7 szczerych biznesowych rad, które znaleźliśmy na LinkedIn. W jednym poście

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

– Mój startup upadł po czterech latach, mimo pozyskania inwestycji na 700 tys. dolarów –
napisał Jonathan Villeneuve, CEO Voizier. Tymi słowami rozpoczął swój post na portalu LinkedIn a zarazem dyskusję wśród innych przedsiębiorców. Wyłapaliśmy z niej 7 najważniejszych rad dla przedsiebiorcy.

Zdjęcie główne artykułu pochodzi z pl.depositphotos.com

1. Nie wynajmuj wypasionego biura

– Łatwo wpaść w pułapkę „fake it till you make it” [w wolnym tłumaczeniu: udawania do czasu, gdy naprawdę się uda – przyp.red.] – napisał Jonathan Villeneuve, autor posta na LinkedIn, który rozpoczął dyskusję wśród przedsiębiorców. Jego zdaniem, najważniejsze to być tanim. – Wydawanie pieniędzy na wypasione biuro, które pokaże Twój niby profesjonalizm to okłamywanie siebie – dodaje.

2. Nie oszukuj się

Villeneuve w kolejnym punkcie zwrócił uwagę na to, że łatwo można siebie oszukiwać. Jego zdaniem, każdy przedsiębiorca powinien prowadzić dziennik, w którym „spowiada się” z tego, co dzisiaj udało mu się osiągnąć. Codzienne spisywanie takich spostrzeżeń pozwoli na łatwe sprawdzenie, czy rzeczywiście biznesowi idzie dobrze. Pisma nie oszukasz, skoro nie udało się spełnić założeń, to znaczy, że idzie źle.

3. Codziennie mierz wyniki

Kwame Ampem z Pavo.co poradził, że każdy przedsiębiorca powinien wyznaczyć sobie najważniejsze metryki sukcesu, czyli np. wskaźniki dotyczące sprzedaży produktu, płatności itp. Tylko dzięki wyznaczeniu mierników sukcesu i na bieżąco kontrolowaniu osiąganych wyników da się, jego zdaniem, osiągnąć sukces. Warto te metryki spisywać codziennie, np. w dzienniku, o którym wspomnieliśmy wcześniej.

4. Mądrzej wydawaj

– Każdy potrafi wydawać pieniądze, ale nie każdy potrafi dzięki nim zarabiać – napisał Jonathan Villeneuve. Jak rozumiemy, chodziło o mądre wydawanie środków tylko na najbardziej palące potrzeby. I najlepiej takie, które szybko przyniosą zyski. W tym punkcie na pewno warto przypomnieć pierwszy, który mówił o byciu tanim, szczególnie jeśli chodzi o wynajem biura.

5. Nie pisz kodu bez pewności, że się przyda

Spójrz na problem, który chcesz rozwiązać, z różnych perspektyw – to kolejna biznesowa rada od Paula Alvarado Mendozy. Jego zdaniem, warto poświęcić dużo czasu na rozpoznanie potrzeb klienta, który zapłaci za naszą usługę, jeszcze przed startem prac nad produktem. Dlatego nie poleca rozpoczynać rozmów z klientami od przedstawienia działającego produktu, ale od omówienia wizji.

6. Ucz się

– Wiesz, że pierwszy biznes warto zrobić dlatego, żeby nauczyć się jak zrobić drugi biznes? – zapytała Susanne Fredholm, która w ten sposób chciała powiedzieć, że pierwszy biznes rzadko kiedy wychodzi. Mimo to warto uczyć się, korzystać z błędów, jakie się popełnia i te nauki przenieść na kolejne przedsięwzięcie. – Czasem wygrywasz, a czasem tylko uczysz się – dodała.

7. Nie marnuj czasu na biznes, który nie zarabia

Ludovic Urbain napisał komentarz, który mógł autora posta wprowadzić w osłupienie. – Nie inwestuj czterech lat swojego życia w biznes, który nikogo nie interesuje – poradził Urbain. – Potrzebujesz średnio dwóch lat, aby pozyskać inwestycję na milion dolarów, albo osiągnać market fit. Jeśli nie masz żadnej z tych rzeczy, to znaczy, że robisz to źle – dodał.

A Wy? Jakie biznesowe rady znaleźliście na LinkedIn albo na innych portalach społecznościowych?