywidualny. Dostosowanie swojej oferty do klienta może nastąpić już na stronie internetowej poprzez wyświetlenie produktów według jego preferencji. Jeśli dana firma jest producentem, możliwość indywidualnego zamówienia innego koloru, rozmiaru, itd. zdecydowanie wygrywa z typową produkcją masową.

6. Serwis lokalny

Klienci bez przerwy szukają nowego sposobu jak znaleźć rzecz która ich interesuj nie spędzając nad tym za dużo czasu. Dlatego też warto udostępnić lokalizację swojej firmy online, tak aby poprzez różne strony czy aplikacje mobilne, nasza oferta trafiła do osób które są nią najbardziej zainteresowane. Jeżeli posiadamy sklep warto go zarejestrować na Foursquare. Dzięki tej aplikacji mobilnej osoby będące w pobliżu, będą mogły w łatwy sposób sprawdzić nie tylko ofertę naszego sklepu online, ale także jego lokalizację.

7. Kolekcje tematyczne

Od czasów Pinteresta, kolekcje tematyczne stały się hitem. Na bazie ich pomysłu powstało wiele firm, dzięki którym można w dość łatwy sposób uzyskać listę swoich ulubionych rzeczy. Coraz więcej sklepów sprzedaje np. używając algorytmów dzięki którym przeglądając dany sklep widzimy rzeczy które już wcześniej zdążyliśmy polubić w internecie.

Trendy omówione powyżej to idealna podpowiedź w jaki sposób możemy lepiej dotrzeć do swoich klientów, którzy dzięki nowościom technologicznym spędzają coraz więcej czasu w internecie. Warto ten czas wykorzystać i przełożyć na zyski naszego e-sklepu.

Karolina Kukielka

Przed założeniem Evencki w 2012, Karolina pracowała w bankowości zajmując się rynkami kapitałowymi w Dresdner Kleinwort we Frankfurcie i w Nowym Jorku. Jest absolwentem Copenhagen Business School kierunku Applied Economics & Finance. Obecnie mieszka w Berlinie, gdzie prowadzi swoją firmę.