Wydarzenie było przestrzenią łączącą świat medycyny, technologii oraz biznesu.
fot. materiały prasowe
MEDmeetsTECH zgromadziła ponad 150 uczestników. Konferencja była szansą do dialogu lekarzy, naukowców, startupowców, inwestorów i pasjonatów świata medyczno-technologicznego.
“Chcieliśmy stworzyć platformę do swobodnego przepływu wiedzy, dyskusji, inicjowania nowych przedsięwzięć, również biznesowych i to nam się udało. Wierzymy, że komunikowanie do tak różnorodnych środowisk ma sens, ponieważ na płaszczyźnie tego dialogu mogą pojawić się nowe, być może rewolucyjne przedsięwzięcia na skalę światową” mówi Janusz Kowalski, organizator MEDmeetsTECH.
Na scenie pojawili się zarówno przedstawiciele świata nauki, technologii mówiący o rodzących się możliwościach i potrzebach. Dr. n. med. Bartosz Kudliński przedstawiał potrzeby jakie spotyka świat dzisiejszej medycyny. Mówił m.in. o potrzebie dialogu i współpracy między lekarzami a światem technologii w ramach tworzenia inteligentnych rozwiązań, a także weryfikowania pomysłów i ich zasadności na rynku. Młody naukowiec, Piotr Psyllos, opowiadał o sztucznym oku – rozwiązaniu, które ma wspomagać niewidomych i rozpoznawać co ich otacza. Piotr przedstawiał również inne wynalazki z dziedziny medycyny, które wdrażają rozwiązania sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego. Jednym z nich były sensory do wykrywania kontuzji lub wykrywania schorzeń przed ich wystąpieniem, aby szybciej reagować na zagrożenia.
Przedstawiono również historie startupów medyczno-technologicznych, sposoby wprowadzania produktów na rynek i techniki pozyskiwania finansowego zaplecza dla przedsięwzięć. Wojciech Strzałkowski opowiadał o healthcare 2.0 na podstawie DocPlannera, znanego w Polsce jako ZnanyLekarz.pl. Noemi Malska, COO z HiProMine S.A. kreśliła temat zdobywania funduszy i przygotowania komunikacji do rozmowy z potencjalnymi inwestorami, podkreślała również temat inwestowania w ludzi pracujących przy przedsięwzięciu. O crowdfunding i crowdsourcing jako sposobach na zdobywanie środków pieniężnych, opowiadał Grzegorz Mączyński. Wspominał także, iż techniki te można również stosować jako narzędzia marketingowe lub dodatkowe atuty w rozmowach z inwestorami, pozyskanie pierwszych użytkowników i zweryfikowanie pomysłu na rynku. Anita Kijanka, właściciel agencji Come Creations Group i prezes Fundacji Network Creations, zwracała uwagę na sposób wprowadzania produktu medycznego na rynek. Wspominała o specyfice tych rozwiązań, obostrzeniom jakie dotyczą rynku, o potrzebie dostosowania formy komunikacji z instytucjami naukowo-badawczymi. Gościem specjalnym był Genta Kondo z Japonii, twórca bionicznej ręki – HACKberry. Opowiadał o wprowadzeniu tego rozwiązania, jako korzystniejszego ze względów finansowych.
Organizatorem wydarzenia były Avance Galicja Agencja Reklamowa oraz Medical Effiom Uman-Ntuk we współpracy z Lonsley.